تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت کخاک

دسته بندی :تحلیل بنیادی 4 اکتبر 2020 مدیر سایت 713

تحلیل بنیادی آخرین گزارش عملکرد تولید و فروش شهریور ماه 99 شرکت خاک چینی ایران ( کخاک )

تحلیل بنیادی آخرین گزارش عملکرد تولید و فروش شهریور ماه 99 شرکت خاک چینی ایران ( کخاک )

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

گزارش تولید و فروش محصولات شرکت کخاک ، با عنوان گزارش فعالیت یکماهه منتهی به 1399/06/31 این شرکت که در تاریخ 1399/07/05 در سامانه کدال درج گردیده است به شرح زیر است . در این مقاله به تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت کخاک در شهریور سال 99 می پردازیم.

گزارش عملکرد شهریور شرکت کخاک

آخرین گزارش کخاک مندرج در سایت کدال

فروش کل ماهیانه شرکت کخاک

فروش کل ماهیانه شرکت کخاک

طبق اطلاعات به دست آمده از آخرین و جدید ترین گزارش فعالیت یکماهه شرکت کخاک ، که اطلاعات آن را در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید شرکت کخاک در شهریور ماه سال 99 موفق به انجام فروش محصولات خود به مبلغ 355.627 میلیون ریال شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از 200 درصد رشد را نشان می دهد. ضمنا این مبلغ از مبلغ فروش تمامی دوره های گذشته این شرکت از سال 1396 تا کنون بی سابقه بوده است و رکورد بیشترین فروش ماهیانه در عملکرد شهریور ماه سال 99 ثبت شده است .

همانطور که در تصویر نیز مشخص است ، رقم فروش محصولات در ماه های قبلی سال 99 نیز روند صعودی و رو به رشدی به خود گرفته است و مبلغ فروش محصولات در هر ماه رفته رفته بهتر و بیشتر نیز شده است.

فروش کل ماهیانه تجمیعی شرکت کخاک

فروش کل ماهیانه تجمیعی شرکت کخاک

در تصویر بالا مشاهده می کنید که شرکت کخاک در طول سال 99 موفق به ارتقای مبلغ فروش تجمعی خود از ابتدای سال تا کنون شده است . این رشد نه تنها در سال 99 که در سالهای گذشته نیز به همین منوال در حال رشد و ترقی بوده است . میزان فروش کل شرکت کخاک از ابتدای سال 99 تاکنون به مبلغ 1.722.158 کیلیون ریال رسیده است .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت کخاک

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت کخاک

بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات گزارش ماهیانه شرکت کخاک در شهریور ماه سال 99 ، این شرکت از میان کلیه محصولات خود محصولات فرآوری شده را بیشتر از بقیه به فروش رسانده است . پس این دسته از محصولات ، محصول استراتژیک شرکت کخاک محسوب شده و در بررسی ها نیز بیشتر به تحلیل این دسته از محصولات می پردازیم زیرا بیش از 92 درصد از کل مبلغ فروش این شرکت در شهریور ماه به این دسته از محصولات اختصاص دارد.

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت کخاک

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت کخاک

مبلغ فروش محصولات در شرکت کخاک در طول سال 99 نسبت به ماه های گذشته سالجاری و همچنین ادوار گذشته از سال 96 تاکنون روند رو به رشد و قابل قبولی داشته است و در تمام این دوره ها همانطور که در تصویر مشاهده می کنید که برگرفته از گزارش عملکرد یکماهه شهریور 99 شرکت کخاک است ، در حال صعود و فتح قله های قبلی بوده است .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کخاک

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کخاک

نرخ فروش محصول استراتژیک نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که در تحلیل بنیادی از اهمیت زیادی برخوردار است و نرخ فروش محصولات و بخصوص محصول استراتژیک در صورتی که در روند رو به رشد باشد سود آوری شرکت را تا اندازه ای تضیمین می نماید .

در شرکت کخاک نیز با تجزیه و تحلیل اطلاعات در می یابیم که این شرکت ت.انسته است نرخ فروش محصول استراتژیک خود را در طول دوره های فعالیت خود از سال های گذشته تا بحال همواره در حالت رشد و صعود نگه داشته و یکی از لازمه های سودآوری همیشگی همین مورد است .

میزان تولید محصول استراتژیک در شرکت کخاک

میزان تولید محصول استراتژیک در شرکت کخاک

بررسی میزان تولید محصول استراتژیک در کنار میزان فروش و نرخ فروش محصولات می تواند دید مناسبی درباره سود سازی و سودآوری شرکت مورد بررسی به ما بدهد. هرچه این نرخ فروش و میزان تولید در کنار یکدیگر روند صهودی داشته باشند می توان به سود سازی شرکت بیشتر امیدوار بود .

در شرکت کخاک نیز طبق آنچه از اطلاعات گزارش عملکرد ماهیانهاین شرکت در شهریور ماه که تصویر فوق نیز منعکس شده است استنباط  می گردد این است که این شرکت تولید محصول استراتژیک خود را در طول سال 99 همواره بالا برده است و این افزایش تولید در طول سالهای گذشته این شرکت نیز به چشم می خورد .
البته میزان تولید در ماه های منتهی به شهریور 99 در حال کاهش بوده است ولی همچنان از ماه های مشابه سال گذشته بیشتر و بالاتر است .

میزان فروش محصول استراتژیک در شرکت کخاک

محصول استراتژیک شرکت کخاک

فروش محصول استراتژیک در شرکت کخاک نیز در شهریور ماه سال 99، نسبت به ماه ها و فصول گذشته سالجاری افزایش چشمگیری نداشته و در سطح معینی نگهداشته شده است .

البته این مبلغ از میانگین کل فروش در سال 98 بالاتر بوده است که خود نشان از رشد فروش این محصول می باشد با اینحال احتمال این شرکت در ماه های اخیر سال 99 سیاستی برای افزایش فروش این محصول ندارد .

وضعیت تحلیل بنیادی شرکت کخاک

شرکت کخاک در دستیابی به موفقیت در مورد رسیدن به سطح مطلوب در مولفه های تحلیل بنیادی موفق عمل نموده است. بررسی موارد تحلیل بنیادی درباره شرکت کخاک نشان میدهد که این شرکت از جهت استراتژی روند سودآوری ، استراتژی کانسلیم و استراتژی توان تعدیل که  شاخه مهم تحلیل بنیادی است در سطح مطلوبی است .

شما می توانید با استفاده از ترم افزار دایره طلایی سهام ، وضعیت بنیادی شرکت کخاک و همچنین سایر شرکتهای بازار بورس ایران را به سادگی و با فشردن یک کلیک در  کمترین زمان مشاهده نمایید .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

نتیجه گیری

با توجه به وضعیت مطلوب شرکت کخاک در تحلیل بنیادی و همچینین بررسی که در این مقاله به آن پرداخته شد می توان گفت شرکت کخاک پتانسیل لازم برای رشد سهم خود را در صورت شرایط مطلوب تر بازار بورس را دارد .

با توجه به استراتژی توان تعدیل ( موضوع همین مقاله ) درباره شرکت کخاک باید امید وار بود این شرکت شرایط خود در سیاست های خوب فروش خود را حفظ و ارتقا دهد و از این طریق درصورت بهبود شرایط در بازار بورس به یکی از شرکتهای موفق در دستیابی به قیمت های بالا در سهام خود برسد.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: