final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی غچین 1399/11/04

دسته بندی :تحلیل بنیادی 23 ژانویه 2021 مدیر سایت 1111

تحلیل بنیادی سهم غچین‌ (شرکت چین چین) با استفاده از نرم‌افزار دایره طلایی سهام

تحلیل بنیادی سهم غچین‌ (شرکت چین چین) با استفاده از نرم‌افزار دایره طلایی سهام

مقدمه

چرا تحلیل بنیادی مهم است؟

تحلیل بنیادی یا همان تحلیل فاندامنتال یکی از مباحث بسیار مهم قبل از خرید هر سهم می باشد.

لازم است سرمایه گذار، قبل از خرید سهم به بررسی وضعیت بنیادی شرکت بپردازد.

تجربه نشان داده است در بلند مدت شرکت هایی با بنیاد خوب رشد بسیار بیشتری را نسبت به شرکت هایی که بنیاد ضعیفی دارند داشته اند.با این حساب چرا افراد به سمت تحلیل بنیادی نمی روند و اکثرا دنبال سیگنال خرید می گردند؟

با توجه به پیچیده بودن مباحث بنیادی و وقت گیر بودن این نوع تحلیل اکثر افراد از انجام این نوع تحلیل صرف نظر می کنند.

شرکت ارتباطات دایره طلائی ایرانیان با اشراف بر این موارد اقدام به ساخت نرم افزار دایره طلایی سهام نموده است که تحلیل بنیادی را با استفاده از نمودارها و اشکال ساده بسیار آسان نموده است.

این نرم افزار با ارائه استراتژی هایی که بیشترین تاثیر را بر بازار تورمی ایران دارند سعی نموده است با کمک به سرمایه گذاران قدمی در راه آموزش و کمک به سهامداران برای سود بیشتر بر دارد.

در ادامه به بررسی یکی از شرکت های بورسی با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام می پردازیم.

درباره شرکت چین چین  (غچین) 

مجتمع کشت و صنعت چین چین در آبانماه سال ۱۳۵۳ به صورت شرکت سهامی خاص در مشهد تاسیس شد. در سال ۱۳۵۶ این شرکت کار خود را با تولید رب گوجه فرنگی، انواع کمپوت و آب گوجه فرنگی، آبمیوه و سس کچاپ را آغاز نمود. نوسازی پیوسته ماشین آلات و استفاده از دستگاه های مدرن، احداث سیستم تصفیه خانه جدید و مدرن با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب و بهره برداری از مجهزترین آزمایشگاه کنترل کیفیت، واحد تحقیق و توسعه و همچنین به کارگیری نیروهای متخصص، با تجربه و پویا باعث شده شرکت چین چین بعنوان پیشتاز در صنعت موادغذایی بخصوص تولید رب گوجه فرنگی مطرح شود. 

استراتژی TTMدر تحلیل بنیادی غچین

استراتژی TTMدر تحلیل بنیادی غچین

در استراتژی روند سودآوری TTM در تحلیل بنیادی، شرکت باید در آخرین گزارش ارائه شده اش از دو گزارش قبلی سود بیشتری را ساخته باشد و همچنین در گزارش آخر حداقل ده درصد نسبت به گزارش ماقبل آخر سود بیشتری را ساخته باشد و همچنین در زیان نباشد. همان طور که از نمودار روند سودآوری شرکت غچین مشخص است این شرکت با 17 درصد رشدنسبت به گزارش قبل در حال صعود می باشد.بنابراین شرکت غچین در تحلیل بنیادی روند سودآوری،تمامی شرایط روند سودآوری را دارد.

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی غچین

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی غچین

کانسلیم یکی از مباحث بسیار پر کاربرد در تحلیل بنیادی سهام می باشد.خصوصا در بازار تورمی ایران، تحلیل کانسلیم می تواند شرکتهایی که رشد بیشتری از تورم سالیانه کشور دارند را مشخص کند.بر این مبنا شرکت ها باید بتوانند در گزارش آخر خود درصد سود بیشتری نسبت به سال گذشته ساخته باشند.این عدد متغیر است ولی با توجه به تورم موجود در کشور این عدد را ۴۰ درصد در نظر گرفته ایم.همچنین شرکتی در استراتژی کانسلیم برتر است که سود ساخته شده در آخرین گزارش ارائه شده، اولین یا دومین سود عالی در یک سال اخیر باشد.خب همان طور که از جدول کانسلیم شرکت غچین مشاهده می کنید،
تمامی شرایط کانسلیم را دارد.

استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی غچین‌

استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی غچین‌

استراتژی توان تعدیل یا همان بررسی میزان فروش ماهیانه شرکتها و بررسی محصولات تولید شده شرکت در بررسی تحلیل بنیادی، مهمترین بخش تحلیل بنیادی می باشد.زیرا مستقیما با محصولات تولید شده شرکت روبرو هستیم و در واقع می توانیم گزارش فصلی بعدی شرکت را با استراتژی توان تعدیل پیش بینی کنیم.بر این مبنا شرکت باید میانگین فروش کل محصولاتش در فصل جاری حداقل ۴۰ درصد بیشتر از میانگین فروش کل محصولات در فصل مشابه سال قبل باشد.همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید غچین توانسته است 94درصد رشد بیشتری نسبت به فصل مشابه سال قبل خود در فروش کل محصولات داشته باشد.بنابراین شرکت غچین از این فیلتر استراتژی توان تعدیل عبورمی کند.

محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی غچین‌

محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی غچین‌

هر شرکتی محصولات مختلفی تولید و عرضه می کند که بررسی این محصولات بسیار حائز اهمیت می باشد.در این مقاله تنها محصول استراتژیک شرکت را مورد بررسی قرار می دهیم.محصول استراتژیک شرکت، محصولی است که بیشترین درصد تولید شرکت را در بر می گیرد.لازم به ذکر است برای بررسی دقیق هر شرکت نیاز است تمامی محصولات شرکت را مورد بررسی قرار داد.همان طورکه در نمودار بالا مشاهده می کنید(انواع رب بسته بندی شده)محصول استراتژیک شرکت غچین می باشد.در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم.

نرخ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی غچین‌

نرخ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی غچین‌

بررسی نرخ فروش محصولات شرکت یکی از مباحث بسیار مهم در تحلیل بنیادی می باشد.با بررسی این نمودار می توان متوجه شد که شرکت محصول خود را به چه قیمتی به فروش می رساند.طبیعتا اگر شرکتی محصولاتش را نسبت به فصل گذشته با قیمت بیشتری بفروشد در سود خالص شرکت تاثیر گذار خواهد بود.بر همین مبنا هر شرکتی باید بتواند میانگین نرخ فروش محصولاتش در فصل جاری از میانگین نرخ فروش محصولات در فصل گذشته بیشتر باشد.همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید در فصل جاری، شرکت غچین محصول(انواع رب بسته بندی شده)میانگین نرخ فروش بیشتری را نسبت به فصل گذشته داشته است و از فیلتر توان تعدیل عبورمی کند.

میزان فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی غچین

میزان فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی غچین

این استراتژی که به آن استراتژی رونق و رکود هم گفته می شود به این اصل می پردازد که میانگین فروش محصول استراتژیک شرکت در فصل جاری باید حداقل۱۰درصد بیشتر از فصل مشابه سال قبل باشد.در واقع با استفاده از این استراتژی در تحلیل بنیادی سهام می توانیم متوجه بشویم که شرکت در فروش این محصول در دوران رونق به سر می برد یا فروش محصول با مشکل مواجه شده است و دوران رکود فروش محصول می باشد.همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید غچین میانگین مقدارفروش کمتری در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته است بنابراین ازاین فیلترعبورنمی کند.

نمودار عملکرد حقیقی و حقوقی سهام در تحلیل بنیادی غچین‌

نمودار عملکرد حقیقی و حقوقی سهام در تحلیل بنیادی غچین‌

نمودار حقیقی و حقوقی یکی از مباحث روانشناسی بازار می باشد.با استفاده از این نمودار می توانیم بفهمیم که قیمت سهم به حقیقی ها وابستگی بیشتری دارد یا به حقوقی ها.در واقع می توان تغییر سهامداران حقیقی یا حقوقی را مشاهده کنیم و این نکته را دریابیم که قیمت این سهم به حقیقی ها وابستگی بیشتری دارد یا به حقوقی ها و یا به هیچ گروهی وابستگی ندارد.همانطور که از نموداربالا مشاهده می کنید شرکت چین چین  همبستگی متوسطی به حقیقی ها دارد.

نمودار تطبیقی قیمت و روند سودآوری درتحلیل بنیادی غچین

نمودار تطبیقی قیمت و روند سودآوری درتحلیل بنیادی غچین

درنمودار تطبیقی به بررسی تطبیق قیمت با روند سودآوری و شاخص کل و شاخص صنعت می پردازیم.در واقع به دنبال این هستیم که متوجه شویم که در گذشته وقتی شرکت گزارش فصلی خوب یا بدی ارائه داده است،قیمت آن سهم به این گزارش خوب یا بد واکنشی نشان داده است یا خیر.اگر شرکت در گذشته به روند سودآوری خود وابستگی داشته باشد می توان احتمال داد  که اگر شرکت گزارش خوبی ارائه کند قیمت آن سهم هم در بلند مدت افزایش پیدا می کند.
همان‌طور که دنمودار تطبیقی قیمت و روند سودآوری TTMشرکت چین چین  با نماد غچین مشاهده می‌کنید دربلند مدت تا حدودی وابستگی به گزارش داشته است.

شما برای اینکه این سهم را به صورت کامل بررسی کنید و علاوه بر تحلیل های فوق موارد دیگر تحلیل بنیادی را مشاهده کنید،
می توانید از نرم افزار دایره طلایی  سهام استفاده کنید.
این تحلیل بنیادی درتاریخ 1399/11/4انجام‌گرفته است وهرلحظه با ارائه گزارش جدید شرکت قابل‌تغییراست.

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به معرفی و شناسایی بهترین سهام بنیادی می پردازد.
هدف از ساخت این نرم افزار کمک به سهامداران در راستای بهبود معاملات و بررسی و شفاف شدن وضعیت شرکت های می باشد.
این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که بدون نیاز به فراگیری مباحث پیچیده ی تحلیل بنیادی، فرد از وضعیت شرکت از لحاظ بنیادی آکاهی کسب می کند.
نرم افزار دایره طلایی سهام با ۴ فیلتر قدرتمند بنیادی تمامی سهام سرمایه گذاری ها، بیمه ها و بانک ها را از لحاظ بنیادی
بررسی می کندو بهترین سهام بنیادی در هر تاریخ را به سهامدار معرفی می کند.

همچنین می توانید تمامی سهام بازار ایران را از لحاظ بنیادی که دارای توان تعدیل می باشد را با ۷ فیلتر قدرتمند بررسی و تحلیل کنید.
این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که نیاز به اطلاعات بسیار پیچیده از تحلیل بنیادی ندارید.
تمامی افراد می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.
هدف تیم نرم افزاری دایره طلایی سهام ساده سازی مفاهیم بنیادی برای تمامی معامله گران بازار بورس می باشد.
در نرم‌افزار دایره طلایی سهام می‌توانید به‌صورت کامل تحلیل بنیادی سهم غچین‌ وتمامی شرکت‌های بازار بورس،
فرابورس و بازار پایه را مشاهده و بهترین‌های بازار را در هر زمان مشاهده کنید.

نویسنده: محسن ابراهیم زاده

مطالب زیر را حتما بخوانید:

  1. محمد گفته؛
    20:08 2021/01/23

    سلام
    طبق توضیحات بالا در قسمت “میزان فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی غچین”
    نمودار سالهای 1396و1397و بعد به یکباره 1400
    در این بین سالهای 1398و1399 چی شده؟؟؟
    آیا شرکت تعطیل بوده؟
    آیا شرکت هیچ تولیدی نداشته که تو فیلتر قرار نگرفته؟

    • مدیر سایت گفته؛
      08:34 2021/02/03

      سلام
      برخی از محصولات تولید نشده اند و در سال مالی 1400 مجدد شرکت این محصول را تولید کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: