نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت ذوب

دسته بندی :تحلیل بنیادی 4 اکتبر 2020 مدیر سایت 825

تحلیل بنیادی آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب

تحلیل بنیادی آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

دراین مقاله تحلیل سعی بر تحلیل بنیادی آخرین و جدیدترین گزارش عملکرد ماهیانه منتهی به 1399/06/31 منتشر شده از شرکت ذوب آهن اصفهان که در تاریخ 1399/07/05 در سامانه کدال درج شده است به شرح زیر می باشد .

کزارش عملکرد ماهیانه شرکت ذوب در شهریور ماه 99

آخرین گزارش ذوب مندرج در سایت کدال

فروش کل ماهیانه در شرکت ذوب

فروش کل ماهیانه در شرکت ذوب

طبق اطلاعات به دست آمده از آخرین گزارش عملکرد ماهیانه منتشر شده شرکت ذوب که توسط نرم افزار دایره طلایی سهام به صورت گرافیکی درآمده است و در بالا مشاهده می کنید شرکت ذوب در شهریور ماه سال 99 موفق به فروش محصولات خود به مبلغ 15.857.392 میلیون ریال شده است که به نسبت دوره مشابه در سال 98 ، رشد 189 درصدی را نشان می دهد .
این مبلغ فروش در شهریور سال 99 بهترین مبلغ فروش این شرکت در ادوار گذشته از سال 96 تا بحال بوده است .

فروش کل ماهیانه تجمیعی شرکت ذوب

فروش کل ماهیانه تجمیعی شرکت ذوب

در نمودار فروش کل محصولات شرکت ذوب که در تصویر بالا مشاهده می کنید مشخص است که این شرکت روند رو به رشد و افزایش در فروش محصولات داشته است که نمایان گر رشد فروش در این شرکت از سال 96 تا به حال بوده است .

این شرکت در شهریور سال 99 ، در بخش فروش تجمیعی خود موفق به ثبت رکورد جدیدی در مبلغ فروش محصولات خود شده است . این اعداد تماما توسط نرم افزار دایره طلایی سهام به صورت طبقه بندی شده و بصورت گرافیکی به نمایش درآمده است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت ذوب

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت ذوب

در شرکت ذوب 7 نوع محصول متفاوت تولید می شود که محصول شمش کالایی به دلیل برتری میزان فروش فروش آن که بیشتر از بقیه محصولات است به عنوان محصول استراتژیک قلمداد و بررسی ها با محوریت این محصول انجام خواهد شد .

مبلغ فروش محصول استراتژیک در شرکت ذوب

مبلغ فروش محصول استراتژیک در شرکت ذوب

این مبلغ بیان گر عددی است است که محصول استراتژیک این شرکت به همین میزان به فروش رفته است . مجموع فروش داخلی و صادراتی محصول شمش کالایی که در گزارش عملکرد ماهیانه شهریور ماه 99 شرکت نیز آمده است به رقم 5.715.738 میلیون ریال بوده است که عدد به دست آمده در نرم افزار دایره طلایی سهام نیز به همین مبلغ اشاره دارد.

میزان فروش محصولات در طول سال 99 و به خصوص شهریور ماه در حال رشد و افزایش بوده است و شرکت ذوب از نظر میزان فروش محصول استراتژیک وضعیت قابل قبولی دارد .

نرخ فروش محصول استراتژیک در شرکت ذوب

نرخ فروش محصول استراتژیک در شرکت ذوب

نرخ فروش محصولات در شرکتهایی که فروش صادراتی نیز دارند به سادگی انجام نمی شود . برای این نوع شرکتها باید از مجموع نرخ فروش داخلی و صادراتی با فرمولی خاص میانگین وزنی گرفته شود تا بتوان ترخ فروش محصولات را بصورت یک عدد در محاسبات منظور نمود برای همین است که ممکن است این عدد را در گزارش عملکرد شهریور ماه شرکت ذوب نبینید و یا با محاسبات ساده نتوانید یه دست آورید .

نرم افزار دایره طلایی سهام به گونه ای طراحی شده است که این محسابت پیچیده را انجام و حاصل را بصورت یک عدد و در قالب های گرافیکی نمایش می دهد تا بتوانید بر روی افزایش یا کاهش این اعداد تحلیل های خود را به سادگی انجام دهید .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

میزان تولید محصول استراتژیک در شرکت ذوب

میزان تولید محصول استراتژیک در شرکت ذوب

میزان تولید محصول استراتژیک در دوره مورد بررسی در شرکت ذوب کمتر از میانگین آن در سال 99 و 98 بوده است. اما با بررسی میزان تولید این محصول در سال 98 و سال 99 که از گزارش فعالیت ماهیانه شهریور ماه سال 99 شرکت ذوب گرد آوری شده است در می یابیم که این شرکت احتمالا با توجه به سیاست های تولید و فروش خود احتمالا میزان کافی از این محصول را برای فروش در سال های آتی در انبار های خود در اختیار دارد و همین میزان تولید انجام شده در شهریور ماه احتمالا کافی می باشد و

ولی احتمال این موضوع نیز می رود که این شرکت شاید توانایی تولید این محصول و یا ماشین آلات مورد نیاز تولید و یا مواد اولیه لازم را به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در اختیار ندارد .

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب

این آیتم که تعداد فروش محصول استراتژیک را بیان می کند نیز در شرکت ذوب وضعیت مطلوبی ندارد . همانطور که در تصویر مشاهده میکنید تعداد فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب در شهریور ماه سال 99 ؛ از دوره مشابه آن در سال 98 نیز کمتر بوده است و حتی می توان گفت نسبت به سالهای ماقبل 98 نیز رشد چندانی نداشته است .
این مورد از نظر تحلیل بنیادی برای شرکت ذوب رضایت بخش نیست .

وضیت تحلیل بنیادی شرکت ذوب

شرکت ذوب طبق آنجه از تحلیل بنیادی آن بر می آید که برگرفته از انجام تحلیل بنیادی با استفاده از نرم افزار دایره طلاای سهام است ، از نظر مولفه های تحلیل بنیادی که شامل ( استراتژی روند سودآوری یا TTM ، استراتژی کانسلیم ،) وضعیت مناسبی ندارد .
البته این شرکت از نظر استراتژی توان تعدیل که در این مقاله به شرح آن پرداختیم وضعیت متوسط و نسبتا مطلوبی دارد ولی عدم عبور از فیلتر های دو استراتژی مهم قبلی این شرکت با توجه به عملکرد خود تا شهریور 99 جزء شرکتهای بنیادی بازار بورس ایران نمی باشد .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

نتیجه گیری

با انجام تحلیل بنیادی گزارش عملکرد شهریور ماه سال 99 شرکت ذوب که در این مقاله گذشت شرکت ذوب در فروش محصولات خود و بخصوص محصول استراتژیک خود بسیار موفق عمل می نماید .

با توجه به اینکه مواد اولیه لازم این شرکت برای تولید محصولاتش احتمالا به مقدار زیادی از معادن سنگ آهن داخل کشور تامین می شود و فروش محصولات تولید شده این شرکت با ارز خارجی می باشد جای تعجب است که چگونه فروش بالا و موفق محصولات این شرکت منجر به سودآوری برای شرکت نمی شود.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پر سود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: