final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت افق (مهرماه 99) 1399/08/17

دسته بندی :تحلیل بنیادی 7 نوامبر 2020 مدیر سایت 673

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت افق
(مهرماه 99) 1399/08/17

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت افق

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت افق

در این مقاله به تحلیل و بررسی آخرین گزارش منتشر شده از شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با نماد افق که با نام گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/07/30 در سامانه کدال درج گردیده است می پردازیم .

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت افق

 

آخرین گزارش شرکت افق مندرج در سایت کدال

 

در این گزارش تولید و فروش و مشخصه های اصلی فروش شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بصورت جداول و اعداد  خام منعکس شده است که با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام این اطلاعات را در قالب نمودارهای قابل تحلیل بیان مینماییم .

 

فروش ماهیانه شرکت افق

فروش ماهیانه در تحیل بنیادی شرکت افق

شرکت فروشگاه های افق کوروش در مهرماه سال 99 موفق به دستیابی به فروش ماهیانه بالغ بر 13.440.093 میلیون ریال شده است که نسبت به دوره مشابه در سال 98رشد 79 درصدی داشته است و نسبت به شهریور ماه سال 99 نیز به میزان بیش از 100% رشد داشته است .

با توجه به آنچه از الگوی فروش در سال های گذشته این شرکت برمی آِد این است که برخلاف سالهای گذشته در ماه های جاری از سال 1399 فروش این شرکت رو به رشد و دارای روند صعودی می باشد .

 

فروش ماهیانه تجمیعی شرکت افق

فروش ماهیانه تجمیعی درتحلیل بنیادی شرکت افق

مجموع مبلغ فروش شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش تا مهرماه سال 1399 بالغ بر 75.658.539 میلیون ریال بوده است که نسبت به سال گدشته در دوره مشابه بیش از 160% رشد را نشان می دهد . این شرکت در سال 99 در حوزه فروش موفق تر از سال مالی 98 خود عمل نموده است .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت افق

فعالیت شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در عرضه انواع کالاهای مصرفی خانگی در قالب فروشگاه های زنجیره ای در سراسر کشور است . این شرکت کالاهای مختلفی را به فروش می رساند که در این میان محصول (گروه خوراکی) بیشترین میزان فروش ماهیانه را به خود اختصاص داده است و از این جهت محصول استراتژیک این شرکت به حساب می آید .

 

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت افق

نرخ فروش محصول استراتژیک در تحلیل شرکت افق

در مهرماه سال 99 نرخ فروش محصولات خوراکی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با رشد قابل توجهی نسبت دوره ای تابستان و بهار سال 99 در مه های شهریور و مهر روند صعودی داشته است و به بالاترین میزان خود از سال 96 تاکنون رسیده است .

میانگین نرخ فروش فصل پاییز شرکت افق نیز به نسبت دوره های مشابه سال گذشته دارای فزونی و رشد است که در نوع خود قابل قبول و رضایت بخش است .

 

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت افق

تعداد محصول استراتژیک شرکت افق (در کل گروه محصولات خوراکی) ، از متوسط ماهانه آن نسبت به ماه های گذشته سالجاری رشد یا کاهش بخصوصی نداشته است و در سطح یکسانی در حال پیشرفت است . تعداد محصولات فروش رفت از گروه محصولات خوراکی شرکت افق به میزان قابل قبولی نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشت است و همین برای عبور این شرکت از فیلتر های تحلیل بنیادی در این بخش کافی می باشد .

 

مبلغ کل فروش ماهیانه محصول استراتژیک شرکت افق

به لطف افزایش همزمان نرخ و میزان فروش محصولات شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش ، مبلغ کل فروش این گروه محولات در مهرماه سال 1399 نیز به میزان قابل توجهی نسبت به گذشته در سال جاری و هم در سال مالی پیشین افزایش چشمگیری داشته است .

شرکت افق در بخش فروش کل ماهیانه محصول استراتژیک به بالاترین میزان فروش از سال 96 تاکنون دست یافته است و در صورت ادامه این روند در دوره های آتی احتمالا میانگین فروش بسیار مطلوبی به دست آورد .

 

وضعیت تحلیل بنیادی شرکت افق

شرکت افق از نظر 3 استراتژی تحلیل بنیادی در وضعیت زیر است

استراتژی روند سودآوری شرکت افق در حالت صعودی است و عدد TTM استراتژی روند سودآوری این شرکت با رشد مناسبی از ماه های گذشته آن بیشتر و دارای رشد 47 درصدی است .

همچنین استراتژی کانسلیم شرکت افق نیز وضعیت مناسبی دارد زیرا میزان سود خالص سه ماهه دوم سال 99 این شرکت معادل 5.177.818 میلیون ریال بوده است که علاوه بر رشد بیش از 500 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل بیشترین سود خالص سه ماهه در یکسال گذشته فعالیت این شرکت است .

استراتژی توان تعدیل شرکت افق (که در این مقاله بررسی شد) نیز دارای وضعیت مناسبی است و فروش و مشخصه های آن در این شرکت در حال افزایش و عبور از سطوح قبلی خود است .

با وجود این شرایط می توان گفت شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با نماد افق در گزارشات اخیر خود موفق به حفظ وضعیت تحلیل بنیادی مطلوب گذشته خود شده است و همچنان یکی از شرکتهای موفق در دستیابی به استانداردهای تحلیل بنیادی است .

 

تحلیل بنیادی افق 1399/04/22

 

 

نوسینده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: