final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی سهم فروس

دسته بندی :تحلیل بنیادی 8 ژوئن 2019 مدیر سایت 2423
تجلیل بنیادی سهم فروس

تحلیل بنیادی سهم فروس (شرکت فروسیلیس ایران) با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام

سهام فروسیلیس - سهم فروس - سهام فروس

شرکت فروسیلیس ایران

مقدمه

درباره شرکت كارخانه فروسيليس ايران

كارخانه فروسيليس ايران (شركت سهامي عام) در سال 1360، توسط شركت فروسيليس ايران و به همت مؤسسين آن كه خود از صنعت گران خبره و باتجربه در زمينه‌ي ريخته‌گري و ذوب فلزات هستند، اقدام به تأسيس و توليد فروسيليس استاندارد نمود. اين كارخانه در سال 1363، با اعتقاد بر اين باور كه صنايع متكي به منابع اوليه بايد بيش از پيش توسعه و گسترش يابد، تأسيس و با اين عمل ضمن بكارگيري نيروي انساني و فعال نمودن منابع كشور موجب خودكفايي صنايع ذوب فولاد و ريخته‌گري از لحاظ مصرف فروآلياژ و قطع وابستگي به منابع خارجي گرديد. كارخانه فروسيليس ايران در زميني به مساحت 50 هكتار در استان سمنان داير شده است.

اين واحد توليدي با بهره‌گيري از كوره قوس الكتريكي ساخت مانسمان دماگ آلمان و با ظرفيت توليد روزانه 85 تن و سالانه25000 تن ذوب به همراه پيشرفته ترين آزمايشگاه ها و دستگاه‌هاي كنترل كيفي مرغوب‌ ترين نوع فروسيليسيم 75% را توليد مي‌نمايد. بررسی تحلیل بنیادی(فاندامنتال) این سهم می تواند باعث شود این سهم را بهتر بشناسیم. در ادامه این سهم را با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام تحلیل خواهیم کرد.

 

استراتژی روند سودآوری TTM

 

 

شرکت فروسیلیس ایران رشد سودآوری خود را از اواسط سال 1396 شروع کرده است.

این شرکت در 3 گزارش اخیر خود بسیار عالی عمل کرده است.  ذکر این نکته لازم است که در روند سودآوری TTM شرکت باید در گزارش دو دوره اخیر خود روند صعودی داشته باشد و گزارش آخر آن از گزارش قبلی خود بیشتر باشد.این شرکت در آخرین گزارش خود دو دوره صعودی را دارا بوده است و آخرین گزارش شرکت که چهارمین گزاش بوده روند صعودی بسیارخوبی داشته.

بنابراین این شرکت از لحاظ استراتژی روند سودآوری تایید می شود.

 

استراتژی کانسلیم

 

در استراتژی کانسلیم، شرکت باید در گزارش آخر خود نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل 25درصد رشد داشته باشد.

همچنین در گزارش آخر خود بیشترین سود را در چهار دوره اخیر ساخته باشد.

همان طور که مشاهده می کنید این شرکت این شرایط و صلاحیت ها را دارد و از لحاظ کانسلیم نمره قابل قبولی می گیرد و توانسته 260 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق کند ودرگزارش یکی قبل از آخر یعنی گزارش سود سه ماه سوم 1021 درصد رشد داشته است.

استراتژی توان تعدی

 

در استراتژی توان تعدیل ابتدا به فروش کل ماهیانه این شرکت می پردازیم.همان طور که در این جدول مشاهده می کنید این شرکت در آخرین گزارش خود (اردیبهشت)، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر فروش داشته است و از این لحاظ تایید می شود.حال باید محصول استراتژیک این شرکت را مشخص کنیم و بعد از آن به بررسی روند نرخ فروش محصول استراتژیک این شرکت بپردازیم.

 

محصول استراتژیک

 

همان طور که در نمودار بالا مشاهده میکنید محصول فروسیلیسیم در این شرکت بیشترین درصد تولید را دارا می باشد و بنابراین محصول استراتژیک این شرکت، فروسیلیسیم می باشد. در ادامه به بررسی روند نرخ فروش فروسیلیسیم در شرکت فروسیلیس ایران خواهیم پرداخت.

 

نرخ فروش

نرخ فروش فروسیلیسیم در شرکت فروسیلیس ایران پس از رشد بسیار عالی که در اردیبهشت 97 داشته است درمهرماه به یک ثبات قیمتی رسیده و در گزارش اردیبهشت 98 خود رشد بسیار عالی داشته است.که ازنظر نرخ فروش موردتایید قرار می گیرد.

 

نمودار عملکرد حقیقی و حقوقی سهام

 

تغییرسهامداران عمده این شرکت به سودهیچ یک از حقیقی ها یاحقوقی ها نبوده. یعنی زمانی که حقیقی ها این سهم را می خریدند قیمت سهم تغییری نداشته ویا درزمانی که حقوقی ها سهم را می خریدند هیچ گونه تغییری نداشته و سهم راه خود را می رفته.

نمودار تطبیقی قیمت و روند سودآوری:

 

همان طور که در نمودار تطبیقی قیمت و روند سودآوری TTM این شرکت مشاهده می کنید قیمت سهام شرکت فروسیلیس ایران کاملا به روند سودآوری خود وابسته است. یعنی هر زمان که شرکت گزارش خوبی ارائه داده است، قیمت هم همزمان با آن افزایش پیدا کرده است. البته دربلند مدت همان طورکه در روند سودآوری مشاهده میکنید یک سقوط بسیارشدیدی داشته ولی دربلند مدت توانسته است به روند سودآوری خود برگردد.

نمودار قیمت

 

همان طور که در نمودار قیمت تعدیل شده این سهم مشاهده میکنید شرکت فروسیلیس ایران در یک روند صعودی بلند مدت قرار دارد. این شرکت از اواسط مرداد ماه یک روند صعودی بسیارعالی داشته و در اواسط مهر ماه روندی نزولی داشته و بعد از آن دریک کانال صعودی قرارگرفته است. البته امروز برای سهم فروس روزبسیارمهمی است اگربتواند قله تاریخی خودرا که درشهریورماه 1397 ساخته را بتواند بشکند انتظارقیمت های بالاتر را می توان در نظر گرفت.

نتیجه گیری:

شرکت فروسیلیس ایران یک شرکت خوش نام در عرصه فلزات اساسی کشور است.

اگر قصد سرمایه گذاری در این شرکت را دارید باید بدانید این شرکت را باید به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید و نباید از این شرکت انتظار نوسان گیری داشته باشید. از نمودار قیمت ی گذشته این سهم می توان فهمید این شرکت در بلند مدت سود خوبی به سهامداران خود خواهد داد. البته باید روند سودآوری و گزارش ها ماهانه این شرکت را همیشه در نظر داشت. درضمن این تحلیل بنیادی درتاریخ هجدهم خرداد 1398 انجام گرفته است و هر لحظه با ارائه گزارش جدید شرکت قابل تغییر است. در نرم افزار دایره طلایی سهام می توانید به صورت کامل تحلیل بنیادی این شرکت و تمامی شرکتهای بازار بورس،فرابورس و بازار پایه را مشاهده و بهترین های بازار بنیادی بازار را در هر زمان ببینید.

کلمات کلیدی:

تحلیل بنیادی

فروس

تحلیل بنیادی فروس

سهام

بازار بورس

تحلیل فاندامنتال فروس

فروسیلیس

فلزات اساسی

بورس اوراق بهادار

نرم افزار دایره طایی سهام

دایره طلایی

سهام های بنیادی بازار

سهام فروس

مطالب زیر را حتما بخوانید:

لینک کوتاه: