نرم افزار دایره طلایی سهام

تحلیل بنیادی گزارش شهریور ۹۹ شرکت خساپا

تحلیل بنیادی گزارش شهریور ۹۹ شرکت خساپا (گروه خودروسازی سایپا)

تحلیل بنیادی گزارش شهریور 99

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

در این یادداشت قصد داریم آخرین گزارش ارائه شده شرکت سایپا با نماد خساپا در شهریور ۹۹ از منظر تحلیل بنیادی را بررسی نماییم.
گزارش شهریورماه این شرکت  در تاریخ ۷/۷/۹۹ به شرح ذیل است:

آخرین گزارش شرکت سایپا استحراج شده از کدال

آخرین گزارش خساپا مندرج در سایت کدال

فروش کل ماهیانه شرکت خساپا

با بررسی میزان فروش کل ماهانه شرکت خساپا در گزارش شهریور ۹۹ متوجه می شویم که فروش کل این شرکت در شهریور ماه
به میزان ۹٫۸۸۵٫۳۸۲ ریال بوده است که این رقم نسبت به گزارش شهریور ۹۸  که ۱۷٫۹۳۸٫۳۹۲ ریال بوده است کاهش بسیار
زیادی را داشته است و حدود ۴۵ درصد کاهش را نسبت به شهریور سال گذشته نشان می دهد.
البته میزان فروش کل شرکت نسبت به ماه قبل یعنی مرداد ماه افزایش ۴۱ درصدی را نمایش می دهد.
به صورت کلی در میزان فروش کلی شرکت خساپا در فصل جاری یعنی تابستان ۹۹ نسبت به تابستان ۹۸  کاهش ۳۴ درصدی را مشاهده می کنیم.

فروش کل ماهیانه شرکت خساپا

همچنین در  فروش کل ماهانه تجمعی شرکت خساپا نسبت به ماه قبل شاهد رشد هستیم ولی نسبت به شهریور ماه سال گذشته فروش کل ماهانه تجمعی شرکت کاهش پیدا کرده است.
بیشترین میزان فروش داخلی شرکت سایپا در شهریور ماه متعلق به خانواده تیبا  به مبلغ ۷٫۴۱۸٫۵۹۶ میلیون ریال بوده است و بنابراین محصول استراتژیک شرکت سایپا، خانواده تیبا محسوب می شود.

گزارش تجمیعی فروش شرکت سایپا
در این مقاله تنها به بررسی محصول استراتژیک، یعنی خانواده تیبا می پردازیم.
برای تحلیل بنیادی دقیق تر شرکت خساپا نیاز است که تمامی محصولات شرکت مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرند.

محصول استراتژیک شرکت سایپا
با توجه به اطلاعات ارائه شده در سامانه کدال می بینیم که فروش صادراتی شرکت در شهریور ماه سال ۹۹ ۱۱۱٫۵۰۸ میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت خساپا

اگر از نرخ فروش محصول داخلی و صادراتی شرکت میانگین وزنی بگیریم متوجه می شویم نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت
سایپا با نماد خساپا در آخرین گزارش خود یعنی شهریور ۹۹ نسبت به مرداد و همچنین فصل گذشته از رشد خوبی برخوردار شده است و محصول تیبا توانسته است نرخ فروش بیشتری نسبت به ماه و فصل گذشته داشته باشد.
برای تحلیل بنیادی محصولات دیگر شرکت خساپا می توانید به نرم افزار دایره طلایی سهام مراجعه کنید.

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت خساپا

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت خساپا

با بررسی میزان تولید محصول تیبا در شرکت خساپا می بینیم که در شهریور ۹۹ نسبت به مرداد ۹۹ رشد بیشتری را داشته است. یعنی میزان تولید تیبا در شهریور ۹۹ و تابستان ۹۹ رشد بیشتری داشته است.
برای تحلیل بنیادی دقیق تر شرکت خساپا نیاز است که محصولات دیگر خساپا هم مورد بررسی و تحلیل قرار گیرند که می توانید در نرم افزار دایره طلایی سهام  تحلیل این محصولات را مشاهده کنید.

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت خساپا

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت خساپا

در تحلیل بنیادی میزان فروش محصول تیبا در شرکت خساپا  می بینیم که پس از نزولی که شرکت در مرداد ماه ۹۹ داشته است، در شهریور ماه ۹۹ مجددا میزان فروش خساپا  رشد داشته است و از وضعیت مظلوب تری نسبت به ماه قبل برخوردار شده است.

وضعیت بنیادی شرکت سایپا (خساپا)

با بررسی مشخصه های تحلیل بنیادی که شامل ( استراتژی روند سودآوری یا همان TTM ، استراتژی کانسلیم . استراتژی توان تعدیل شرکت خساپا کاملا این نکته مشخص می شود که نماد خساپا جزو شرکتهایی که دارای بنیاد قوی و یا تحلیل بنیادی قوی قرار می گیرند، نیست زیرا این شرکت فقط به واسطه میزان فروش مطلوب ، افزایش تعداد و نرخ فروش محصولات به واسطه شرایط حاکم بر صنعت خودروسازی کشور توانسته است از نظر استراتژی توان تعدیل به شرایط مطلوبی دست یابد ولی بررسی و تجزیه و تحلیل صورتهای مالی این شرکت کاملا عدم سودآوری و حتی زیان سازی این شرکت را به خوبی نشان می دهد.
در بررسی این شرکت از نظر استراتژی کانسلیم نیز عدم انطباق شرکت سایپا با مولفه های تایید و برتری این استراتژی تحلیل بنیادی نیز به خوبی مشخص می گردد .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا