final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی گزارش شهریور 99 بپاس

دسته بندی :تحلیل بنیادی 16 اکتبر 2020 مدیر سایت 873

 تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)

 تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی گزارش شهریور 99 بپاس

گزارش عملکرد سه ماهه دوم سال 1399 منتهی به 1399/06/31 مربوط به گزارشات فصلی این شرکت و استخراج شده از صورتهای مالی میان دوره ای این شرکت که در تاریخ 1399/07/23 در سامانه کدال منتشر شده است به شرح زیر می باشد .

تحلیل بنیادی گزارش شهریور 99 بپاس
لازم به ذکر است این گزارش در 3 برگ صورتحساب شامل ترازنامه ، صورتحساب سود و زیان و صورت جریان وجوه نقد می باشد که اطلاعات مورد نیاز برای تحلیل بنیادی سهم عموما در صورتحساب سود و زیان درج می گردد ، لذا در این مقاله به انعکاس این صورتحساب سود و زیان بپاس می پردازیم .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

صورتحساب سود و زیان شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)

صورتحساب سود و زیان شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)

این صورتحساب که در تمامی شرکتهای بورسی و اکثر شرکتهای غیر بورسی نیز تهیه و استفاده مدیریتی زیادی از آن می شود، نشان دهنده و منعکس کننده میزان سود (زیان) شرکت در دوره مورد بررسی می باشد .
در این گزارش در ابتدا کلیه درآمد های شرکت با یکدیگر جمع شده و میزان کل در آمد شرکت
در دوره مورد بررسی به دست می آید .
سپس  کلیه هزینه های شرکت از میزان کل درآمد شرکت کسر و میزان سود و یا احیانا زیان شرکت
در دوره مورد بررسی به دست می آید که از این عدد به دست آمده به عنوان سود و زیان ناخالص یاد می شود .

لذا اگر میزان مالیات را نیز از مبلغ سود و زیان ناخالص کسر کنیم سود و زیان خالص شرکت
در دوره مورد بررسی به دست می آید .
با بررسی صورتحساب سود و زیان شرکت بپاس که در بالا نیز آمده است می توانید روند یاد شده را دنبال کرده و چگونگی حصول میزان سود و زیان خالص به دست آمده در گزارش را به خوبی متوجه شوید .

در شرکت بپاس طبق آنچه از گزارشات آن بر می آید این شرکت موفق به دستیابی به سود خالص 1.170.288 میلیون ریالی شده در عملکرد شش ماهه دوم سال 99 منتهی به پایان شهریور ماه سال 99 شده است که البته این مبلغ با فرمول مربوطه تحت عنوان TTM  و کانسلیم گزارش می شود که در ذیل به بررسی آن می پردازیم .

گزارش عملکرد شش ماهه دوم سال 99 در نرم افزار دایره طلایی سهام

گزارش عملکرد شش ماهه دوم سال 99 در نرم افزار دایره طلایی سهام

گزارش عملکرد شش ماه دوم سال 99 منتهی به پایان شهریور ماه ، در بخشهای استراتژی روند سود آوری و استراتژی کانسلیم در نرم افزار دایره طلایی سهام گزارش می شود و به ترتیب و فرمولی خاص در این بخشها منعکس می گردد .

این گزارش با مبلغ سودی که در خود گزارش نموده است باعث می شود تا روند سودآوری و استراتژی کانسلیم به شرح زیر از آن تاثیر پذیرفته و تکمیل گردند .

استراتژی روند سودآوری شرکت بپاس

استراتژی روند سودآوری شرکت بپاس

سود خالص حاصل از گزارش سود و زیان شرکت بپاس که در بخش قبلی این مقاله تاحدی توضیح داده شد ، طی فرمول استراتژی روند سودآوری محاسبه شده و همانطور که در تصویر نیز می بینید خط روند این استراتژی را تا سه ماهه دوم سال 99 پیش برده است . لذا این روند در حال حاضر در حال صعود بوده و استانداردهای لازم برای عبور از فیلتر این استراتژی را دارد.

استراتژی کانسلیم شرکت بپاس

استراتژی کانسلیم شرکت بپاس

مبالغ و اعداد به دست آمده از گزارش عملکرد شش ماهه دوم سال 99 شرکت بپاس باعث انعکاس و تکمیل جدول کانسلیم شرکت بپاس شده  و در این استراتژی نیز موثر بوده است .
اعداد درج شده در جدول کانسلیم که د رتصویر بالا نیز مشاهده می کنید نیز با فرمول خاص خود جدول کانسلیم را تشکیل و تکمیل کرده است . طبق استانداردهای استراتژی کانسلیم شرکت بپاس در این بخش هم موفق به عبور از فیلتر این استراتژی شده است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

استراتژی توان تعدیل شرکت بپاس

شرکت بپاس به دلیل اینکه درصنعت بانک و بیمه در بورس اوراق بهادار تهران است ، لذا به دلیل اینکه فعالیت این شرکت به صورت تولیدی نمی باشد و مبحث فروش در این نوع از شرکتها مطرح نیست و ضمنا استراتژی توان تعدیل فروش محصولات شرکت را بررسی می کند پس انجام این استراتژی در تحلیل بنیادی گزارش شهریور 99 بپاس و همچنین شرکتهای هم صنعت این شرکت موضوعیت ندارد و مورد بررسی و تحلیل قرار نمی گیرد .

وضعیت بنیادی شرکت بپاس

بررسی مولفه های تحلیل بنیادی در شرکت بیمه پاسارگاد با نماد بپاس ، نشان دهنده این است که این شرکت از نظر استراتژی روند سود آوری و استراتژی کانسلیم شرایط مطلوب و قابل قبولی دارد و از نظر استراتژی توان تعدیل نیز طبق آنچه گفته شد شرایط لازم برای بررسی ها را ندارد .

نتیجه گیری

طبق مواردی که در این مقاله به تحلیل و بررسی آن پرداختیم  ، می توان گفت شرکت بپاس با توجه به شرایط بنیادی مطلوب و قابل قلوای که دارد احتمالا در صف شرکتهایی که در صورت بهبود شرایط بازار بورس رشد مناسبی را تحربه خواهند نمود قرار می گیرد. این شرکت در آخرین گزارش خود که در این مقاله بررسی شد نیز عملکرد قابل قبولی از نظر دستیابی به میزان سود مناسب و ارتقای میزان آن به نسبت دوره های کذشته نیز موفق عمل نموده است پس می توان گفت شرکت بیمه پاسارگاد که در زمره شرکتهای صنعت بیمه بازار بورس ایران است از شرایط مطلوبی در آینده برخوردار خواهد شد .

 

پیشنهاد می‌کنم پس از دریافت کد بورسی ، برای شرکت در کلاس آموزش بورس کالج تی بورس اینجا کلیک کنید.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پر سود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: