تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت شاراک (آبان ماه 99) 1399/09/06

دسته بندی :تحلیل بنیادی 26 نوامبر 2020 مدیر سایت 1668

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت شاراک
(آبان ماه 99) 1399/09/06

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت شاراک

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت شاراک

آخرین گزارش منتشر شده از شرکت پتروشیمی شازند اراک با نماد شاراک در تاریخ 1399/09/06 در سامانه کدال درج گردیده و به شرح زیر است .

آخرین گزارش ماهیانه شرکت شاراک

آخرین گزارش منتشر شده پتروشیمی شازند در سامانه کدال

 

در این گزارش که با عنوان فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/08/30 منتشر شده است فعالیت تولید و فروش پتروشیمی شازند را با نگاه تحلیل بنیادی بررسی می نماییم .

فروش کل ماهیانه شاراک

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شاراک

مبلغ فروش کل پتروشیمی شازند در دوره ماهانه آبان ماه سال 99 بالغ بر 10.917.376 میلیون ریال بوده است که طبق تصویر درج شده از نمودار فروش این شرکت ملاحظه میکنید که این شرکت روند صعودی و افزایشی در مبلغ فروش را حفظ نموده و بهبود بخشیده است .میزان رشد فروش فصلی این شرکت در مقایسه با دوره مشابه  در فصل تابستان به میزان 74% رشد داشته است که این شرکت از نظر رشد میانگین فصلی فروش که مورد توجه تحلیل بنیادی است، شرایط مناسب و قابل قبولی دارد .

 

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شاراک

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شاراک

شرکت پتروشیمی شازند اراک تعداد زیادی محصول تولیدی در گروه های مختلف تولید می کند که در این میان محصول پلی پروپلین به دلیل فروش بیشتر به عنوان محصول استراتژیک شناخته و تحلیل و بررسی می شود .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

نرخ فروش محصول استراتژیک شاراک

نرخ فروش محصول استراتژیک شاراک

طبق نمودار فوق که روند نرخ فروش پتروشیمی شازند را نشان می دهد، مشخص است که نرخ فروش محصول استراتژیک در طول سال 99 مرتبا رشد کرده است  . نرخ فروش محصول استراتژیک که بصورت بررسی تغییرات نسبت به فصل گذشته در سال جاری بررسی می شود در نمودار پتروشیمی شازند و در فصل پاییز از تمامی سال 99 بالاتر بوده است و در موقعیت مناسبی است.

 

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شاراک

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شاراک

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک به تناسب رشد یا کاهش با دوره مشابه سال قبل سنجیده می شود . در عملکرد پتروشیمی شازند در این بخش ملاحظه می شود که با وجود برتری در میانگین تعداد فروش محصول استراتژیک به نسبت سال قبل درصد رشد مورد نیاز (10%) برای عبور از فیلترهای این بخش محقق نشده است فلذا پتروشیمی شازند در این بخش موفق عمل ننموده است .

 

میزان تولید محصول استراتژیک شاراک

میزان تولید محصول استراتژیک شاراک

بررسی نمودار میزان تولید محصول استراتژیک پتروشیمی شازند بیانگر این موضوع است که تولید این نوع از محصول کاملا مطابق با عملکرد سالهای گذشته این شرکت بوده است و بنظر می رسد میزان تولید تابع مدل و قوانین خاصی مدیریت و کنترل می شود .

همانگونه که در تصویر مربوط به تولید محصول استراتژیک پتروشیمی شازند ملاحظه می کنید هیچ کاهش یا افزایش قابل توجهی در میزان تولید محصول استراتژیک در این شرکت مشاهده نمی شود و با توجه به اینکه این آیتم از مشخصه های موردنیاز برای تحلیل بنیادی نیست لذا همین روند برای این مشخصه قابل قبول بنظر می رسد .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

مبلغ فروش محصول استراتژیک شاراک

مبلغ فروش محصول استراتژیک شاراک

نمودار مربوط به مبلغ فروش محصول استراتژیک در پتروشیمی شازند روند صعودی به خود گرفته است و در طول سال 99 علاوه بر رشد روزافزون به نسبت دوره مشابه سال گذشته دارای برتری و افزایش است که عملکرد مناسبی را رقم زده است .

 

وضعیت کلی تحلیل بنیادی شاراک

شرکت شاراک در دوره های گذشته قبل از دوره مورد بررسی در این مقالهشرایط مناسبی از نظر تحلیل بنیادی نداشته است ولی در دوره مورد بررسی به شرایط مطلوبی دست یافته است و به شرکتهای در زمره دارای وضعیت بنیادی مطلوب پیوسته است . تحلیل بنیادی دارای 3 استراتژی به شرح زیر است .

 

استراتژی روند سودآوری شاراک

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شاراک

نمودار مربوط به عدد TTM در پتروشیمی شازند ریزش چند وقت اخیر خود را در دوره سه ماهه دوم سال 99 جبران نموده است و به شرایط مطلوب رسیده است . روند نمودار سودآوری این شرکت در حال حاضر مثبت و عدد TTM در آخرین دوره از دو دوره ماقبل خود بیشتر است .

 

استراتژی کانسلیم شاراک

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شاراک

جدول مربوط به استراتژی کانسلیم در تصویر فوق بیانگر این است که زیان های دوره های سه ماهه قبلی در سه ماهه دوم سال 99، به سودسازی مبدل شده است و مانند آنچه در استراتژی روند سودآوری بررسی شد، عملیات مالی این شرکت به سودسازی انجامیده است .

 

استراتژی توان تعدیل شاراک

در سطور بالایی این مقاله آنچه درباره فروش و مشخصه های فروش در مورد پتروشیمی شازند بررسی شد، استراتژی توان تعدیل این شرکت است .
دربخش استراتژی توان تعدیل به جز بخش مربوط به مبلغ فروش محصول استراتژیک در سایر بخشها عملکرد مناسب و قابل قبولی از پتروشیمی شازند ثبت شده است .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس /انها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: