تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت هرمز

دسته بندی :تحلیل بنیادی 20 اکتبر 2020 مدیر سایت 580

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت هرمز
(عملکرد 6 ماهه) در تاریخ 1399/07/29

شرکت هرمز

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت هرمز

مقدمه

گزارش عملکرد شش ماهه شرکت فولاد هرمزگان جنوب با نماد هرمز در صورتهای مالی میان دوره ای این شرکت در تاریخ 1399/07/28 بر ری سایت کدال منتشر شده است و به شرح زیر است .
در این مقاله به دلیل اهمیت بیشتر و همچنین انعکاس میزان سود دوره مورد بررسی در این گزارش از صورتحساب سود و زیان این شرکت برای انجام تحلیل استفاده خواهیم نمود .

گزارش عملکرد شش ماهه شرکت فولاد هرمزگان جنوب

صورتحساب سود و زیان شرکت هرمز

صورتحساب سود و زیان شرکت هرمز

 

آخرین گزارش هرمز مندرج در سایت کدال

 

همانطور که در گزارش نیز مشخص است شرکت فولاد هرمزگان در دوره شش ماهه ابتدایی سال 99 موفق به دستیابی به رقمی بالغ بر 8.765.412 میلیون ریال شده است . البته این رقم مربوط به عملیات مالی این شرکت در تمامی دوره شش ماهه ابتدایی سال 99 است و برای استفاده در استراتژی های تحلیل بنیادی باید بصورت خالص محاسبه و بیان شود .
در ادامه این مقاله نحوه انعکاس مبلغ سود شرکت هرمز در تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت هرمز را بیان می کنیم .

استراتژی روند سودآوری شرکت هرمز

استراتژی روند سودآوری شرکت هرمز

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی روند سودآوری + توضیحات تکمیلی

 

مبلغ سود شش ماهه شرکت هرمز که در صورتحساب سود و زیان این شرکت بررسی شد ، با قرار گیری در فرمول استراتژی روند سود آوری (TTM) نموداری که در تصویر فوق می بینید را تشکلیل داده است .

نمودار استراتژی روند سود آوری شرکت هرمز در دوره اخیر خود روند صعودی داشته است و در دوره آخر نیز بهترین عملکرد را داشته است بنابراین این شرکت از فیلتر استراتژی روند سودآوری عبور کرده و شرایط خوبی در این بخش از تحلیل بنیادی را دارا می باشد .

استراتژی کانسلیم شرکت هرمز

استراتژی کانسلیم شرکت هرمز

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی کانسلیم + توضیحات تکمیلی

 

استراتژی کانسلیم نیز یکی دیگر از آیتم های تحلیل بنیادی است که در آن سود عاید شده شرکتها را در قالب های خاص بیان می کند و افزایش یا کاهش این میزان سود در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته مبنای تحلیلی این استراتژی است .

همانطور که از جدول استراتژی کانسلیم شرکت هرمز می بینیم این شرکت سود خالص ماهیانه سه ماهه دوم خود را به میزان بیش از 200 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته خود افزایش داده است و به این ترتیب از فیلتر استراتژی کانسلیم نیز عبور می کند .
البته نکته منفی در خصوص استراتژی کانسلیم شرکت هرمز این است که این شرکت در عملیات مالی خود در سال 98 ، نتوانسته است میزان سود خالص سالیانه خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد بلکه کاهش نیز داشته است .

استراتژی توان تعدیل شرکت هرمز

استراتژی توان تعدیل شرکت هرمز

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی توان تعدیل + توضیحات تکمیلی

 

این بخش از تحلیل بنیادی به فروش شرکتها و مولفه های آن از جمله نرخ و میزان فروش و مبلغ فروش ماهیانه در شرکتها می پردازد و با تحلیل فروش ماهیانه میزان تحقق سود پیش بینی شده شرکتها را مورد ارزیابی قرار می دهد .

این بخش از اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بنیادی از گزارش ماهیانه شرکتها به دست می آید و به این دلیل که شرکت هرمز نیز در تاریخ 1399/07/05 گزارش عملکرد یکماهه شهریور خود را بر روی سایت کدال منتشر کرده است لذا به سبب تکمیل مطالب تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت هرمز این بخش از تحلیل بنیادی را نیز بررسی می نماییم.

شرکت هرمز در بخش فروش سه ماهه تابستان خود و بخصوص در شهریور ماه سال 99 موفق به بهبود مبلغ فروش خود شده است و میانگین فروش ماهیانه خود را در تمامی ماه های فصل تابستان خود نسبت به دوره مشابه سال قبل بالاتر برده است .
همینطور این شرکت  نرخ و میزان فروش محصول استراتژیک خود نیز در فصل گذشته و بخصوص شهریور ماه به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است و نمودارهای صعودی و افزایشی بخش فروش این شرکت گواه بر این مطلب است .

شما می توانید با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام تحلیل بنیادی این شرکت و همچنین سایر شرکتهای بازار بورس را بصورت نمودارهای گرافیکی و روان و بدون پیچیدگی مشاهده و تحلیل های خود را بصورت جامع و کامل تر انحام دهید .
درصورت تمایل نیز تکنیک های تحلیل بنیادی خود را که با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام بررسی می کنید را در پایان این مقاله با ما در میان بگذارید .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

وضعیت بنیادی شرکت هرمز

شرکت هرمز از نظر وضعیت بنیادی و همچنین عبور از تمامی فیلترهای استراتژی روند سودآوری ، استراتژی کانسلیم و استراتژی توان تعدیل وضعیت مناسب و مطلوبی دارد .
این شرکت در فروش ماهیانه خود در شهریور ماه مبلغ فروش 13.175.209 میلیون ریالی را ثبت نموده است که بهترین مبلغ فروش محصول ماهیانه از سال 1396 تا حال حاضر است . با این وضعیت امید است این شرکت در صورت بهبود شرایط بازار بورس از وضعیت مناسبی در رشد قیمت سهام خود برخوردار باشد .

نتیجه گیری

شرکت فولاد هرمزگان جنوب با نماد هرمز یکی از شرکتهای صنعت فلزات اساسی و در بازار دوم فرابورس ایران است .
باتوجه به وضعیت بنیادی مطلوب این شرکت که در این مقاله بررسی شد و همچنین ثبت رکورد های جدید و صعودی در کسب سود و فروش در این شرکت در صورت بهبود شرایط بازار مورد توجه و اقبال سرمایه گذاران عزیز قرار خواهد گرفت .
سهام شرکت فولاد هرمزگان جنوب متاسفانه در چند وقت اخیر روند نزولی و کاهشی به خود گرفته است ولی در حال نزدیک شدن به محدوده حمایی معتبری است .

 

می توانید مقالات آموزش بورس رایگان را در بلاگ کالج تی بورس بخوانید.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: