میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی

دسته بندی :مقالات آموزشی 14 نوامبر 2020 مدیر سایت 479

میزان (تعداد) فروش محصولات
در تحلیل بنیادی

میزان (تعداد) فروش محصولات در تحلیل بنیادی

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

میزان (تعداد) فروش محصولات در تحلیل بنیادی شرکتهای بورسی

مقدمه

فروش محصولات در یک شرکت بورسی از آنجایی مهم و دارای اهمیت است که بررسی افزایش یا کاهش میزان (تعداد) فروش محصولات
و بخصوص محصول استراتژیک شرکتهای بورسی نشان از موفقیت آنان در انجام فروش بیشتر در دوره های مورد بررسی خواهد بود .
بدیهی است هرچه میزان یا تعداد فروش محصول استراتژیک در یک شرکت بیشتر باشد، به شرط افزایش همزمان نرخ فروش محصولات،
مبلغ فروش ماهیانه و پیروی آن میزان سود شرکت نیز به طریقی تحت الشعاع قرار می گیرد .
در این مقاله سعی می کنیم با چگونگی بررسی میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک آشنا شده و کاربرد آن در تحلیل بنیادی را دریابیم .

میزان (تعداد) فروش محصولات در گزارشات دوره ای شرکتهای بورسی

میزان (تعداد) فروش محصولات در گزارشات دوره ای شرکتهای بورسی

 

گزارشات دوره ای شرکتها بورسی را اینجا ببینید

 

همانطور که می دانید شرکتهای بورسی موظف هستند در دوره های منظم ماهیانه یا فصلی گزارشاتی از عملکرد شرکت
در قالب های مشخص در سامانه کدال درج نمایند .
یکی از مشخصه هایی که در این گزارشات و بخصوص در گزارش فعالیت ماهیانه شرکتهای بورسی منعکس و بیان می شود
میزان (تعداد) فروش محصولات شرکت است که در این میان میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک از اهیمت بیشتری برخوردار است
چرا که بیشترین میزان فروش شرکت از این نوع محصول بوده است و بررسی نتایج تحلیل این محصول را شاید بتوان در مورد بقیه محصولات نیز درنظر گرفت .

بررسی و تحلیل بنیادی میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت

بررسی و تحلیل بنیادی میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت

در این بررسی باید ببینیم میزان یا تعداد فروش محصولات شرکت چه تغییراتی در طول دوره مورد بررسی از خود نشان داده است و
در قدم بعدی آیا این تغییرات مثبت و یا منفی است .
برای اینکه بتوانیم از طریق یک استاندارد خاص میزان (تعداد) فروش محصولات در شرکت های بورسی را بررسی نموده و همه شرکتها
را برای تحلیل بنیادی میزان (تعداد) فروش محصولات با این استاندارد بسنجیم، نکته زیر را برای سنجش شرکتهای بورسی درباره
میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک برای تمامی شرکتهای بورسی درنظر می گیریم

 

شرکت باید بتواند میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک خود را حداقل ۱۰% به نسبت دوره مشابه سال قبل خود افزایش داده باشد.

 

لذا برای عبور شرکتهای بورسی از فیلتر میزان (تعداد) فروش محصولات، شرط بالا را برای شرکتهای بورسی درنظر میگیریم
و شرکتهایی که این حداقل را در میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک خود به دست آورنده باشند از نظراین بخش از تحلیل بنیادی شرایط مناسب و قابل قبولی خواهند داشت .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

بررسی میزان (تعداد) فروش محصولات با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام که نرم افزار کاربردی در تحلیل بنیادی شرکتهای بورسی می باشد این نکته تحلیلی را به سادگی در قالب
نمودارهای گرافیکی و روان بررسی نموده و کاربران آن با نگاهی به نمودار ساخته شده در نرم افزار میزان موفقیت شرکت مورد بررسی
در عبور از فیلتر میزان (تعداد) فروش محصولات در تحلیل بنیادی را به راحتی در می یابند.

ورود به بخش استراتژی توان تعدیل نرم افزار دایره طلایی سهام

استراتژی توان تعدیل نرم افزار دایره طلایی سهام

 

پس از باز شدن نرم افزار به بخش استراتژی توان تعدیل بروید .
این بخش از نرم افزار به بررسی میزان فروش ماهیانه شرکتها و مشخصه های آن از جمله میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکتها اختصاص دارد.

 

بتحلیل بنیادی میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک

بتحلیل بنیادی میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک 

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

در این بخش طبق تصویری که از میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق با نماد افق می بینیم
کاملا مشخص است که میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک این شرکت که (گروه محصولات خوراکی) بوده است دارای مشخصه
مورد نیاز برای عبور از فیلتر گفته شده در بالا هست،
در این تصویر که درمورد فصل پاییز (درحال حاضر مهرماه)این شرکت تهیه شده است، میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک به نسبت
دوره مشابه سال گذشته بیش از ۱۰% افزایش داشته است .

بیان این نکته نیز خالی از لطف نیست که برای تحلیل بنیادی شرکتهای بورسی در بخش استراتژی توان تعدیل، بررسی میزان و برتری فروش ماهیانه شرکتها،
بررسی افزایش یا کاهش نرخ فروش محصول استراتژیک و در نهایت بررسی افزایش یا کاهش میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک دارای بیشترین اهمیت است .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: