final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

بررسی بنیادی آخرین گزارش شرکت فملی

دسته بندی :تحلیل بنیادی 1 اکتبر 2020 مدیر سایت 860

بررسی بنیادی آخرین گزارش شرکت فملی ( شرکت ملی صنایع مس ایران )

بررسی بنیادی آخرین گزارش شرکت فملی

گزارش عملکرد ماهیانه تولید و فروش شرکت فملی منتهی به شهریور ماه 1399 که در تاریخ 1399/07/05 در سایت کدال درج شده است و آخرین گزارش این شرکت نیز هست و در این مقاله به بررسی بنیادی آخرین گزارش پرداخته ایم به شرح ذیل می باشد.

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

آخرین گزارش شرکت فملی در سایت کدال

آخرین گزارش شرکت فملی مندرج در سایت کدال

مبلغ کل فروش ماهیانه شرکت فملی

مبلغ کل فروش ماهیانه شرکت فملی

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید شرکت فملی در شهریور ماه سال 99 و طبق جدید ترین گزارش منتشر شده خود موفق به دستیابی به مبلغ فروش 42.863.645 میلیون ریال می باشد که نسبت به دوره مشابه در سال 98 ، بیش از 268 درصد افزایش یافته است که رشد بسیار مناسب و بالایی می باشد.

لازم به ذکر است این مبلغ همانگونه کهدر آخرین گزارش شرکت و در تصویر نیز مشخص است ،مبلغ فروش آخرین دوره این شرکت یعنی فروش شهریور ماه سال 99 ،  بیشترین مبلغ فروش ماهیانه در ادوار گذشته این شرکت از سال 1396 تا حال حاضر می باشد.

مبلغ فروش ماهانه تجمعی شرکت فملی

مبلغ فروش ماهانه تجمعی شرکت فملی

3

در این تصویر تمامی گزارش های فروش شرکت در تمامی دوره های سال با یکدیگر جمع شده است و
مبلغ فروش تجمعی شرکت به دست آمده است .این عدد به دست آمده به راحتی می توان روند صعودی
یا نزولی فروش شرکتها را نمایان نماید و در شرکت فملی نیز طبق آنچه در تصویر بالا مشاهده می کنید که از گزارش شهریور ماه 99 این شرکت استخزاح شده است ، شرکت رفته رفته موفق به بهبود و افزایش میزان فروش خود در هر ماه شده است و بررسی روند افزایشی احتمالا نوید ادامه این رشد در دوره های آینده خواهد بود.

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

محصول استراتژیک و سایر محصولات شرکت فملی

محصول استراتژیک و سایر محصولات شرکت فملی

شرکتها بسته به نوع شرکت و عملکرد و موضوع فعالیت خود محصولات متفاوتی را تولید می کنند .
در این میان محصولی که بیشتر مورد توجه شرکت است و احتمالا در تولید این محصول نسبت به  سایر محصولات از فناوری های روز و یا مواد اولیه بهتر و مرغوب تری استفاده می نماید و یا این محصول را بیشتر از بقیه محصولات تولید می کند محصول استراتژیک ترین محصول این شرکت است .
در شرکت فملی نیز (محصولات گرم) محصول استراتژیک این شرکت به حساب می آید چون بالاترین میزان فروش را دارا می باشد لذا در این مقاله این دسته از محصولات را بررسی می کنیم .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فملی

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فملی

این مبلغ نشان گر میزان فروش کل این محصول در دوره مورد بررسی ( عملکرد شهریور 99) شرکت فملی می باشد و همانطور که
مشاهده می کنید به ازای ماه های فصول گذشته روند افزایشی داشته است.
این در صورتی است که میزان فروش محصول استراتژیک این شرکت به نسبت دوره مشابه سال قبل نیز افزایش را نشان می دهد.

طبق این تصویر و توضیحات فوق شرکت فملی در فروش محصول استراتژیک خود موفق بوده است . زیرا این مبلغ در گزارش شهریور سال 99 معادل 39.224.608 میلون ریال بوده است که نسبت به ماه های گذشته در سال 99افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فملی

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فملی

نرخ فروش محصولات گویای نرخی است که محصول استراتژیک شرکت با آن نرخ به فروش می رسد. بالا رفتن و افزایش نرخ فروش بدون درنظر گرفتن تعداد فروش احتمالا به تنهایی باعث بالارفتن میزان سود نیز خواهد بود .
ولی برعکس این قضیه نیز صادق است یعنی ممکن است بالارفتن نرخ فروش درصورت پایین آمدن تعداد فروش محصول، باعث بالارفتن مبلغ کل فروش نشود. در شرکت فملی نیز طبق آنچه در عکس مشخص است نرخ فروش محصول استراتژیک در طول سال 99 که مورد بررسی است درحال افزایش بوده است که مورد مثبتی برای این شرکت است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فملی

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فملی

میزان تولید محصول استراتژیک نیز از در نوع خود قابل بررسی می باشد و در این تحلیل افزایش یا کاهش تولید محصول استراتژیک ، گویای سیاست های آینده شرکت درباره محصول و بازار فروش آن در آینده خواهد بود .
هرچه تولید محصولی بیشتر باشد نشان از آن است که شرکت تولید کننده یا در صدد انبار نمودن آن محصول برای فروش در آینده است و یا اینکه تولید این محصول بصورت انحصاری فقط در اختیار شرکتی خاص است که تنظیم عرضه و تقاضای محصول فقط به شرکت مذکور بستگی دارد.

همانطور که در تصویر بالا می بینید ، میزان تولید محصول استراتژیک در این شرکت بطور متوسط در طول سال 99 و همچنین نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است و این شرکت تولید این محصول را در سال 99 بالا برده است .

میزان فروش محصول استراتژیک در شرکت فملی

میزان فروش محصول استراتژیک در شرکت فملی

میزان فروش محصول استراتژیک در هر شرکتی بیان گر میزان مبلغ فروش شرکت از آن نوع محصول می باشد .این عدد از ضرب تعداد محصول فروش رفته در نرخ فروش این محصول به دست می آید .

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می کنید در شرکت فملی میزان فروش محصول استراتژیک روند کاهشی داشته است و این مورد در شرکتها نشان از وضعیت مناسبی نمی باشد. میزان فروش محصول استراتژیک به تنهایی می تواند میزان سودآوری شرکت تغییر دهد

همانطور مه در نمودار میزان فروش شرکت فملی مشاهده می کنید این نمودار در طول سال 99 روند افزایشی داشته است و از دوره های مشابه در سال 88 بیشتر بوده است لذا این شرکت در فروش محصول استراتژیک موفق عمل می نماید.

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

وضعیت بنیادی شرکت فملی

وضعیت بنیادی شرکتها یکی از مواردی است که به سادگی قابل محاسبه و بررسی نیست زیرا اولا اطلاعات بنیادی شرکتها بسیار زیاد و گسترده است ثانیا کنار هم قرار دادن این اطلاعات و نتیجه گیری از آن کار ساده ای نخواهد بود . نرم افزار دایره طلایی سهام این اطلاعات را جمع آوری ، طبقه بندی و در قالب های گرافیکی به شما گزارش می نماید.

تحلیل بنیادی شامل بررسی استراتژی روند سودآوری ، استراتژی کانسلیم و استراتژی توان تعدیل است که در نرم افزار دایره طلایی سهام به سادگی قابل محاسبه و مشاهده می باشد.
شرکت فملی از نظر مولفه های تحلیل بنیادی وضعیت متوسطی دارد . زیرا نتوانسته است به استراتژی کانسلیم مناسبی دست پیدا کند .
این تحلیل را هم برای شرکت فملی و هم برای سایر شرکت های بورسی بطور کامل در نرم افزار دایره طلایی سهام می توانید انجام دهید .
این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که وضعیت بنیادی ارتباطی خاصی با افزایش قیمت سهم در بورس نخواهد داشت و فقط موقعیت شرکت از نظر مولفه های داخلی شرکت مورد بررسی قرار می دهد .

نتیجه گیری

شرکت فملی یکی از شرکتهای بازار بورس ایران در صنعت فلزات اساسی است که آخرین گزارش تولید و فروش آن در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته است .
این شرکت طبق آخرین گزارش خود در افزایش میزان تولید و فروش خود در شهریور ماه سال 99 نسبت به ماه های گذشته سال 99 و در مواردی نسبت به سال های گذشته خود نیز موفق تر عمل نموده است .
البته اثر گذاری گزارش تولید و فروش شرکت فملی منتهی به پایان شهریور ماه 1399 بر قیمت سهام این شرکت در بازار بورس هنوز مشخص و ملموس نیست ولی امید است با توجه به اقبالی که این سهم در بازار بورس ایران دارد با بهبود شرایط بازار یکی از سهم های خوب و قابل رشد بازار بورس ایران باشد.

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: