تحلیل بنیادی قلرست (قند لرستان ) 1399/10/26

دسته بندی :تحلیل بنیادی 14 ژانویه 2021 مدیر سایت 1445

تحلیل بنیادی سهم قلرست ( شرکت قند لرستان )
با تحلیل و بررسی آخرین گزارشات منتشر شده در سامانه کدال 

تحلیل بنیادی سهم قلرست ( شرکت قند لرستان )

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

اولین قدم در تحلیل بنیادی

اولین در قدم در انجام تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال، به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز از منابع قابل اطمینان است .
شرکتهای بورسی در دوره های منظم ماهیانه و فصلی، گزارش عملکرد خود را در سامانه کدال درج می نمایند .
این گزارشات و اطلاعات مندرج در آن ها مبنای تحلیل بنیادی خواهند بود .

آخرین گزارشات شرکت قلرست در سامانه کدال

 

صفحه گزارشات و اطلاعات شرکت قلرست در سامانه کدال

 

آخرین گزارش فصلی شرکت قلرست

آخرین گزارش فصلی شرکت قلرست

گزارش عملکرد آخرین دوره فعالیت شرکت قند لرستان با عنوان اطلاعات و صورتهای مالی دوره 3 ماهه منتهی به 1399/07/30 در سامانه کدال درج شده است . این گزارش حاوی اطلاعات عملکرد 3 ماهه اول سال مالی 1400 این شرکت بوده و در قالب صورتهای مالی منعکس شده است .
از میان صورتهای مالی شرکت قلرست، صورتحساب سود و زیان این شرکت به عنوان مهم ترین صورت مالی، که حاوی مبلغ سود خالص شرکت در دوره یاد شده است مبنای تحلیل بنیادی در استراتژی روند سود آوری و استراتژی کانسلیم قرار می گیرد .

آخرین گزارش ماهیانه شرکت قلرست

آخرین گزارش ماهیانه شرکت قلرست

گزارش فعالیت ماهیانه شرکت قند لرستان در آخرین دوره ماهانه این شرکت با عنوان گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/09/30 در سامانه کدال درج گردیده است .
این گزارش به دلیل اینکه حاوی اطلاعات تولید و فروش شرکت در دوره یاد شده است، مبنای استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

استراتژی های تحلیل بنیادی

با توجه به اطلاعات به دست آمده از گزارشات فصلی و ماهیانه شرکت قند لرستان، می توان استراتژی های 3 گانه تحلیل بنیادی را در مورد سهم شرکت قند لرستان بررسی و اظهار نظر نمود .

استراتژی روند سودآوری (TTM) شرکت قلرست

استراتژی روند سودآوری (TTM) در تحلیل بنیادی شرکت قلرست

نمودار عدد TTM و روند سودآوری شرکت قند لرستان در سال 99 با رشد مناسبی همراه شده و کاملا افزایشی و رو به رشد است . عدد TTM این شرکت در دوره آخر از دو دوره قبلی خود کاملا بیشتر بوده است و شیب صعود این نمودار در آخرین گزارش به میزان تقریبا 10% رشد داشته است .
با این وضعیت سهم قلرست، شرایط لازم برای عبور از فیلترهای استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی را داراست .

استراتژی کانسلیم شرکت قلرست

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت قلرست

میزان سود خالص شرکت قند لرستان در دوره 3 ماهه اول سال مالی 1400 این شرکت به مبلغ 127.402 میلیون ریال بوده است که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته به میزان 71% رشد داشته است .
همچنین سود خالص شرکت قلرست در دوره مورد بررسی، رتبه دوم بهترین میزان سودآوری در یکسال گذشته فعالیت این شرکت بوده است .
بدین ترتیب بررسی های انجام شده در سهم قلرست نشان می دهد این شرکت از فیلترهای استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی نیز به خوبی عبور می نماید .

استراتژی توان تعدیل در شرکت قلرست

استراتژی توان تعدیل در تحیل بنیادی، دارای 3 بخش مجزاست که هریک بخشی از مقوله فروش شرکت را بررسی می نماید و به شرح زیر است .

فروش کل ماهیانه شرکت قلرست

فروش کل ماهیانه شرکت قلرست

همانطور که در تصویر مربوط به فروش ماهیانه شرکت قند لرستان مشاهده می کنید، میزان فروش این شرکت همه ساله در ماه های فصل پاییز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد . این افزایش در ماه های فصل پاییز سال 99 نیز به چشم می خورد .
میزان افزایش فروش فصلی سهم قلرست در پاییز سال 99 نسبت به فصل مشابه در سال قبل به میزان 141% افزایش یافته است که حاکی از عبور شرایط این شرکت از فیلترهای استراتژی توان تعدیل تحلیل بنیادی است .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت قلرست

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت قلرست

در نمودار فوق، میزان فروش هریک از محصولات شرکت قلرست در آذرماه سال 99 را مشاهده می کنید . در این میان محصولی به عنوان محصول استراتژیک انتخاب می شود که بیشترین میزان فروش ماهیانه را داشته باشد .
در شرکت قلرست با استفاده از اطلاعات به دست آمده از آخرین گزارش ماهیانه این شرکت محصول (شکر چغندری) به عنوان محصول استراتژیک این شرکت محسوب می شود .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت قلرست

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت قلرست

طبق نموداری که از روند نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت قند لرستان مشاهده می شود، گرچه این نمودار روند صعودی ماه های آخر سال مالی 99 خود را با صعود ادامه نداده است با اینحال، رشد میزان نرخ فروش محصول استراتژیک این شرکت در فصل پاییز سال 99 نسبت به فصل قبل در سالجاری به میزان مناسبی افزایش یافته است و همین کافیست با این سهم از فیلترهای این بخش از استراتژی توان تعدیل تحلیل بنیادی عبور نماید .

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت قلرست

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت قلرست

بررسی نمودار میزان فروش محصول استراتژیک در شرکت قند لرستان نشان می دهد که میزان فروش این محصول در فصل پاییز سال 99 نسبت به عملکرد مشابه در سال قبل به میزان مناسبی رشد داشته است . شرایط لازم برای عبور از فیلترهای این بخش را نیز دارد .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

نتیجه گیری و وضعیت بنیادی شرکت قلرست

با بررسی جمیع استراتژی های تحلیل بنیادی و اطلاعات به دست آمده از گزارشات فصلی و ماهیانه شرکت قلرست نتیجه می شود که این شرکت تمامی شرایط لازم برای به دست آوردن وضعیت بنیادی کاملا مناسب و قابل قبول را دارا است .
بدین ترتیب، سهم قلرست یکی از سهم های بازار بورس است که از نظر وضعیت تحلیل بنیادی کاملا مورد تایید بوده و می توانید طبق استراتژی تحلیل تکنیکال خود روی این سهم بررسی های لازم را انجام دهید .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: