تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شستا1399/8/28

دسته بندی :تحلیل بنیادی 20 اکتبر 2020 مدیر سایت 1836

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شستا
1399/8/28

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شستا

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شستا

مقدمه

آخرین گزارش منتشر شده از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا مربوط به گزارش سه ماهه این شرکت و در قالب صورتهای مالی میان دوره ای سه ماهه اول سال 1400 این شرکت می باشد به شرح زیر است.
لازم به تذکر است دوره مالی این شرکت در 1399/03/31 می باشد و این شرکت در آخرین گزارش خود عملکرد سه ماهه اول سال 1400 خود را منتشر نموده است .

از میان صورتحساب های منتشر شده در آخرین گزارش شرکت شستا ، صورتحساب سود و زیان این شرکت جهت انجام تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شستا به دلیل اهمیت بیشتر مورد توجه است .

آخرین گزارش فصلی شرکت شستا

 

صورتحساب سود و زیان شرکت شستا

صورتحساب سود و زیان شرکت شستا

 

آخرین گزارش شستا مندرج در سایت کدال

 

همانطور که در صورتحساب سود وزیان شرکت شستا ملاحظه می کنید ، این شرکت در عملیات سه ماهه اول سال مالی  1400 خود موفق به دستیابی به سودی بالغ بر 44.222.255 میلیون ریال شده است که عدد قابل توجهی می باشد و نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز بیش از 500 درصد افزایش داشته است .
این شرکت به دلیل اینکه به تازگی در بورس اوراق بهادار تهران بصورت عرضه اولیه پذیرفته شده است و اطلاعات آن در گذشته در دسترس نمی باشد لذا این شرکت از این به بعد مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت .

استراتژی روند سودآوری شرکت شستا

استراتژی روند سودآوری شرکت شستا

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی روند سودآوری + توضیحات تکمیلی

 

همانطور که در تصویر درج شده از استراتژی روند سودآوری (TTM) شرکت شستا ملاحظه می کنید این شرکت در سه ماهه اول سال مالی 1400 خود ، با درنظر گرفتن مبلغ سودی که در آخرین گزارش فصلی خود گزارش نموده است و در قالب فرمول استراتژی روند سودآوری آورده شده است ، موجب شده است نمودار روند سودآوری این شرکت بصورت صعودی و در حال افزایش درآید  و لذا شرکت شستا از  نظر استراتژی روند سودآوری از تمامی فیلتر های این استراتژی عبور می کند .

استراتژی کانسلیم شرکت شستا

استراتژی کانسلیم شرکت شستا

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی کانسلیم + توضیحات تکمیلی

 

مبلغ سود گزارش شده در صورتحساب سود و زیان شرکت شستا پس از اینکه به صورت خالص درآمده است در جدول استراتژی کانسلیم  درج شده است .
همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید رقم مندرح در قسمت سود سه ماهه اول سال مالی 1400 شرکت شستا ، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 500 در صد رشد داشته است و نیز دومین رقم سود عالی در یکسال گذشته فعالیت این شرکت می باشد .
بنابراین شرکت شستا از تمامی فیلتر های استراتژی کانسلیم نیز عبور نموده و از این جهت نیز وضعیت مناسبی دارد.

استراتژی توان تعدیل شستا

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی توان تعدیل + توضیحات تکمیلی

 

شرکت شستا از گروه شرکتهای سرمایه گذاری است و همانطور که می دانید استراتژی توان تعدیل ، فروش ماهیانه شرکتها را مورد بررسی قرار می دهد.  حال آنکه در شرکتهای سرمایه گذاری ، بانکها و شرکت های بیمه ای عملا فروش ماهیانه معنایی ندارد .
بنابراین استراتژی توان تعدیل برای شرکت شستا قابل محاسبه و بررسی نمی باشد .

وضعیت بنیادی شستا

شرکت شستا از نظر استراتژی روند سود آوری و همچنین استراتژی کانسلیم وضعیت مناسبی دارد و از فیلتر های این دو استراتژی به راحتی عبور می نماید .
به دلیل عدم وجود استراتژی توان تعدیل در این شرکت ، این شرکت از 4 فیلتر تحلیل بنیادی عبور می نماید .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

نتیجه گیری

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا یکی از شرکتهای صنعت شرکتهای چند رشته ای صنعتی بازار بورس ایران می باشد .
این شرکت همچنین به دلیل بازار گردانی خوب و مناسبی که از خود نشان داده است در صورت بازگشایی سهم می تواند روند بازار بورس را نیز تا حدی تغییر داده و شرایط حال حاضر را تا اندازه ای بهبود بخشد .

در حالت کلی نیز این شرکت  از نظر وضعیت بنیادی، از شرکتهایی است که وضعیت مناسب و قابل قبولی دارد .

 

PDF آموزش بورس ، فیلم آموزش بورس رایگان ، آموزش دریافت کد بورسی و مقالات رایگان آموزشی را در سایت کالج تی بورس مشاهده کنید.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: