final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی عملکرد شهریور 99 شرکت فولاد

دسته بندی :تحلیل بنیادی 30 سپتامبر 2020 مدیر سایت 872

تحلیل  بنیادی عملکرد شهریور 99 شرکت فولاد ( فولاد مبارکه اصفهان )

تحلیل عملکرد شهریور 99

آخرین گزارش شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد ، که گزارش عملکرد تولید و فروش ماهیانه این شرکت منتهی به شهریور ماه سال 1399 است در تاریخ 06/07/1399 در سامانه کدال منتشر شده است به شرح زیر می باشد . دراین مقاله به تحلیل این گزارش و تاثیر آن بر وضعیت بنیادی شرکت فولاد می پردازیم.گزارش عملکرد شهریور ماه 99 شرکت فولاد به شرح زیر است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

گزارش عملکرد شهریور ماه 99 شرکت فولاد

این گزارش را در لینک زیر ببینید

مبلغ کل فروش ماهیانه شرکت فولاد

مبلغ کل فروش ماهیانه شرکت فولاد در عملکرد ماهانه

طبق اطلاعاتی که در تصویر فوق موجود است ملاحظه می کنید که شرکت فولاد در شهریور ماه سال 1399 موفق به دستبابی به سودی به مبلغ 55.101.151 میلیون ریال از فعالیت های خود شده است . سود این شرکت در دوره مشابه سال قبل (عملیات منتهی به پایان شهریور ماه سال 1398) معادل 36.447.958 میلیون ریال می باشد که بررسی این مبلغ و مقایسه آن با مبالغ دوره مشابه سال گذشته رشد بیش از 151 درصدی را نشان می دهد که میزان رشد بسیار مطلوب و عالی می باشد و به بیانی نیز عالی ترین مبلغ رشد از سال 1396 تا کنون بوده است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

مبلغ فروش تجمعی شرکت فولاد

مبلغ فروش تجمعی شرکت فولاددر عملکرد ماهانه

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، تجمیع مبالغ سود آوری شرکت فولاد از ابتدای  سال 1399 نیز روند رو به رشدی به خود گرفته است و در مقایسه با اعداد و مبالغ سود ماهانه این شرکت نسبت به دوره های مشابه سالهای قبل کاملا سعودی می باشد و ادامه این روند و حفظ آن توسط شرکت فولاد نوید دستیابی به مبالغ سودی به مراتب بیش از اعداد به دست آمده در دوره های اخیر آن می باشد

محصولات شرکت فولاد و محصول استراتژیک

محصولات شرکت فولاد و محصول استراتژیکدر عملکرد ماهانه

طبق آنچه در تصویر فوق آورده شده است شرکت فولاد دارای محصولات متنوعی است که بسته به نوع فعالیت و سیاست های تولید و فروش خود آن ها را تولید و عرضه می کند. در این میان محصولات گرم این شرکت به دلیل بالا بودن مبلغ فروش آن به نسبت محصولات دیگر محصول استراتژی این شرکت محسوب می شود از این رو تحلیل و بررسی این محصول بیشتر از بقیه حائز اهمیت است .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد در عملکرد ماهانه

همانطور که در تصویر قابل مشاهده است شرکت فولاد موفق شده است محصول استراتژیک خود را با نرخی بیش از نرخ های این محصول در فصول قبلی سال 99 به فروش برساند که حاکی از موفقیت شرکت در بازاریابی و فروش آن و یا ایجاد تقاضای زیاد در محصولات تولیدی این شرکت است. بررسی روند افزایشی نرخ فروش محصول استراتژیک این شرکت که از ابتدای سال 99 آغاز  تا کنون ادامه دارد احتمالا حاکی از دستیابی این شرکت به نرخ های بالاتر در آینده نیز هست .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فولاد  

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فولاد در عملکرد ماهانه

افزایش میزان تولید محصول استراتژیک همزمان با افزایش نرخ فروش این محصول در بازار عرضه باعث سودآوری هرچه بیشتر شرکتها خواهد بود که در نمودار بالا مشاهده می کنید که میزان تولید محصول استراتژیک این شرکت در مقایسه با میزان تولید در دوره مشابه سال گذشته آن کمتر بوده است و لذا یا این شرکت به دلیل سیاست های داخلی خود تولید این محصول را کاهش داده است و یا اینکه این شرکت این محصول را به اندازه کافی در گذشته تولید و در انبار های خود ذخیره نموده و نیازی به تولید در ماه های جاری نمی باشد که بررسی گزارش ماهانه تولید و فروش شرکت فولاد نیز تا حدودی این مورد دوم را تایید می نماید .

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد

میزان فروش شرکت فولاد در شهریور ماه سال 99 ، به تعداد 388 هزار تن می باشد که در نمودار آن که در تصویر فوق مشاهده می کنید در طول سال 99 کاهش داشته است . البته با مقایسه این عدد با میزان تولید این محصول در شهریور ماه که به میزان 412 هزار تن است احتمالا این نکته استنباط می گردد که این شرکت تقریبا بیش از نیاز ماهیانه خود این محصول را تولید و در حال انبار نمودن آن است . این موضوع در اعداد ازقام منعکس شده در گزارش در سال 98 و طول سال 99 نیز قابل مشاهده است .

به هرحال میزان فروش محصول استراتژیک این شرکت در سال 99 روند کاهشی داشته است و نسبت به دوره های مشابه سال گذشته کمتر بوده است

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد در شهریور ماه سال 1399 نسبت به تمامی ادوار گذشته این شرکت بیشتر است . این اتفاق احنمالا به دلیل افزایش نرخ فروش محصول در سال 99 ( که در بالا بررسی شد ) بوده است . رشد همزمان نرخ و میزان فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد در شهریور ماه سال 1399 سبب رشد مبلغ  فروش کل این شرکت بوده است . البته در این باره تغییرات مبلغ دلار و همچینین قیمت فولاد در بازار های جهانی را نیز نباید بی تاثیر دانست .

وضعیت بنیادی شرکت فولاد

با وجود تمامی مواردی که در بالا بررسی شد ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با وجود افزایش تمامی مولفه های فروش خود ، متاسفانه موفق به سود سازی در سه ماهه اخیر سال 99 نشده است و این شرکت از سه ماهه دوم سال 98 تا به امروز در تمامی دوره ها نمودار روند سودآوری و همچنین تحلیل استراتژی کانسلیم آن وضعیت مناسبی نداد. ( این تحلیل ها می توانید در نرم افزار دایره طلایی سهام در قالب های گرافیکی مشاهده نمایید) .

لذا شرکت فولاد با وجود توان تعدیل عالی شرح داده شده در این مقاله ، به دلیل عدم موفقیت در کسب موقعیت مناسب در روند سودآوری (TTM) و همچنین استراتژی کانسلیم از وضعیت بنیادی نامناسب و ضعیفی برخوردار می باشد .

نتیجه گیری

شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از شرکت های بازار بورس ایران و در گروه شرکتهای صنعت فلزات اساسی می باشد.
ولی با توجه به تمامی مواردی که در این گزارش بیان شد ، شرکت فولاد نتوانسته است از فروش بالای خود در سال 99 سودسازی مناسبی را نصیب خود نماید .با توجه به اینکه فروش صادراتی این شرکت در گزارش اخیر آن صفر میباشد .لذا این احتمال وجود دارد که این شرکت در وصول مطالبات و مبالغ فروش خود ناموفق می باشد .

البته اثر گذاری گزارش تولید و فروش شرکت فولاد منتهی به پایان شهریور ماه 1399 بر قیمت سهام این شرکت در بازار بورس هنوز مشخص و ملموس نیست ولی امید است با توجه به اقبالی که این سهم در بازار بورس ایران دارد با بهبود شرایط بازار یمی از سهم های خوب و قابل رشد بازار بورس ایران باشد

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: