تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شکلر

دسته بندی :تحلیل بنیادی 19 اکتبر 2020 مدیر سایت 567

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت شکلر
( عملکرد ماهیانه شش ماهه ) 1399/08/28

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت شکلر

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شکلر

گزارش عملکرد فصلی سه ماهه چهارم شرکت نیرو کلر با نماد شکلر در سال 99 ( سال مالی این شرکت 31/05 است ) با عنوان صورتهای مالی سال مالی منتهی به 31/05/1399 مه شامل صورتحساب سودوزیان سالانه این شرکت ، ترازنامه پایان دوره و چند گزارش دیگر این شرکت در تاریخ 24/07/1399 در سامانه کدال درج گردیده است به شرح زیر است .

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت شکلر

لازم به ذکر است از میان گزارشات منتشر شده این شرکت صورتحساب سود و زیان این شرکت به دلیل اهمیت بیشتر و همچنین انعکاس سود وزیان این شرکت در اتحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت شکلر مورد تحلیل و بررسی در این مقاله قرار گرفته است .

صورتحساب سود و زیان شرکت شکلر

صورتحساب سود و زیان شرکت شکلر

این صورتحساب که از اصلی ترین موارد صورتهای مالی شرکتها است به بررسی منابع درآمد ها و هزینه های شرکتها می پردازد و عدد منعکس شده به عنوان سود یا زیان شرکت در واقع تفاضل درآمدها و هزینه های شرکتهاست .

در شرکت شکلر طبق آنچه در صورتحساب سود وزیان این شرکت مشهود است این شرکت در پایان عملیات سال مالی 1399 خود موفق به دستیابی به رقمی بالغ بر 626.990 میلیون ریال به عنوان سود سالیانه خود شده است که سود خالص 1254 ریالی برای هر سهم را در بر دارد . این رقم که از آن به عنوان EPS نیز یاد می شود رقمی است که از هر برگ سهام این شرکت در ازای فعالیت سالانه شرکت به این میزان سود عاید خود نموده است .
البته صورتهای مالی این شرکت به صورت حسابرسی نشده منعکس شده است و احتمال تغییر در ارقام صورتهای مالی این شرکت دور از انتظار نمی باشد .

استراتژی روند سود آوری شرکت شکلر

استراتژی روند سود آوری شرکت شکلر

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی روند سودآوری + توضیحات تکمیلی

سودی که در صورتحساب سود و زیان شرکت شکلر به عنوان سود عملیات 12 مالی این شرکت گزارش شده است باید طبق استانداردهای جهانی بازار های مالی در قالب استراتژی روند سود آوری و یا (TTM) محاسبه و گزارش شود .
استراتژی روند سودآوری دارای محاسبات مختص به خود است که برای راحتی بیشتر می توانید برای مشاهده این استراتژی و روند آن به نرم افزار دایره طلایی سهام مراجعه نمایید .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

در شرکت شکلر طبق آنچه در نمودار (TTM) به چشم می خورد این شرکت دارای روند صعودی در روند سودآوری خود می باشد و استانداردهای لازم برای عبور از فیلتر استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی را دارا می باشد .

دقت کنید مبلغ سودی که در صورتحساب سود وزیان شرکت شکلر درج شده است ، طبق آنچه گفته شد دقیقا با همان مبلغ در روند سودآوری منعکس نمیشود و طی فرمول خاصی محاسبه و در نمودار درح می گردد .

استراتژی کانسلیم شرکت شکلر

استراتژی کانسلیم شرکت شکلر

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی کانسلیم + توضیحات تکمیلی

استراتژی کانسلیم نیز یکی دیگر از آیتم های تحلیل بنیادی است . در این استراتژی نیز سود هر دوره از سه ماهه های فعالیت شرکتها باید بصورت خالص در جدول استراتژی کانسلیم درج شود .
همانطور که می دانید ، سود درج شده در صورتحساب های فصلی به صورت تجمیعی از ابتدای دوره تا تاریح گزارش می باشد . بدین صورت که مثلا در گزارشات شش ماهه کل سود 66 ماه فعالیت شرکت محاسبه و درج می گردد و برای انعکاس این سود در جدول کانسلیم لازم است میزان سود سه ماهه در حال بررسی به صورت خالص محاسبه و درج گردد .

استراتژی توان تعدیل شرکت شکلر

استراتژی توان تعدیل

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی توان تعدیل + توضیحات تکمیلی

در بررسی این بخش از تحلیل بنیادی باید توجه داشته باشید که اطلاعات لازم برای تحلیل و بررسی این بخش از گزارش عملکرد ماهیانه شرکتها استخراج و بررسی می شود .
با توجه به اینکه گزارش ماهیانه شهریور ماه شرکت شکلر در تاریخ 07/07/1399 در سامانه کدال درج شده است .
توجه به موضوع این مقاله که بررسی گزارش فصلی این شرکت است به صورت خلاصه گزارشات ماهیانه و استراتژی توان تعدیل شرکت شکلر را بررسی می کنیم .

وضعیت توان تعدیل این شرکت که فروش ماهیانه شرکت شکلر در آن مورد بررسی قرار می گیرد ، وضعیت مناسبی دارد و میزان فروش این شرکت در شهریور ماه به نسبت دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است .
در مورد سایر موارد قابل تحلیل در فروش شرکت شکلر نیز باید گفت به دلیل اینکه این شرکت محصول استراتژیک خود را تغییر داده است لذا فعلا تحلیل آیتم های فروش شرکت مانند نرخ فروش و میزان فروش و میزان تولید قابل بررسی نیست و در ماه های آینده پس از تکمیل نمودارها قابل تحلیل خواهد بود .

وضعیت تحلیل بنیادی شرکت شکلر

با توجه به بررسی هایی که در این مقاله از آیتم های تحلیل بنیادی شرکت شکلر انجام شد ، باید گفت این شرکت در وضعیت استراتژی روند سودآوری و استراتژی کانسلیم وضعیت مناسبی دارد .
در مورد استراتژی توان تعدیل این شرکت نیز بررسی های لازم در مورد فروش ماهیانه این شرکت وضعیت مناسبی را نشان می دهد . در حالت کلی شرکت شکلر از نظر وضعیت بنیادی موقعیت مناسب و قابل قبولی دارد .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

نتیحه گیری

شرکت شکلر در صنعت محصولات شیمیایی و در تابلو اول بورس قرار دارد .

این شرکت با وضعیت بنیادی مناسبی که دارد و با تغییر محصول استراتژیک خود که محصول کاربری ضدعفونی کننده دارد در شرایط حال حاضر کشور با فروش و تقاضای مناسبی روبرو خواهد بود .
البته در وضعیت حال حاضر بازار بورس ایران این رشد و سودآوری این شرکت احتمالا پس از استقرار شرایط ثابت و پایدار در بازار بورس از شرکتهایی خواهد بود که راه رشد و سودآوری خود را زودتر از تقیه پیدا خواهد نمود .

پیشنهاد می‌کنم پس از دریافت کد بورسی ، برای شرکت در کلاس آموزش بورس کالج تی بورس اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: