final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت پدرخش (سه ماهه دوم سال 99)

دسته بندی :تحلیل بنیادی 8 دسامبر 2020 مدیر سایت 753

تحلیل بنیادی گزارش فصلی شرکت پدرخش
(سه ماهه دوم سال 99)

تحلیل بنیادی گزارش فصلی شرکت پدرخش

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی عملکرد فصل پاییز شرکت پدرخش

آخرین گزارش منتشر شده از شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران با نماد پدرخش با عنوان اطلاعات و صورتهای مالی میان دوره ای دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 در سامانه کدال درج گردیده است .

در این مقاله با توجه به اطلاعات منعکس شده در گزارش مذکور و با نگاه تحلیل بنیادی وضعیت شرکت پدرخش را بررسی می نماییم .

صورتحساب سود و زیان شرکت پدرخش

صورتحساب سود و زیان شرکت پدرخش

آخرین گزارش شرکت پدرخش مندرج در سایت کدال

 

از میان صورتهای مالی منتشر شده شرکت پدرخش، صورتحساب سود و زیان این شرکت به دلیل اهمیت بیشتر و همچنین انعکاس مبلغ سود دوره مورد بررسی در آن مورد بررسی قرار گرفته است .

تاثیر صورتحساب سود و زیان به دلیل قرارگرفتن مبلغ سود دوره مورد بررسی در استراتژی های تحلیل بنیادی به شرح زیر است .

استراتژی روند سودآوری شرکت پدرخش

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت پدرخش

عدد TTM مربوط به نمودار روند سودآوری شرکت پدرخش همانطور که در نمودار آن در تصویر فوق نیز مشخص است، پس از جبران نزول و کاهش در دوره های پیشین اکنون در وضعیت صعودی و رو به رشد قرار گرفته است و عدد TTM در این شرکت از دو دوره ماقبل آن بیشتر است . لذا این شکرت از نظر استراتژی روند سودآوری تحلیل بنیادی وضعیت مناسبی دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت پدرخش

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت پدرخش  

سود خالص گزارش شده در صورتحساب سود و زیان شرکت پدرخش، در فرمول خاص استراتژی کانسلیم قرار گرفته و سود خالص دوره سه ماهه دوم سال 99 این شرکت به دست آمده است . مبلغ سود خالص سه ماهه دوم سال 99 شرکت پدرخش بالغ بر 43.342 میلیون ریال (متفاوت از سود خالص گزارش شده در صورتحساب سود و زیان) بوده است که به نسبت دوره مشابه در سال قبل به نسبت بسیار مناسب 177% رشد داشته است و ضمنا این مبلغ سود رتبه اولین سود عالی در یکسال گذشته فعالیت این شرکت بوده است .

استراتژی توان تعدیل شرکت پدرخش

این استراتژی برخلاف دو استراتژی قبلی با اطلاعات گزارش (اطلاعات و صورتهای مالی میان دوره ای) بررسی نمی شود . این استراتژی مقوله فروش و مشخصه های اصلی آن را با بهره گیری از گزارش ماهیانه شرکتها بررسی می نماید .با این وجود و با توجه به انتشار گزارش آبان ماه شرکت پدرخش این بخش از تحلیل بنیادی نیز قابل انجام است .

فروش کل ماهیانه شرکت پدرخش

فروش کل ماهیانه شرکت پدرخش

آنچه در تحلیل فروش ماهیانه شرکت مورد بررسی در تحلیل بنیادی دارای اهمیت است این است که شرکت باید بتواند میانگین فروش سه ماهه جاری (فصل پاییز ) را به نسبت فصل گذشته آن به میزان قابل قبولی افزایش دهد .

در شرکت پدرخش نیز همانگونه که از تصویر فوق مشهود است میزان فروش ماهیانه این شرکت به نسبت سال قبل دارای فزونی و افزایش قابل توجهی است ولی در طول سال 99 دارای روند صعودی و افزایشی نبوده است . با این وجود میزان فروش فصلی این شرکت در آبان ماه سال 99 نسبت به دوره مشابه در سال 98 در وضعیت مطلوب و قابل قبولی است .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت پدرخش

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت پدرخش

نمودار نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت پدرخش در طول سال 99، کاملا صعودی بوده و دارای روند افزایشی است . البته این نمودار در آبان ماه به نسبت مهرماه سال 99 کاهش اندکی داشته است که در مقایسه با روند صعودی کل نمودار چشمگیر نیست ولی نمودار نرخ فروش محصول استراتژیک این شرکت را در ماه های بعد برای بررسی در وضعیت بنیادی باید زیر نظر داشت .

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت پدرخش

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت پدرخش

وضعیت نمودار میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک نسبت به وضعیت آن در سال گذشته سنجیده می شود و برای عبور از فیلتر های تحلیل بنیادی، شرکت باید بتواند میزان فروش محصول استراتژیک خود را به میزان قابل قبولی افزایش دهد .

در شرکت پدرخش آنچه از تحلیل نمودار میزان فروش این دسته از محصولات شرکت بر می آید این است که این نمودار علیرغم برتری نسبت به سال گذشته و کسب استانداردهای تحلیل بنیادی وضعیت فروش مناسبی در محصول استراتژیک ندارد زیرا نمودار آن صعودی نیست و از متوسط سال 98 بیشتر نشده است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس آنها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار، تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

یادگیری تحلیل بنیادی را شاید بتوان اولین قدم در آموزش بورس دانست زیرا پایه و اساس انتخاب درست هر سهمی به شمار می رود .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: