تحلیل بنیادی فسرب (شرکت ملی سرب و روی ایران) 1399/11/03

دسته بندی :تحلیل بنیادی 22 ژانویه 2021 مدیر سایت 3311

تحلیل بنیادی فسرب (شرکت ملی سرب و روی ایران)
با بررسی و تحلیل آخرین گزارشات این شرکت در سامانه کدال

تحلیل بنیادی فسرب (شرکت ملی سرب و روی ایران) 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی و آغاز با بررسی و تحلیل آخرین گزارشات

بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده از شرکت ملی سرب و روی ایران که در سامانه کدال منتشر شده است، وضعیت تحلیل بنیادی شرکت فسرب از قرار زیر خواهد بود .

استراتژی روند سودآوری شرکت فسرب

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت فسرب

نمودار روند سودآوری (TTM) در شرکت فسرب در دوره های گذشته رو به کاهش و نزول گذاشته بوده است که خوشبختانه در اثر آخرین گزارش منتشر شده از این شرکت مربوط به دوره سه ماهه سوم سال 99 ، این نمودار صعود مناسبی بخود گرفته است و در حال افزایش است . شیب صعود این نمودار در آخرین دوره فعالیت این شرکت در آذر ماه سال 99 بالغ بر 300% بوده است و از این جهت شرکت فسرب ازنظر استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی وضعیت مناسبی دارد .

استراتژی کانسلیم در شرکت فسرب

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت فسرب

سود خالص گزارش شده شرکت فسرب در سه ماهه سوم سال 1399 بالغ بر 608.220 میلیون ریال بوده است که به نسبت دوره مشابه در سال قبل به میزان بسیار مناشبی افزایش پیدا کرده است .
ضمنا سود حاصل شده از فعالیت های سه ماهه سوم در سال 1399 رتبه اول سودآوری عالی در یکسال گذشته فعالیت این شرکت را داشته است . این میزان سودآوری فصلی در سالهای قبل فعالیت این شرکت بی سابقه بوده است .

استراتژی توان تعدیل شرکت فسرب

این بخش از تحلیل بنیادی دارای 3 بخش مختلف است که تمامی آن ها بخشهای مختلف مقوله فروش شرکت فسرب را بررسی می کنند .

فروش کل ماهیانه شرکت فسرب

فروش کل ماهیانه شرکت فسرب

فروش کل ماهیانه شرکت فسرب در آذرماه سال 99 طبق گزارش ماهیانه این شرکت اعلام شده است، بالغ بر 1.162.981 میلیون ریال بوده است که این میزان فروش ماهیانه نه تنها در طول سال 99 بلکه در طول سالهای گذشته فعالیت این شرکت از سال 96 تاکنون بی سابقه بوده است .
همین فروش ماهیانه بالا در آذر ماه سال 99 میانگین فروش فصلی شرکت فسرب در فصل پاییز سال 99 در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل به میزان مناسبی بالا برده است و باعث تایید شدن این بخش از استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی شده است .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت فسرب

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت فسرب 

در آذرماه سال 99 شرکت فسرب 3 گروه مختلف محصول تولید نموده است که از میان آن ها محصول (شمش روی) بیشترین میزان فروش ماهیانه را داشته است و از این جهت به عنوان محصول استراتژیک این شرکت محسوب می شود .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فسرب

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فسرب 

گرچه میزان نرخ فروش محصول استراتژیک در شکرت فسرب در آذرماه سال 99 نسبت به دوره قبل از آن نزول داشته است با اینحال میزان صعود کلی این نمودار در طول سال 99 و بخصوص در فصل پاییز به اندازه ای بوده است که میانگین نرخ فروش این شرکت در فصل پاییز از میانگین آن در فصل تابستان سال 99 بیشتر بوده باشد و بدین ترتیب این بخش از تحلیل بنیادی این شرکت نیز در شرایط مناسبی است .

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت فسرب

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت فسرب 

نمودار مربوط به میزان فروش محصول استراتژیک در شرکت ملی سرب و روی ایران با نماد فسرب نشان می دهد که میزان فروش محصول استراتژیک در این شرکت در فصل پاییز سال 99 نسبت به دوره مشابه در سال 98 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است . بدین ترتیب شرکت فسرب از نظر این بخش از استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی شرایط مناسبی دارد .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

نتیجه گیری و وضعیت کلی تحلیل بنیادی شرکت فسرب

شرکت فسرب با گزارش بسیار خوبی که در دوره 3 ماهه سوم سال 99 ارائه نموده است و همینطور گزارش ماهیانه آن در آذر ماه سالجاری وضعیت مناسبی از نظر تحلیل بنیادی به دست آورده است .
این شرکت از نظر تمامی استراتژی های 3 گانه تحلیل بنیادی در وضعیت قابل قبول است و تمامی معیارهای استانداردهای تحلیل بنیادی را کسب نموده است .

 PDF آموزش بورس ، فیلم آموزش بورس رایگان ، آموزش دریافت کد بورسی و مقالات رایگان آموزشی را در سایت کالج تی بورس مشاهده کنید.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده 

1399/11/03

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: