تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت فلامی (مهرماه 99) 1399/08/21

دسته بندی :تحلیل بنیادی 11 نوامبر 2020 مدیر سایت 1003

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت فلامی
(مهرماه 99) 1399/08/21

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت فلامی

آخرین گزارش شرکت لامیران با نماد فلامی مربوط به عملکرد ماهیانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/07/30 (اصلاحیه) در تاریخ 1399/08/20 در سامانه کدال درج گردیده و به شرح زیر است

آخرین گزارش ماهیانه شرکت فلامی

 

آخرین گزارش شرکت فلامی مندرج در سایت کدال

 

این گزارش شامل اطلاعات تولید و فروش محصولات شرکت فلامی بوده و درباره تحلیل بنیادی در این مقاله صحبت کی کنیم .

فروش کل ماهیانه شرکت فلامی

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت فلامی

در ابتدای این تحلیل به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که در شرکت فلامی سال مالی 1399 پایان یافته است و سال مالی این شرکت بنا به توع فعالیت آن از مهرماه هرسال شروع و به شهریور ماه ختم می شود .

فروش کل شرکت فلامی در مهرماه سال 1399 (اولین ماه فعالیت در سال مالی مالی 1400 این شرکت) بالغ بر مبلغ 68.365 میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته که در تحلیل بنیادی ملاک عمل است، 157 درصد رشد داشته است که عملکرد مناسب و قابل قبولی در بخش فروش این شرکت محسوب می شود .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت فلامی

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت فلامی

شرکت لامیران که در صنعت ساخت محصولات فلزی فعالیت می کند، محصولات مختلفی تولید می کند که در این میان محصول (تیغ صورت تراشی) به دلیل سهم فروش بالاتر از فروش کل در مهرماه محصول استراتژیک این شرکت محسوب و تحلیل و بررسی برروی این محصول صورت خواهد گرفت .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فلامی

نرخ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت فلامی

با توجه به اینکه شرکت لامیران در مهرماه در اولین ماه فعالیت در سال مالی 1400 خود قرار دارد لذا نرخ فروش محصول استراتژیک آن بصورت نمودار قابل نمایش نیست و فقط بصورت یک عدد واحد در تصویر فوق درج شده است .بررسی و تحلیل عددی نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فلامی در مهرماه بیشتر از میانگین آن فصل گذشته بوده است و از این جهت این شرکت در مقوله نرخ فروش نیز عملکرد مناسبی دارد .

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت فلامی

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت فلامی

در شرکت لامیران تعداد فروش محصولات در مهرماه به میزان 11.287(هزار عدد) بوده است که به نسبت میانگین دوره مشابه سال گذشته رشد 103 درصدی داشته است . به دلیل عدم وجود فروش صادراتی در شرکت لامیران اعدادی که به عنوان (نرخ فروش، میزان فروش، میزان تولید و میزان کل فروش محصول استراتژیک) در نمودارهای نرم افزار دایره طلایی بیان شده است را می توانید به عینه در گزارش منتشر شده این شرکت در کدال نیز مشاهده نمایید . البته لازم به ذکر است که همیشه و در مورد تمامی شرکتهای بورسی به این صورت نخواهد بود .

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فلامی

میزان تولید محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت فلامی

بررسی میزان تولید محصولات جزء موارد مورد نیاز تحلیل بنیادی نیست ولی بررسی افزایش یا کاهش این آیتم دید مناسب تری از وضعیت تولید و فروش محصول استراتژیک ارائه می کند . در شرکت فلامی تولید محصول استراتژیک همواره در سالهای گذشته با الگویی یکسان و البته با کمی نوسان معمول و تا فروردین ماه نیز با روند نزولی پیش رفته است که در سال مالی 1400 نیز همان نقطه شروع سالهای قبل شروع نمودار سال مالی 1400 این شرکت بوده است .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فلامی

مبلغ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت فلامی

مبلغ فروش محصول استراتژیک در شرکت لامیران به لطف افزایش در نرخ و تعداد فروش به مبلغ بالایی در مهرماه رسیده است که حتی در نقطه شروع نیز از نمودار تمامی سالهای گذشته نیز بالاتر و برتر است .
البته باید دید این نمودار در ادامه ماه های پیش رو چه روندی را پیش خواهد گرفت ولی احتمالا تشکیل روند صعودی این نمودار دور از انتظار نیست .

وضعیت تحلیل بنیادی شرکت فلامی

وضعیت تحلیل بنیادی در شرکتهای بورسی از طریق بررسی 3 استراتژی زیر بررسی می شود که هریک بخشی از عملیات مالی شرکت را بررسی نموده
و درباره آن اظهار نظر می کند و جمع بندی نتایج تمامی این استراتژی ها در نهایت وضعیت تحلیل بنیادی شرکت مشخص می شود .

استراتژی روند سودآوری شرکت فلامی

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی روند سودآوری + توضیحات تکمیلی

استراتژی روند سودآوری شرکت فلامی

نمودار عدد TTM در روند سودآوری شرکت فلامی صعودی است و در آخرین دوره (سه ماهه چهارم سال 99) نیز از دو دوره ماقبل خود بالاتر بوده است
و از این جهت این شرکت از نظر این استراتژی شرایط مناسبی دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت فلامی

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی کانسلیم + توضیحات تکمیلی

استراتژی کانسلیم شرکت فلامی

در جدول استراتژی کانسلیم شرکت لامیران البته در تمامی دوره های سه ماهه، عملیات مالی شرکت منجر به سود نشده است ولی در دوره آخر که مدنظر تحلیل بنیادی است این شرکت در مورد سود رشد قابل قبولی داشته است .

استراتژی توان تعدیل شرکت فلامی

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی توان تعدیل + توضیحات تکمیلی

استراتژی توان تعدیل و عملیات تحلیلی آن، فرآیندی است که در این مقاله درباره موضوعات فروش شرکت لامیران بررسی گردید . این شرکت در استراتژی توان تعدیل نیز از شرایط قابل قبولی برخوردار می باشد .

نتیجه گیری

شرکت لامیران با نماد فلامی با اطلاعاتی که در آخرین گزارش خود درج نموده است شرایط خود از نظر تحلیل بنیادی را به شرایط مطلوبی تغییر داده است و در هر 3 استراتژی تحلیل بنیادی از شرایط مطلوبی برخوردار است .

 

 

نویسنده امیرحسین قربانزاده

موفق و پیروز باشید

 

 

 

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: