تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت پرداخت ( سه ماهه دوم 99)

دسته بندی :تحلیل بنیادی 9 دسامبر 2020 مدیر سایت 877

تحلیل بنیادی گزارش فصلی شرکت پرداخت
( عملکرد سه ماهه دوم سال 99)

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت پرداخت ( سه ماهه دوم 99)

 

آخرین و جدیدترین گزارش منتشر شده از شرکت به پرداخت ملت با نماد پرداخت در سامانه کدال درج و به شرح زیر است .

در این مقاله با نگاه تحلیل بنیادی و با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام گزارش مذکور را بررسی می کنیم .

مشاهده آخرین گزارشات شرکتها در نرم افزار دایره طلایی سهام

مشاهده آخرین گزارشات شرکتها در نرم افزار دایره طلایی سهام

در صفحه اول نرم افزار دایره طلایی در قسمت (آخرین تغییرات سهام) شما می توانید آخرین گزارشات فصلی و ماهیانه شرکتهای بورسی را به ترتیبی تاریخی که در سامانه کدال درج می شوند را مشاهده و بوسیله تحلیل بنیادی بررسی نمایید .

صورتحساب سود و زیان شرکت پرداخت

صورتحساب سود و زیان شرکت پرداخت

آخرین گزارش شرکت پرداخت مندرج در سایت کدال

 

از میان صورتهای مالی منتشر شده از شرکت پرداخت که در گزارش عمکلرد سه ماهه دوم این شرکت در سال 99 آمده است، صورتحساب سود و زیان این شرکت به عنوان مهم ترین صورتحساب که دارای مبلغ سود خالص دوره مذکور نیز هست در تحلیل بنیادی مورد توجه است که در این مقاله تاثیر آن در وضعیت بنیادی شرکت پرداخت را بررسی می نماییم .

 

استراتژی های تحلیل بنیادی

 

استراتژی روند سودآوری شرکت پرداخت

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت پرداخت

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می نمایید، نمودار روند سودآوری شرکت پرداخت کاملا صعودی و در حال رشد و افزایش است . این نمودار در تمامی دوره های تقریبا همیشه روند صعودی و افزایشی داشته است که از نظر تحلیل بنیادی شرایط بسیار مناسب و قابل قبولی برای این شرکت در بخش استراتژی روند سودآوری رقم زده است .

استراتژی کانسلیم شرکت پرداخت

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت پرداخت

استراتژی کانسلیم از طریق تشکیل جدولی که در تصویر فوق مشاهده می کنید، و با محاسبه و مقایسه سود خالص دوره های سه ماهه فعالیت شرکت مورد بررسی درباره وضعیت استراتژی کانسلیم این شرکت اظهارنظر می نماید .

سود خالص عملیات شرکت پرداخت در سه ماهه دوم سال 99 بالغ بر 1.153.788 میلیون ریال بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به میزان 67% رشد داشته است و همچنین این مبلغ سود عالی ترین سود کسب شده این شرکت در یکسال گذشته بوده است .

استراتژی توان تعدیل شرکت پرداخت

این استراتژی از شامل بررسی سه مولفه مهم در مقوله فروش ماهیانه شرکت و مشخصه های اصلی آن به شرح زیر است .

فروش کل ماهیانه شرکت پرداخت

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت پرداخت

بر اساس فیلترهای تحلیل بنیادی در این بخش، شرکت مورد بررسی باید بتواند میانگین مبلغ فروش فصلی خود را به نسبت فصل قبل در سالجاری به میزان 40% افزایش دهد .

در بررسی نمودار میزان فروش ماهیانه شرکت پرداخت مشخص است که میزان فروش ماهیانه در این شرکت در سال 99 بیشتر از مدت مشابه در سال 98 بوده است ولی میانگین گیری از فروش فصل پاییز نسبت به فصل تابستان سال 99، نشان می دهد این شرکت نتوانسته است میزان مورد برای عبور از فیلترهای استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی را به دست آورد زیرا میزان برتری میانگین فروش فصلی این شرکت در فصل پاییز 99 نسبت به فصل تابستان 99 فقط 19% بوده است .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت پرداخت

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت پرداخت

شرکت به پرداخت ملت از دسته شرکتهای خدماتی حاضر در بازار بورس است و لذا موضوعاتی نظیر نرخ و میزان فروش در این نوع شرکتها موضوعیت ندارد . به ازای آن موضوع مبلغ کل محصول استراتژیک مورد بررسی و ارزیابی تحلیل بنیادی قرار می گیرد.

در شرکت پرداخت مبلغ فروش کل محصول استراتژیک (خدمات شارژ) در سال 99 بطور میانگین از کل سال قبل این شرکت بیشتر و بالاتر بوده است . این یعنی شرکت پرداخت در فروش محصول استراتژیک خود در سال 99 موفق عمل نموده است ولی نکته قابل توجه این است که روند صعودی مبلغ فروش در فصل پاییز متوقف وبه روند نزولی در حال تغییر است .

نتیجه گیری

شرکت به پرداخت ملت با نماد پرداخت در تمامی موضوعات بررسی شده در این مقاله در مقوله تحلیل بنیادی شرایط مناسبی و قابل قبولی دارد به جز برتری میانگین فروش فصلی که یکی از مسائل مهم تحلیلی در یک شرکت است .

نبود موفقیت در این مقوله به این معناست که شرکت مورد بررسی نتوانسته است میزان فروش خود را به نسبت فصل گذشته افزایش داده و بهبود بخشد .

بنابراین با توجه به عدم موفقیت شرکت پرداخت در کسب استانداردهاب لازم تحلیل بنیادی در بخش فروش فصلی این شرکت در زمره شرکتهای دارای وضعیت بنیادی مناسب قرار نمی گیرد .

به این نکته توجه کنید که نبود هریک از بخش های تحلیلی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت می تواند شرکت مورد بررسی را از زمره شرکتهای دارای وضعیت بنیادی قابل قبول خارج نماید که در این میان استراتژی روند سودآوری و توفیق در افزایش فروش فصلی از سایر مباحث مهم تر هستند .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس آنها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار، تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

یادگیری و آموزش تحلیل بنیادی را شاید بتوان اولین قدم در آموزش بورس دانست زیرا پایه و اساس انتخاب درست هر سهمی به شمار می رود .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: