تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت حتاید (مهرماه 99) 1399/08/10

دسته بندی :تحلیل بنیادی 31 اکتبر 2020 مدیر سایت 1236

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت حتاید
(مهرماه 99) 1399/08/10

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت حتاید

آخرین گزارش منتشر شده از شرکت تاید واتر خاورمیانه با نماد حتاید ، گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/07/30 است که حاوی اطلاعات ارائه خدمات این شرکت می باشد و در تاریخ 1399/08/08 در سامانه کدال درج گردیده است به شرح زیر است .

آخرین گزارش شرکت حتاید

 

آخرین گزارش شرکت حتاید مندرج در سایت کدال

 

در تفسیر و تحلیل بنیادی این گزارش توجه داشته باشید که این شرکت خدماتی می باشد و درآمد های این شرکت ار محل ارائه خدمات دریایی است .

 

فروش کل ماهیانه شرکت حتاید

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی حتاید

در شرکت تاید واتر خاورمیانه همانطور که از بررسی و تحلیل نمودار میزان فروش (ارائه خدمات) این شرکت بر می آید میزان فروش این شرکت با فرمول و یا شیوه محاسبه خاصی در تمامی ماه های سال به میزان خاصی برنامه ریزی و اجرا می شود .

اگر با نگاهی دقیق به این نمودار نگاه کنید متوجه خواهید شد درآمد ارائه خدمات این شرکت در تمامی ماه های سال 1399 (لااقل ماه های انتهایی سال تا حال حاضر) در سطح 360هزار میلیون ریال بوده است و درآمد تمامی ماه های سال این شرکت به دلیل وجود قراردادهای کاری از پیش تعیین شده همواره ثابت و مشخص است .
البته این میزان درآمد خدمات نسبت به میانگین دوره مشابه سال گذشته دارای افزایش است که در سال های گذشته فعالیت این شرکت نیز این روال به خوبی قابل مشاهده است .

 

فروش ماهیانه تجمیعی شرکت حتاید

فروش ماهیانه تجمیعی در تحلیل بنیادی شرکت حتاید

 

شرکت تاید واتر خاورمیانه در 7 ماهه فعالیت خود در سال 1399 موفق به دستیابی به درآمد ارائه خدمات به مبلغ 2.608.666 میلیون ریال شده است
که علاوه بر رشد بیش از 90 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته ، به میزان زیادی نیز پیش بینی سود هر سهم (EPS) این شرکت را نیز پوشش داده است .

 

سهم فروش هر محصول و محصول استراتژیک شرکت حتاید

سهم فروش هر سهم و محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت حتاید

با توجه به اینکه فعالیت شرکت تاید واتر خاورمیانه بصورت فعالیت های خدماتی است لذا محصولات این شرکت بصورت نواحی درآمدی طبقه بندی شده است
که دراین میان درآمد این شرکت از (ناحیه هرمزگان) در مهرماه سال 99 بیش از مابقی نواحی بوده است و لذا در این مقاله این بخش از درآمد این شرکت را
به عنوان محصول استراتژیک تحلیل و بررسی می نماییم .

 

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت حتاید

مبلغ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت حتاید

این شرکت میزان درآمد خود از ارائه خدمات در سال مالی 1399 خود بصورت پلکانی بالا برده است و درحال حاضر در مبلغ 308.000 میلیون ریال پیش می برد .
بررسی میزان درآمد این شرکت از محل ارائه خدمات در منطقه هرمزگان نشان می دهد درآمد های این شرکت در سال 99 تا کنون همواره و در حال افزایش بوده است
و با این روند احتمالا شاهد درآمد های بالاتر این شرکت در ماه های آینده سال 99 و سالهای آینده فعالیت این شرکت خواهیم بود .

این شرکت ازنظر درآمد و فروش در تحلیل بنیادی شرایط مطلوبی دارد زیرا قراردادهای منعقد شده این شرکت در هر سال نسبت به سال گذشته دارای ارزش ریالی بیشتری بوده است .

 

وضعیت بنیادی شرکت حتاید

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

استراتژی روند سودآوری شرکت حتاید

شرکت تاید واتر خاورمیانه در استراتژی روند سودآوری خود که یکی از استراتژی های تحلیل بنیادی است دارای روند صعودی بوده و میزان عدد TTM خود در سه ماه دوم سال مالی 1399 نزدیک به 3.500.000 واحد است که نسبت به دوره های قبلی دارای رشد قابل قبولی می باشد.

 

استراتژی کانسلیم شرکت حتاید

ازطرفی این شرکت از نظر استراتژی کانسلیم که دومین استراتژی تحلیل بنیادی است نیز وضعیت مناسب و قابل قبولی دارد و سود خالص سه ماهه دوم فعالیت این شرکت در سال 99 بالغ بر 1.170.173 میلیون ریال بوده است مه علاوه بر رشد قابل ملاحظه نسبت به دوره مشابه سال گذشته ، رتبه دومین سود عالی این شرکت در یکسال گذشته بوده است .

 

استراتژی توان تعدیل شرکت حتاید

استراتژی توان تعدیل که بطور کامل درباره شرکت تاید واتر خاورمیانه در این مقاله بررسی شد نیز برای این شرکت در وضعیت مناسبی است . از آنجاییکه درآمد این شرکت از ارائه خدمات حمل و نقل دریایی است و از محل قرادادهای منعقد شده این شرکت با بنادر و وارد کنندگان و صادر کنندگان است لذا در هر سال افزایش درآمد در این شرکت دور از انتظار نیست .

 

نتیجه گیری

شرکت تاید واتر خاورمیانه از نظر تحلیل بنیادی در تمامی استراتژی های تحلیل بنیادی در وضعیت مناسب و قابل قبولی است . این شرکت در سف ماهه دوم سال 99 و بخصوص مهرماه  تمامی شاخصه های مطلوبیت را داشته است .
انتظار می رود با بهبود شرایط بازار تمامی شرکتهایی که دارای شاخصه های بنیادی هستند زودتر از بقیه به روند مثبت و رو به رشد بازگشته و سودآوری مثبت خود را از سر گیرند .

توجه داشته باشید وضعیت مطلوب بنیادی شرکتها آنجایی نکته مثبتی برای سهم به حساب می آید که شرایط بازار بورس اوراق بهادار در شرایط منطقی و آرامی باشد و در شرایط حال حاضر نباید حتی از شرکتهای بنیادی نیز انتظار معجزه داشت .

 

تحلیل بنیادی حتاید ۱۳۹۸/۰۹/۱۶

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: