تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه پتروشیمی مارون (آبان ماه 99) 99/09/05

دسته بندی :تحلیل بنیادی 25 نوامبر 2020 مدیر سایت 1004

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه پتروشیمی مارون
(آبان ماه 99) 99/09/05

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه پتروشیمی مارون

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه پتروشیمی مارون

آخرین گزارش منتشر شده از پتروشیمی مارون در تاریخ 99/09/05 بر روی سامانه کدال درج گردیده است و به شرح زیر است . دراین  گزارش که با عنوان گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 99/08/30 منتشر شده است، اطلاعات مربوط به تولید و فروش پتروشیمی مارون در دوره یکماهه آبان ماه سال 99 منعکس شده است .

گزارش ماهیانه پتروشیمی مارون

 

آخرین گزارش منتشر شده پتروشیمی مارون در سامانه کدال

 

در این مقاله با نگاه تحلیل بنیادی این گزارش را بررسی و تجزیه و تحلیل می نماییم .

 

فروش کل ماهیانه پتروشیمی مارون

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی پتروشیمی مارون

مبلغ کل فروش پتروشیمی مارون در دوره یکماهه منتهی به آبان ماه سال 99، عددی بالغ بر 19.992.286 میلیون ریال بوده است که به نسبت ماه های سپری شده (8 ماه اول سال 99) بی سابقه و بیشتر از تمامی ماه های فعالیت این شرکت در سال 99 بوده است.

ازطرفی نیز میزان میانگین فروش فصلی پتروشیمی مارون در فصل پاییز به نسبت فصل تابستان به میزان 71% افزایش داشته است که علاوه بر روند صعودی در میزان فروش ماهیانه در فروش فصلی نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است .

 

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

درفعالیت های دوره آبان ماه سال 99 پتروشیمی مارون، طبق نموداری که در تصویر فوق مشاهده می کنید محصول (اتیلن) به نسبت محصولات دیگر دارای فروش بیشتری بوده است و از این جهت به عنوان محصول استراتژی ک پتروشیمی مارون قلمداد و بررسی و تجزیه و تحلیل خواهد شد .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

نرخ فروش محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

نرخ فروش محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

آنچه از بررسی نمودار نرخ فروش محصول استراتژیک پتروشیمی مارون به دست می آید این است که، نرخ فروش محصول استراتژیک در طول سال 99 همواره در حال رشد و افزایش بوده است .

ازنگاه تحلیل بنیادی که افزایش نرخ فروش نسبت به فصل گذشته سالجاری را مدنظر قرار می دهد نیز پتروشیمی مارون توانسته است میزان نرخ فروش محصول استراتژیک خود در فصل پاییز را به نسبت فصل تابستان (در سال 99) به میزان قابل توجهی افزایش داده و از این نظر در شرایط مناسبی قرار گرفته است .

 

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

در تحلیل بنیادی و در قسمت بررسی میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک، میزان افزایش این آیتم نسبت به دوره مشابه در سال قبل سنجیده و مورد ارزیابی قرار می کیرد .

در عملیات آبانماه سال 99 پتروشیمی مارون نیز میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک به میزان قابل قبولی نسبت به دوره مشابه در سال 98 افزایش داشته است و از این نظر شرایط قابل قبولی در نمودار فوق ملاحظه می شود .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

میزان تولید محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

میزان تولید محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

میزان تولید محصول استراتژیک در پتروشیمی مارون در طول سالهای 96 الی 99 که در تصویر فوق بررسی شده است دارای نوسان خاصی نیست و به نظر می رسد با برنامه ریزی خاصی در همین منطقه نموداری در حال نوسان است . بنابراین تحلیل خاصی در این قسمت قابل انجام نیست مگر اینکه در ماه های آینده تغییر خاص و قابل توجهی در این نمودار بوجود آید.

 

مبلغ فروش محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

مبلغ فروش محصول استراتژیک پتروشیمی مارون

مبلغ فروش محصول استراتژیک پتروشمی مارون در دوره یکماهه منتهی به آبان ماه سال 99، نزدیک به 32% ازفروش کل ماهیانه در این دوره بوده است و مبلغ 840/318/6 میلیون ریال از فروش کل آبان مربوط به محصول استراتژیک بوده است. نمودار مبلغ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی پتروشیمی مارون نیز صعودی بوده و از شهریور ماه سال 99 تا دوره مورد بررسی همواره رو به رشد بوده است .

 

وضعیت بنیادی پتروشیمی مارون

وضعیت تحلیل بنیادی شرکتهای بورسی از طریق تجزیه و تحلیل 3 استراتژی ذیل بررسی می گردد که هرکدام با توجه به ماهیت آن قسمتی از عملیات مالی شرکتها را بررسی و درباره آن اظهارنظر می نماید .

 

استراتژی روند سودآوری پتروشیمی مارون

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی پتروشیمی مارون

نمودار عدد TTM پتروشمی مارون در سه فصل گذشته قبل از دوره 3 ماهه حال حاضر ( سه ماهه دوم 99) در حال نزول و کاهش بوده است ولی در دوره سه ماهه دوم سال 99 عدد TTMبه میزان قابل توجهی افزایش یافته است و از فیلتر های استراتژی روند سودآوری عبور نموده است .

 

استراتژی کانسلیم پتروشمی مارون

استراتژی کانسلیم درتحلیل بنیادی پتروشمی مارون

جدول استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی پتروشیمی مارون نیز شرایط مناسبی درباره سود خالص فصلی (سه ماهه دوم سال 99) گزارش نموده است . درصد افزایش رشد سود خالص فصلی آخرین دوره پتروشیمی مارون به میزان 128 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده است .

 

استراتژی توان تعدیل پتروشیمی مارون

آنچه در این مقاله درباره فروش ماهیانه و مشخصه های مربوط به فروش بیان شده است، فیلتر های تحلیلی استراتژی توان تعدیل است . با توجه به شرایط مناسب فروش ماهیانه و فصلی پتروشیمی مارون و همچنین بررسی مشخصه های اصلی فروش، پتروشیمی مارون وضعیت مناسبی از نظر استراتژی توان تعدیل دارد .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس /انها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

 

امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: