تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه لبوتان (مهرماه 99) 1399/08/20

دسته بندی :تحلیل بنیادی 10 نوامبر 2020 مدیر سایت 733

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت لبوتان
(مهرماه 99) 1399/08/20

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت لبوتان

آخرین گزارش منتشر شده از گروه صنعتی بوتان با عنوان گزارش عملکرد ماهیانه دوره 1 ماه منتهی به 1399/07/30 در سامانه کدال درج و
حاوی اطلاعات مربوط به تولید و فروش ماهیانه این شرکت در مهرماه سال 99 است به شرح زیر می باشد .

خرین گزارش ماهیانه شرکت لبوتان

 

آخرین گزارش لبوتان مندرج در سایت کدال

 

فروش کل ماهیانه لبوتان

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی لبوتان

مبلغ فروش کل شرکت بوتان در مهرماه سال 99 بالغ بر 2.483.857 میلیون ریال بوده است که چه به نسبت دوره مشابه سال قبل و چه به نسبت ماه گذشته در سال جاری دارای افزایش و فزونی بوده است و فروش کل ماهیانه این شرکت در فصل پاییز (درحال حاضر مهرماه ) بطور میانگین 93 % نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک لبوتان

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک لبوتان

در مهرماه سال گذشته محصول (شوفاژ) در گروه صنعتی بوتان بیشترین میزان فروش ماهیانه را داشته است و از این جهت به عنوان محصول استراتژیک شناخته شده و بررسی و تحلیل بنیادی بر روی این محصول انجام خواهد شد .

نرخ فروش محصول استراتژیک لبوتان

نرخ فروش محصول استراتژیک لبوتان

گروه صنعتی بوتان در طول سال 99 و در تمامی ماه های سپری شده نرخ فروش محصولات خود را افزایش داده است .
نرخ فروش محصول استراتژیک این شرکت نه تنها در سال 99 افزایشی بوده است بلکه این نرخ در حال حاضر به بالاترین حد خود از سال 96 فعالیت گروه صنعتی بوتان رسیده است .

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک لبوتان

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک لبوتان

تعداد فروش محصول استراتژیک گروه صنعتی بوتان را نه تنها نمی توان دارای روند صعودی فرض نمود که این نمودار از میانگین سال 98 خود نیز پایین تر است . در سال 99 شرکت لبوتان از نظر تعداد فروش محصول استراتژیک خود شرایط مطلوبی نداشته است البته با توجه به تولید و فروش محصولات حرارتی خانگی توسط این شرکت بنظر می رسد در ماه های سرد پیش رو احتمالا شاهد افزایش تعداد فروش محصولات این شرکت نیز باشیم .

میزان تولید محصول استراتژیک لبوتان

میزان تولید محصول استراتژیک گروه صنعتی بوتان در سال 98 و 99 با نموداری کاملا مطابق یکدیگر پیش رفته است . این شاید نشان دهنده برنامه ریزی خاصی دراین شرکت برای تولید این گونه از محصولات است . با این حال از نظر تحلیل بنیادی میزان تولید محصول استراتژیک شرکت بوتان دارای روند صعودی نیست و حتی از سال قبل آن نیز کمتر است .

مبلغ فروش محصول استراتژیک لبوتان

مبلغ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی لبوتان

تقریبا نیمی از فروش ماهیانه گروه صنعتی بوتان در مهرماه سال 99 به فروش محصول استراتژیک این شرکت اختصاص داشته است . مبلغ فروش محصول استراتژیک در سال 99 روند صعودی نداشته است ولی به نسبت سالهای گذشته دارای مبلغ بالاتری می باشد و پیش بینی می شود محصول استراتژیک این شرکت (در صورت عدم تغییر) در ماه های آینده مبالغ بیشتری از فروش کل محصولات را به خود اختصاص دهد .

وضعیت تحلیل بنیادی لبوتان

تحلیل بنیادی یکی از اصلی ترین و مهم ترین نوع تحلیل در انتحاب و خرید سهم در بازار بورس است . از طریق این تحلیل است که شرایط داخلی شرکتها ، میزان فروش ، وضعیت دارایی ها و بدهی ها و بسیاری اطلاعات دیگر که عموما توسط خود شرکتها منعکس شده است به دست می آید و از این جهت قابلبت اتکای بالایی نیز دارد .

تحلیل بنیادی با استفاده از 3 استراتژی که در ذیل بررسی می شود وضعیت هر شرکت را مشخص می کند و این 3 استراتژی عبارتند از :

استراتژی رود سودآوری لبوتان

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی روند سودآوری + توضیحات تکمیلی

استراتژی رود سودآوری در تحلیل بنیادی لبوتان

نمودار عدد TTM گروه صنعتی بوتان در دوره های اخیر در حال افول و نزول بوده است ولی در دوره آخر (سه ماهه دوم سال 99) رشد مناسبی را از خود نشان داده است و در حال حاضر شرایط لازم برای عبور از فیلترهای استراتژی روند سودآوری را داراست.

استراتژی کانسلیم لبوتان

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی کانسلیم + توضیحات تکمیلی

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی لبوتان

سود خالص عملکرد سه ماهه دوم سال 99 گروه صنعتی بوتان با رشد بیش از 200 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل آن، و همینطور برتری مبلغ اینر سود نسبت به عملکرد یکسال گذشته از شرایط مناسب استراتژی کانسلیم در این شرکت حکایت دارد .

اسراتراتژی توان تعدیل لبوتان

 

مقاله کوتاه و کاربردی استراتژی توان تعدیل + توضیحات تکمیلی

این استراتژی در مطالب این مقاله درباره مقوله فروش گروه صنعتی بوتان بررسی و رشد میزان فروش و مولفه های فروش در این شرکت شرایط استراتژی توان تعدیل مناسبی برای این شرکت رقم زده است .

وضعیت کلی تحلیل بنیادی لبوتان

درحالبت کلی و با بررسی تمامی استراتژی های تحلیل بنیادی که در این مقاله به تفضیل بیان و بررسی شد می توان گفت گروه صنعتی بوتان با نماد لبوتان از شرایط بنیادی مناسب و قابل قبولی برخوردار است .

 

تحلیل بنیادی لبوتان ۱۳۹۸/۱۲/۱۹

 

نویسنده امیرحسین قربانزاده

موفق و پیروز باشید

 

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: