تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت پخش هجرت (آبان ماه 99) 1399/09/10

دسته بندی :تحلیل بنیادی 30 نوامبر 2020 مدیر سایت 1489

تحلیل بنیادی گزارش آبان ماه 99
شرکت پخش هجرت

شرکت پخش هجرت

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی گزارش آبان ماه 99

گزارش فعالیت ماهیانه دوره یکماهه منتهی به 1399/08/30 شرکت پخش دارویی هجرت در تاریخ 1399/09/05 در سامانه کدال درج گردیده و به شرح زیر است .

گزارش آبان ماه 99 شرکت پخش هجرت

در این مقاله با نگاه تحلیل بنیادی، گزارش مذکور را که حاوی اطلاعات مربوط به تولید و فروش (ارائه خدمات) این شرکت است را در قسمت استراتژی توان تعدیل بررسی می نماییم .

وضعیت تحلیل بنیادی شرکت هجرت

 

استراتژی روند سودآوری شرکت هجرت

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت هجرت

استراتژی روند سودآوری (TTM) از طریق تشکیل نموداری که در تصویر فوق ملاحظه می کنید درباره شرکتهای بورسی اظهارنظر می نماید . روند صعودی یا نزولی این نمودار و درصد رشد عدد TTM در دوره مورد بررسی (آخرین دوره گزارش شده) بیانگر وضعیت شرکت مورد بررسی ازنظر استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی است .

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید نمودار روند سودآوری شرکت پخش هجرت کاملا صعودی بوده و درصد رشد آخرین دوره به نسبت دو دوره قبلی آن بالاتر و شیب رشد آن حدود 13% بوده که  بیشتر از حداقل مورد نیاز و در از نظر تحلیل بنیادی در شرایط مطلوبی است .

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

استراتژی کانسلیم شرکت هجرت

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت هجرت

استراتژی کانسلیم از طریق جدول مقایسه ای، سود خالص هریک از فصول فعالیت شرکت را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و درصد رشد هر یک از این دوره های سه ماهه نسبت به دوره مشابه سال قبل حائز اهمیت است .

در جدول کانسلیم شرکت پخش هجرت نیز به روشنی ملاحظه می شود که سود سه ماهه دوم سال 99 این شرکت به مبلغ 552.674 میلیون ریال بوده است که ضمن رشد 50 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، رتبه اولین میزان سود عالی در یکساله گذشته فعالیت این شرکت را داشته است .

نحوه محاسبه سود خالص فصلی در استراتژی کانسلیم

به این نکته توجه کنید که مبلغی که به عنوان سود فصلی در موضوع استراتژی کانسلیم و در تحلیل بنیادی بررسی و ملاک عمل قرار می گیرد، سود گزارش شده در صورتحساب سود و زیان شرکت پس از کسر مبلغ سود سه ماهه قبلی بوده و بصورت سود خالص دوره سه ماهه مورد بررسی منعکس شده است . به این علت است که این مبلغ سود در هیچیک از گزارشات و صورتهای مالی شرکتها قابل مشاهده نیست زیرا با فرمول استراتژی کانسلیم محاسبه و استفاده شده است .

استراتژی توان تعدیل شرکت هجرت

این استراتژی به موضوع فروش و مشخصه های اصلی آن در شرکتهای بورسی می چردازد و میزان رشد یا کاهش میزان فروش و مشخصه های آن را مورد ارزیابی قرار داده و بیان می کند . در ذیل استراتژی توان تعدیل شرکت هجرت بررسی شده است .

فروش کل ماهیانه شرکت هجرت

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت هجرت

مبلغ فروش کل شرکت پخش هجرت در آبان ماه سال 99، بالغ بر 3.542.552 میلیون ریال بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به نسبت مناسبی رشد و افزایش داشته است . از طرفی این میزان فروش در طول ماه های سپری شده از سال 99 نیز ضمن روند صعودی و افزایشی به بیشترین میزان فروش ماهیانه در آبان ماه رسیده است .

فیلتر های تحلیل بنیادی در موضوع فروش ماهیانه (فصلی) تاکید بر افزایش میزان فروش فصلی شرکت مورد بررسی با درصد قابل قبول نسبت به فصل گذشته در سالجاری دارد . در مورد شرکت پخش هجرت نیز باید گفت مبلغ فروش فصل پاییز این شرکت به نسبت فصل تابستان در سال 99، به میزان 41% افزایش داشته است که عملکرد مناسب و قابل قبولی در این بخش از فعالیت این شرکت محسوب می شود .

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت هجرت

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت هجرت

با توجه به فعالیت شرکت بخش هجرت که به پخش محصولات دارویی اختصاص دارد، تمامی فعالیت های این شرکت در آبان ماه سال 99 در رسته (توزیع و فروش) بوده است .لذا همین دسته از خدمات این شرکت به عنوان محصول استراتژیک مورد بررسی و ارزیابی تحلیل بنیادی قرار می گیرد .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت هجرت

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت هجرت

از آنجاییکه فعالیت شرکت پخش هجرت بصورت انجام خدمات است لذا فروش این شرکت فقط در بخش مبلغ فروش مورد ارزیابی و بررسی تحلیل بنیادی قرار می گیرد و سایر موضوعات فروش مانند نرخ فروش، میزان (تعداد) فروش و میزان تولید در این دسته از این شرکتها قابل بررسی نیست .

مبلغ فروش محصول استراتژیک در شرکت پخش هجرت در سال 99 کاملا صعودی و رو به افزایش بوده است . از طرفی نیز میزان فروش در آبان ماه سال 99 که مورد توجه این مقاله است، به میزان قابل توجهی منجر به رشد نمودار و مبلغ فروش این گروه از خدمات شرکت است فلذا این شرکت از نظر مبحث فروش شرایط مناسبی در تحلیل بنیادی دارد .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس آنها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

 

می توانید مقالات آموزش بورس رایگان را در بلاگ کالج تی بورس بخوانید.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: