final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی قشیر (شرکت قند شیروان، قوچان، بجنورد) 1399/10/29

دسته بندی :تحلیل بنیادی 18 ژانویه 2021 مدیر سایت 1844

تحلیل بنیادی شرکت قند شیروان، قوچان، بجنورد با نماد قشیر
با بررسی آخرین گزارشات منتشر شده در سامانه کدال

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی شرکت قشیر و گزارشات آن

آخرین گزارشات منتشر شده از شرکت قشیر

صفحه گزارشات و اطلاعات شرکت قشیر در سامانه کدال

گزارشات فصلی و ماهیانه شرکت قند شیروان قوچان بجنورد در سامانه کدال به شرح زیر منعکس و منتشر شده است که اطلاعات مربوط به انجام تحلیل بنیادی از این گزارشات استحصال می شود .

آخرین گزارش فصلی شرکت قشیر

آخرین گزارش فصلی شرکت قشیر

گزارش فعالیت سه ماهه سوم سال 1399 شرکت قند شیروان قوچان بجنورد با عنوان اطلاعات و صورتهای مالی دوره ای دوره 9 ماهه منتهی به 1399/09/30 در سامانه کدال منتشر گردیده است .
در این گزارش همانطور که از نام آن پیداست صورتهای مالی این شرکت منعکس گردیده است که از میان صورتهای مالی این شرکت، صورتحساب سود و زیان به دلیل اهمیت بالا و همچنین انعکاس مبلغ سود دوره مذکور در آن مبنای استراتژی روند سودآوری و استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی است .

آخرین گزارش ماهیانه شرکت قشیر

آخرین گزارش ماهیانه شرکت قشیر

گزارش فعالیت ماهیانه شرکت قند شیروان قوچان بجنورد طی آذرماه سال 99 با عنوان گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/09/30 نیز در سامانه کدال درج گردیده است و اطلاعات این گزارش در استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی مورد استفاده قرار می گیرد .

استراتژی های تحلیل بنیادی

گزارشات مذکور در بالا و اطلاعات مندرج در آن مبنای استراتژی های 3 گانه تحلیل بنیادی به شرح زیر است .

استراتژی روند سودآوری شرکت قشیر

استراتژی روند سودآوری شرکت قشیر

نمودار روند سودآوری یا نمودار عدد TTM در شرکت قشیر پس از نوسانات زیاد در دوره های پیشین اکنور به حال صعودی و رو به افزایش در آمده است .
میزان رشد عدد TTM در این شرکت در دوره مورد بررسی (سه ماهه سوم سال 99) به بیشترین حد خود در دوره های گذشته رسیده است ضمن اینکه میزان شیب صعود عدد TTM در دوره آخر بیش از 155% بوده است .
با این شرایط شرکت قند شیروان قوچان بجنورد ازنظر استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرایط مناسبی دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت قشیر

استراتژی کانسلیم شرکت قشیر

میزان سود خالص کسب شده شرکت قند شیروان قوچان بجنورد در سه ماهه سوم سال مالی 1400 به مبلغ 111.286 میلیون ریال بوده است که به نسبت سود خالص در دوره مشابه در سال قبل به میزان 328% رشد داشته است .
همچنین این مبلغ سود در یکسال گذشته فعالیت این شرکت رتبه اولین سود عالی را داشته است . این شرایط باعث شده است که شرکت قشیر از نظر استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی نیز در شرایط مناسبی باشد .

استراتژی توان تعدیل شرکت قشیر

این استراتژی از 3 بخش مختلف تشکیل شده است که هریک قسمتی از موضوع فروش شرکت را بررسی می نماید و به شرح زیر است .

فروش کل ماهیانه شرکت قشیر

فروش کل ماهیانه شرکت قشیر

فروش ماهیانه در شرکت قشیر در ماه های سپری شده از سال 99 تا قبل از مهرماه روند صعودی و افزایشی نداشته است و عملا در شرایط مناسبی نبوده است ولی بعد از مهرماه میزان فروش ماهیانه در هر ماه بیشتر شده است تا آنجا که میزان فروش این شرکت در آذرماه سال 99 به مبلغ 907.402 میلیون ریال بوده است .
این میزان فروش ماهیانه علاوه بر اینکه بیشترین میزان فروش ماهیانه این شرکت از سال 96 تاکنون بوده است، میانگین فروش ماهیانه شرکت قند شیروان قوچان بجنورد در فصل پاییز سال 99 که مورد توجه تحلیل بنیادی است به میزان مطلوبی رسانده است .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت قشیر

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت قشیر

شرکت قند شیروان قوچان بجنورد، برطبق گزارش ماهیانه خود در آذرماه سال 99 محصولات مختلفی را به فروش رسانده است . طبق اطلاعات گزارش مذکور، محصول (شکر) به دلیل بیشترین میزان فروش ماهیانه به عنوان محصول استراتژیک این شرکت محسوب و بررسی های بعدی تحلیل بنیادی بر روی این محصول انجام خواهد شد .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت قشیر

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت قشیر

تغییرات نمودار نرخ فروش محصولات استراتژیک در این شرکت در طول سال 1399 به شکلی پرتلاطم و دارای نوسانات زیادی بوده است .
با اینکه در طول ماه های سال 99 نوسانات زیادی داشته است با اینحال در فصل پاییز 99 میانگین ترخ فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان قابل قبولی افزایش داشته است و از این جهت نیز مورد قبول تحلیل بنیادی قرار می گیرد .

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت قشیر

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت قشیر

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت قند شیروان قوچان بجنورد در طول بعضی از ماه های سال 99 به صفر رسیده است .
با این وجود میانگین میزان فروش محصول استراتژیک در فصل پاییز سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان لازم افزایش نداشته است و در بخش نیز این شرکت شایط لازم برای عبور از فیلترهای تحلیل بنیادی را ندارد .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

بررسی سایر موارد تحلیل بنیادی در شرکت قشیر

در شرکت قند شیروان قوچان بجنورد، از طریق نرم افزار دایره طلایی سهام تحلیل های متنوع دیگری نیز وجود دارد که مختصرا در این مقاله به آن اشاره می نماییم .

دربخش بررسی عملکرد سهامداران حقیقی و حقوقی در شرکت قشیر ملاحظه می شود که نمودار قیمتی این سهم در کوتاه مدت از سهامداران حقیقی خود تاثیر بیشتری گرفته است و مطابق با رفتار سهامداران حقیقی قیمت سهم نیز تغییر یافته است .

در بخش بررسی نمودارهای تطبیقی این شرکت نیز، تطبیق خاصی بین نمودار قیمتی این سهم و روند سودآوری آن ملاحظه نمی شود ولی نمودار قیمتی این سهم با نمودار شاخص کل همخوانی و انطباق بیشتری در بلندمدت داشته است .

وضعیت کلی تحلیل بنیادی شرکت قشیر

به جز بخش میزان فروش محصول استراتژیک در مابقی بخش های تحلیل شده در بالا شرکت قشیر شرایط مناسب و قابل قبولی در تحلیل بنیادی به دست آورده است ولی همان عدم توفیق در عبور از فیلترهای بهش میزان فروش محصول استراتژیک باعث می شود این شرکت در زمره شرکتهای دارای وضعیت بنیادی مطلوب قرار نگیرد .
البته شما می توانید وضعیت بنیادی این شرکت را با توجه به استراتژی خود در نظر بگیرید و سایر شرایط مطلوب این شرکت در بخشهای تحلیل بنیادی را قوی تر از تنها بخش نامطلوب در وضعیت بنیادی این شرکت مدنظر قرار دهید .

 

امیرحسین قربان زاده

1399/10/29

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: