final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت سپ (آبان ماه 99) 1399/09/13

دسته بندی :تحلیل بنیادی 3 دسامبر 2020 مدیر سایت 754

تحلیل بنیادی گزارش آبان ماه 99 شرکت سپ

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت سپ (آبان ماه 99)

آخرین و جدیدترین گزارش شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با نماد سپ در تاریخ 1399/09/05 در سامانه کدال منتشر شده و به شرح زیر است .

گزارش آبان ماه 99 شرکت سپ

آخرین گزارش منتشر شده شرکت سپ در سامانه کدال

 

در این گزارش اطلاعات مربوط به تولید و فروش (ارائه خدمات) این شرکت در دوره منتهی به 1399/08/30 منعکس شده است و در این مقاله با نگاه تحلیل بنیادی به بررسی و ارزیابی این گزارش می پردازیم .

استراتژی های تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی از 3 استراتژی مختلف سود می برد که هریک بخشی از عملیات مالی شرکت را بررسی و درباره آن اظهارنظر می نماید که به شرح زیر است .

استراتژی روند سودآوری شرکت سپ

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت سپ

این استراتژی از طریق نمودار مربوط به عدد TTM بررسی می شود و تغییرات مثبت یا احیانا منفی این نمودار معیار استراتژی روند سودآوری برای اظهارنظر درباره شرکت مورد بررسی خواهد بود .

بنابراین طبق تعریف فوق و همانطور که در تصویر فوق مشخص است نمودار عدد TTM شرکت سپ کاملا صعودی و رو به افزایش است و ضمنا عدد TTM مربوط به آخرین دوره فعالیت این شرکت در دو دوره ماقبل خود بیشتر بوده است .
بنابراین شرکت سپ از فیلترهای استراتژی روند سودآوری عبور می کند .

استراتژی کانسلیم شرکت سپ

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت سپ

این استراتژی، سود خالص هر دوره (فصل) از فعالیت شرکت مورد بررسی را بصورت خالص درنظر گرفته و با دوره مشابه در سال گذشته مقایسه می کند که لازم است این مبلغ سود در دوره آخر اولین یا دومین مبلغ سود عالی در یکسال گذشته فعالیت شرکت باشد .

همانطور که در تصویر مربوط به استراتژی کانسلیم شرکت سپ مشاهده می کنید، سود خالص مربوط به سه ماهه سوم فعالیت این شرکت در سال 99 ( به سال مالی شرکت توجه داشته باشید ) به میزان 45% نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیشتر بوده است و همچنین این سود در یکسال اخیر فعالیت این شرکت رتبه اول بهترین مبلغ سود را داراست . بنابراین شرکت سپ از نظر استراتژی کانسلیم نیز در شرایط مناسب و مطلوبی است .

استراتژی توان تعدیل شرکت سپ

این استراتژی میزان فروش ماهیانه و فصلی و مولفه های اصلی فروش مانند نرخ و میزان فروش را بررسی می نماید و رشد یا کاهش این مقادیر نسبت به دوره های مشابه ملاک تصمیم گیری این استراتژی است .

مبلغ فروش کل شرکت سپ

مبلغ فروش کل در تحلیل بنیادی شرکت سپ

مبلغ کل فروش (درآمد ارائه خدمات ) شرکت سپ درآبان ماه سال 99 بالغ بر 2.254.512 میلیون ریال بوده است که تقریبا در مقایسه با میانگین فروش ماهیانه در سال 99 اختلاف چندانی در آن مشاهده نمی شود.
میزان رشد مبلغ فروش ماهیانه در آبان ماه سال 99 به نسبت مهرماه سال 99 به میزان کمتر از 10% بوده است .

این درحالی است که مقایسه مبالغ فروش (ارائه خدمات ) شرکت در سال 99 به نسبت سال 98 رشد و فزونی چشمگیری دارد .
میزان رشد مبلغ فروش این شرکت به نسبت مدت مشابه سال گذشته که مورد توجه و بررسی است، به میزان 46% بوده است .
که از نظر تحلیل بنیادی در این بخش شرایط مناسبی را برای این شرکت رقم زده است .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت سپ

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت سپ

همانطور که قبلا گفته شد شرکت سپ از گروه شرکتهای خدماتی حاضر در بورس ایران است که در تحلیل بنیادی این شرکتها نرخ و میزان تولید و فروش محصولات موضوعیت ندارد و لذا
فقط مبلغ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی دارای اهمیت است و مورد بررسی قرار می گیرد .

طبق تصویر بالا، تحلیل مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت سپ نشان می دهد که نمودار مبلغ فروش (ارائه خدمات) این شرکت دارای روند بخصوص صعودی یا نزولی نیست و از حد مشخصی در طول سال 99 بالاتر نرفته است .
ولی موضوعی که در مورد این بخش از فروش این شرکت باید بررسی شود میزان رشد این نمودار به نسبت مدت مشابه سال گذشته است که با بررسی آن مشخص است که به میزان قابل قبولی به نسبت سال گذشته رشد داشته و افزایش یافته است .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس آنها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: