final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت توکاریل (سه ماهه دوم سال 99)

دسته بندی :تحلیل بنیادی 11 دسامبر 2020 مدیر سایت 810

تحلیل بنیادی گزارش سه ماهه دوم سال 99
شرکت توکاریل

تحلیل بنیادی گزارش سه ماهه دوم سال 99

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی

آخرین و جدیدترین گزارش منتشر شده از شرکت توکاریل با نماد توریل با عنوان اطلاعات و صورتهای مالی دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 درسامانه کدال درج گردیده است . در این مقاله با نگاه تحلیل بنیادی به بررسی این گزارش و تاثیر آن بر وضعیت بنیادی این شرکت می پردازیم .

صورتحساب سود و زیان شرکت توریل

صورتحساب سود و زیان شرکت توریل

شرکت توریل در دوره سه ماهه دوم سال 99 خود طبق صورتحساب منتشر شده مبلغ 2.080.335 میلیون ریال سود کسب نموده است که البته این مبلغ سود با فرمول های استراتژی های تحلیل بنیادی بررسی و در مورد آن در بخشهای مختلف عملیات مالی این شرکت اظهار نظر ودر انتها نیز وضعیت بنیادی این شرکت پس از انتشار این گزارش افشا می شود .

 

استراتژی های تحلیل بنیادی

استراتژی روند سودآوری شرکت توریل

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت توریل

نمودار روند سودآوری این شرکت که با فرمولی خاص و با توجه به تغییرات عدد TTM این شرکت به شرح تصویر فوق به وجود آمده است کاملا صعودی و در حال افزایش و رشد است . در این نمودار عدد TTM شرکت توریل در هر دوره افزایش یافته است و این نشان از کسب سود این شرکت در تمامی دوره های پیشین فعالیت آن داشته است .

نکته مهم در نمودار روند سودآوری این شرکت این است که میزان افزایش عدد TTM در دوره سه ماهه دوم سال 99 به نسبت دوره قبل از آن کمتر از حداقل لازم برای عبور از فیلتر برتری روند سودآوری (10%) بوده است .

استراتژی کانسلیم شرکت توریل

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت توریل

استراتژی کانسلیم، از طریق تشکیل جدولی که در تصویر فوق مشاهده می کنید، سود خالص هر دوره سه ماهه از فعالیت شرکت مورد بررسی را با دوره مشابه سال گذشته آن بررسی می نماید .

در شرکت توریل عدد سود خالص مربوط به سه ماهه دوم سال 99، بالغ بر 454.143 میلیون ریال «محاسبه شده با فرمول استراتژی کانسلیم و متفاوت با صورتحساب سودوزیان» بوده است  که به نسبت دوره مشابه در سال گذشته به میزان 70% افزایش داشته است  عملکرد مناسبی است ولیکن میزان سود مذکور رتبه اولین یا دومین سود عالی در یکسال گذشته این شرکت را ندارد .

بنابراین شرکت توریل فقط از یکی از فیلترهای استراتژی کانسلیم تحلیل بنیادی عبور می نماید .

استراتژی توان تعدیل شرکت توریل

این استراتژی مباحث مربوط به فروش شرکت توریل را مورد بررسی قرار داده و ضمنا از اطلاعات گزارش ماهیانه این شرکت که در سامانه کدال کوجود است استفاده می نماید .

فروش کل ماهیانه شرکت توریل

فروش کل ماهیانه شرکت توریل

مبلغ کل فروش (ارائه خدمات) شرکت توریل در آبان ماه سال 99 بالغ بر 573.603 میلیون ریال بوده است که به نسبت دوره آبان ماه سال 98 به میزان مناسبی رشد و افزایش داشته است . نکته ای که در موضوع فروش شرکت توریل مورد توجه تحلیل بنیادی است، اینست که این شرکت در فروش فصلی خود فصل پاییز به نسبت فصل تابستان در سال 99، به میزان 41% میزان فروش فصلی خود را افزایش داده است که اگرچه حداقل ممکن برای عبور از فیلترهای استراتژی توان تعدیل است ولی بهرحال وضعیت مناسبی است .

مبلغ فروش (ارائه خدمات) شرکت توریل

مبلغ فروش (ارائه خدمات) شرکت توریل

شرکت توریل شرکتی خدماتی و ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی است و مبلغ فروش (ارائه خدمات) این شرکت در فصل پاییز نسبت به فصل تابستان در سال 99 سنجیده می شود که نه تنها دارای رشد و صعود نیست بلکه به نظر می رسد درصورت ادامه روند فعلی به روند نزولی تغییر یابد . در هرصورت در حال حاضر وضعیت مبلغ فروش (ارائه خدمات ) شرکت توریل وضعیت مناسبی ندارد .

دید کلی وضعیت بنیادی شرکت توریل

با توجه به بررسی های انجام شده در مورد استراتژی های تحلیل بنیادی که در این مقاله درباره شرکت توکاریل بررسی شد باید گفت وضعیت بنیادی این شرکت بصورت متوسط رو به پایین ارزیابی می شود . البته این شرکت حداقل های لازم برای کسب وضعیت بنیادی را به دست آورده است ولی در بازار بورس شرکتهای با وضعیت بنیادی بسیار مناسب تری را برای بررسی و خرید می توان یافت . برای این کار از نرم افزار دایره طلایی سهام کمک بگیرید .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس آنها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار، تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

یادگیری و آموزش تحلیل بنیادی را شاید بتوان اولین قدم در آموزش بورس دانست زیرا پایه و اساس انتخاب درست هر سهمی به شمار می رود .

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: