تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت پیزد (آبان ماه 99) 1399/09/08

دسته بندی :تحلیل بنیادی 28 نوامبر 2020 مدیر سایت 808

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت پیزد
(آبان ماه 99) 1399/09/08

شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت پیزد

آخرین گزارش منتشر شده از شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد در تاریخ 1399/09/04 در سامانه کدال درج گردیده و حاوی اطلاعات مربوط به تولید و فروش این شرکت در دوره یکماهه منتهی به 1399/08/30 بوده و به شرح زیر است .

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت پیزد

آخرین گزارش منتشر شده شرکت پیزد در سامانه کدال

 

در این مقاله با نگاه تحلیل بنیادی اطلاعات مندرج در این گزارش را تجزیه و تحلیل و بررسی می نماییم .

فروش کل ماهیانه شرکت پیزد

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت پیزد

مجموع مبلغ فروش شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در آبان ماه سال 99 بالغ بر 939/390 میلییون ریال بوده است که گرچه این مبلغ از مبلغ کل فروش این شرکت در دوره یکماهه مشابه سال گذشته بسیار بیشتر بوده است ولی نگاهی به نمودار میزان فروش این شرکت در ماه های سپری شده سال 99، نشان می دهد میزان کل فروش ماهیانه این شرکت در ماه های شهریور تا آبان روند نزولی داشته و در حال کاهش است .

در حالت کلی اما و آنچه در تحلیل بنیادی دارای اهمیت است اینست که میانگین فروش فصل پاییز سال 99 شرکت پیزد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان 41% رشد داشته است که گرچه حدنصاب مناسبی است ولی حداقل میزان رشدی است که تحلیل بنیادی برای عبور شرکتها از فیلتر میزان فروش فصلی شرکتها (حداقل 40%) در نظر گرفته است .

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت پیزد

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت پیزد

در شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد محصولات مختلفی در گروه لاستیک های وسایل نقلیه تولید می نماید که در آبانماه سال 99 محصول (انواع تایر رادیال سیمی) به دلیل مبلغ بالاتر در میزان فروش به عنوان محصول استراتژیک این شرکت قلمداد می شود.

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد

بررسی نمودار مربوط به نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد به روشنی بیانگر این موضوع است که میزان نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد در مقایسه با نمودار سال گذشته بسیار بهبود یافته و فراتر است ولی بررسی نمودار سالانه (مقایسه فصل به فصل) این نمودار گرچه ازنظر ملاک های تحلیل بنیادی دارای برتری نرخ فروش محصول استراتژیک در پاییز سال 99 نسبت به تابستان سال 99 است ولی این نمودار در ماه های فصل پاییز روند نزولی به خود گرفته و در حال کاهش است .

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد

موضوعی که در بررسی نمودار میزان فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد کاملا مشهود است این است که میزان فروش محصول استراتژیک در سال 99 بطور کامل بصورت نزولی بوده و از میانگین مربوط به مدت مشابه و کل سال گذشته نیز پایین تر و کمتر است . با این وضعیت علاوه بر عدم توفیق این شرکت در عبور از فیلتر های این بخش از تحلیل بنیادی شاید در ماه های آینده بتوان انتظار برگشت وضعیت این شرکت به موقعیت آن در سال گذشته باشیم .

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت پیزد

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت پیزد

گرچه بررسی میزان تولید شرکتهای بورسی از ملاک های اساسی تحلیل بنیادی نیست ولی به دلیل انعکاس این ارقام در گزارش ماهیانه شرکتها و همینطور ساخت نمودار روند در نرم افزار دایره طلایی، این آیتم نیز بررسی می شود .

میزان تولید محصول استراتژیک در شرکت پیزد در سال 99 گرچه از میانگین آن در سال 98 فراتر و بیشتر بوده است ولی این نمودار به روشنی در حال کاهش و نزول است . میزان تولید محصول استراتژیک شرکت پیزد در سال 99 در هر ماه (تا لحظه صدور آخرین گزارش این شرکت) در حال کمتر شدن بوده و در آبان ماه سال 99 میزان تولید این محصول کمتر از ماه قبل آن بوده است .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد

نمودار مربوط به مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد نیز در نگاه اول کاهشی و در حال نزول است ولی این نمودار نیز به نسبت نمودار مشابه سال 98 بالاتر و فراتر است . این اختلاف در وحله اول حاکی از رشد در مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت پیزد در سال 99 به نسبت سال 98 هست ولی روند کاهشی که در ماه های اخیر در این شرکت مشاهده می شود در صورت ادامه نگران کننده است .

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

نگاه کلی به موضوع فروش و مولفه های آن در شرکت پیزد

در تمامی نمودارهایی که از میزان فروش ماهیانه و مشخصه های آن از جمله نرخ فروش، میزان فروش، میزان تولید و مبلغ فروش ( در محصول استراتژیک این شرکت ) بررسی شد، حاکی از نزول و کاهش در تمامی نمودارها در ماه های فصل پاییز این شرکت بوده است .

گرچه این کاهش ممکن است ناشی از کاهش فعالیت این شرکت در ماه های سرد سال (فصول پاییز و زمستان) بوده باشد ولی با این حال تطبیق کوچکی در عملکرد سال 98 و 99 این شرکت در تمامی نمودار ها به چشم می خورد . این تطبیق، اگرچه با نسبتی حدود 80 درصد در سال 99 به نسبت سال 98 تکرار شده است ولی عملکرد سال 99 در نمودار های سال 99 کاهش بیشتری را به نسبت سال 98 دارا بوده است و این موضوعی است که در تحلیل بنیادی این شرکت در ماه های آینده باید در نظر داشت .

وضعیت کلی تحلیل بنیادی شرکت پیزد

تحلیل بنیادی عملیات بررسی 3 استراتژی است که در ذیل درباره شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد انجام شده است .

استراتژی روند سودآوری شرکت پیزد

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت پیزد

استراتژی روند سودآوری شرکتهای بورسی از طریق نمایش عددی موسوم به TTM بیان می شود . رشد یا کاهش این نمودار به خوبی نشان دهنده روند سودآوری شرکتهاست که در مورد شرکت پیزد این نمودار کاملا صعودی بوده و عدد TTM  مربوط به آخرین دوره از دو دوره اخیر فعالیت این شرکت بالاتر بوده است لذا این شرکت از دید تحلیل بنیادی در این بخش موفق عمل نموده است .

استراتژی کانسلیم شرکت پیزد

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت پیزد

استراتژی کانسلیم از طریق جدولی متشکل از سود خالص هر فصل از فعالیت های شرکت در مورد شرکت موردبررسی اظهارنظر می نماید . طبیعتا هرچه نسبت رشد سود فصلی شرکتها به نسبت دوره های مشابه در سال گذشته بیشتر باشد حاکی از موفقیت بیشتر شرکت است.

در شرکت پیزد نیز طبق آنچه از جدول مربوط به استراتژی کانسلیم این شرکت مشاهد می شود، سود خالص مربوط به دوره سه ماهه دوم سال 99 از مدت مشابه سال قبل آن به میزان 200% افزایش داشته است و ضمنا این مبلغ سود خالص در یکسال گذشته فعالیت این شرکت رتبه اول بالاترین میزان سود فصلی را به خود اختصاص داده است .

استراتژی توان تعدیل شرکت پیزد

در پاراگراف های بالایی این مقاله وضعیت فروش و مشخصه های آن را در مورد شرکت پیزد بررسی و از نظر گذرانده ایم که همین بررسی ها موضوع استراتژی توان تعدیل است . این شرکت در حال حاضر از نظر وضعیت فروش و مشخصه های آن به جز بخش میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک در بقیه بخش ها موفق عمل نموده است و حدنصاب لازم در هر بخش را به دست آورده است .

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس /انها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

 

امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: