تحلیل بنیادی آخرین گزارش بانک پارسیان منتهی به 1399/06/31

دسته بندی :تحلیل بنیادی 14 اکتبر 2020 مدیر سایت 1428

تحلیل بنیادی آخرین گزارش عملکرد شش ماهه دوم بانک پارسیان منتهی به 1399/06/31

تحلیل بنیادی آخرین گزارش بانک پارسیان

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش بانک پارسیان منتهی به 1399/06/31

مقدمه
گزارشاتی که شرکتهای بورسی موظف به ارائه آن در سامانه کدال هستند به دو دسته گزارشات فصلی و ماهیانه تقسیم می شوند که همانطور که می دانید محتوای آن ها و همچنین اطلاعاتی که برای تحلیل بنیادی در اختیار ما می گذارند متفاوت است .
در گزارشات فصلی که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم صورتهای مالی میان دوره ای شرکتها شامل صورتحساب سود و زیان ، ترازنامه و سایر صورتهای مالی بررسی می شود که عمده ترین استفاده تحلیل بنیادی از صورتحساب سود وزیان شرکتها برای احتساب سود خالص دوره سه ماهه مورد بررسی می باشد .

گزارش سه ماه دوم سال 99 بانک پارسیان با نماد وپارس که در تاریخ 1399/07/23 در سامانه کدال منتشر شده است به شرح زیر است .
البته لازم به ذکر است این گزارش شامل 3 برگ صورتحساب مختلف و مجزاست که فقط صورت حساب سود و زیان به دلیل اهمیت بیشتر در این مقاله بارگزاری و تحلیل خواهد شد .

گزارش سه ماه دوم سال 99 بانک پارسیان با نماد وپارس

آخرین گزارش وپارس مندرج در سایت کدال

 

صورتحساب سود و زیان بانک پارسیان (وپارس)

این صورتحساب به انعکاس دقیق میزان درآمد ها و هزینه های هر شرکتی اختصاص دارد و در آن نوع و مبلغ دقیق هر نوع درآمد و هزینه شرکتها منعکس و بیان شده است در این گزارش می توانید سود تجمیعی سه ماهه دوم سال 99 را ملاحظه نموده و با فرمول استراتژی کانسلیم ، در جدول مربوطه جایگذاری و به شیوه خود تجزیه و تحلیل نمایید .
البته نرم افزار دایره طلایی سهام ، این عمل را به صورت خودکار انجام داده و شما می توانید ماحصل آن را در جدول کانسلیم به خوبی ملاحظه و بررسی نمایید .
تحلیل بنیادی آخرین گزارش بانک پارسیان منتهی به 1399/06/31 با این نرم افزار تهیه و تنظیم شده است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 99 در نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام با دقت بالا اطلاعات مورد نیاز جهت تحزیه و تحلیل گزارش عملکرد سه ماهه ، شش ماهه و نه ماهه هر سال شرکتها را از منابع موجود استخراج و طی دو نمودار که در زیر توضیح داده خواهد شد به نمایش در می آورد .
تحلیل گران می توانند این گزارشات و نمودار ها را در اختیار داشته و تحلیل بنیادی یا تحلیل های خود را با استفاده از آن انجام دهند.

نمودار استراتژی روند سودآوری وپارس

نمودار استراتژی روند سودآوری وپارس

اعداد و ارقامی که از گزارشات عملکرد شش ماهه دوم سال 99 از بانک پارسیان منتشر شده است
در تشکیل این نمودار و استراتژی روند سودآوری (TTM) بیان می شود .

مبلغ سودی که شرکت پارسیان جهت فعالیت طی دوره شش ماهه ابتدایی سال 99 گزارش کرده است از طریق فرمول استراتژی روند سودآوری در محاسبات مربوطه قرار گرفته و نمودار این استراتژی را تکمیل می نماید .
در تصویر فوق می بینید که محاسبات انجام شده طی فرمول (TTM) روند این نمودار را تا شش ماهه دوم سال 99 پیش برده است .
همانطور که در این نمودار نیز ملاحظه می کنید بانک پارسیان در شش ماهه دوم سال موفق به خروج از زیان و شروع سود آوری نموده است .

جدول استراتژی کانسلیم وپارس

جدول استراتژی کانسلیم وپارس

اطلاعات به دست آمده از سود وزیان بانک پارسیان در دوره فعالیت شش ماهه دوم سال 99 از طریق فرمول دیگری جدول استراتژِی کانسلیم را تشکیل و تکمیل کرده است . اگر به مبلغ سود گزارش شده دوره شش ماهه ابتدایی سال 99 در صورتحساب سود وزیان و مبالغی که در دو دوره سال 99 در جدول کانسلیم وپارس قرار دارد دقت کنید معادله موجود و ارتباط میان این اعداد را خواهید دید.
این ارتباط به این شرح است که مبلغ سود گزارش شده به عنوان سود دوره سه ماهه اول درجدول کانسلیم از میزان سود گزارش شده در صورتحساب سود و زیان کسر شده است و سود خالص سه ماهه دوم سال 99 را ساخته است و در جدول درج شده است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

وضعیت بنیادی بانک پارسیان (وپارس)

آنچه که در تحلیل بنیادی از شرکتها بررسی میشود که شامل بررسی استراتژی روند سودآوری و استراتژی کانسلیم و استراتژی توان تعدیل است .
بانک پارسیان نیز در تحلیل بنیادی آخرین گزارش بانک پارسیان منتهی به 1399/06/31 خود موفق شده است استانداردهای لازم برای عبور از فیلتر استراتژی روند سود آوری و استراتژی کانسلیم را کسب نماید .

نکته : همانطور که می دانید بانکها ، شرکت های بیمه و شرکت های سرمایه گذاری به دلیل اینکه فروش در این شرکتها موضوعیت ندارد
امکان بررسی استراتژی نوان تعدیل برای این شرکتها وحود ندارد و شرکتهای این 3 صنعت در تحلیل بنیادی فقط ازنظر TTM و کانسلیم بررسی می شوند .

تنیجه گیری

همانطور که در این مقاله نیز گفته شد ، گزارشات ادواری شرکتهای بورسی به دو دسته گزارشات ماهیانه و فصلی تقسیم می شود که
از نظر کاربرد و ماهیت متفاوت است .در گزارشات ماهیانه میزان تولید و فروش شرکت در یک ماه بررسی میشود ولی در گزارشات فصلی
میزان سود و زیان شرکتها آنهم بصورت مجموع سود طی عملکرد سه ماهه بیان می شود .

لذا لازم است این اعداد که اساس تحلیل بنیادی را تشکیل می دهد تجزیه تحلیل و بررسی شوند تا میزان انطباق شرکتها با استاندارد های
تحلیل بنیادی مشخص گردد . نرم افزار دایره طلایی سهام تنها نرم افزار موجود و در دسترس تحلیل گران و فعالان بازار سرمایه است که این
اطلاعات را بصورت خود کار جمع آوری و استخراج نموده و پس از تجزیه و تحلیل برای اثر بخشی بهتر در قالب نمودار های گرافیکی ارائه می دهد .

PDF آموزش بورس ، فیلم آموزش بورس رایگان ، آموزش دریافت کد بورسی و مقالات رایگان آموزشی را در سایت کالج تی بورس مشاهده کنید.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: