final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت لابسا (مهرماه 99) 1399/08/04

دسته بندی :تحلیل بنیادی 25 اکتبر 2020 مدیر سایت 856

 تحلیل بنیادی آخرین گزارش فصلی شرکت لابسا
(مهرماه 99) 1399/08/04

شرکت آبسال

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت لابسا

مقدمه

در این مقاله آخرین و جدیدترین گزارش منتشر شده شرکتها با نگاه تحلیل بنیادی بررسی می شود .
برای سهولت کار و تسریع در گردآوری اطلاعات و کنتر هم قرار دادن اطلاعات برای نتیجه گیری راحت تر از نرم افزار دایره طلایی سهام استفاده شده است .

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت لابسا

گزارش فعالیت تولید و فروش شرکت آبسال با نماد لابسا ، گزارش فعالیت ماهانه دوره یکماهه مهرماه 99 می باشد که در تاریخ 01/08/1399 در سامانه کدال درج گردیده است به شرح زیر است :

تحلیل بنیادی آخرین گزارش شرکت لابسا

 

آخرین گزارش لابسا مندرج در سایت کدال

 

در این گزارش تمامی اطلاعات مربوط به تولید و فروش این شرکت در طول مدت مهمر ماه 99 بررسی می گردد .

فروش کل ماهیانه شرکت لابسا

فروش کل ماهیانه شرکت لابسا در تحلیل بنیادی لابسا

میزان فروش ماهیانه شرکت آبسال در مهرماه سال 99 بالغ بر 498.110 میلیون ریال بوه است که به نسبت میانگین فروش در سه ماهه قبلی خود (فصل تابستان) به میزان 256% رشد داشته است که شرایط خوب و رضایت بخشی در بخش فروش این شرکت به شمار می رود .

ازطرفی نیز طبق آنچه در تصویر فوق مشخص است این میزان فروش در مهرماه سال 99 بیشترین میزان فروش این شرکت از سال 96 تا حال حاضر بوده است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

فروش کل ماهیانه تجمیعی شرکت لابسا

فروش کل ماهیانه تجمیعی در تحلیل بنیادی شرکت لابسا

میزان فروش تجمیعی شرکت آبسال نیز در تمامی ماه های سپری شده در سال 99 روند افزایشی داشته است و مرتبا میزان رشد خود نسبت به ماه های قبلی را حفظ نموده است .

 

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت لابسا

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت لابسا

همانطور که در جدول فوق می بینید شرکت لابسا تولید کننده محصولات مختلفی در گروه محصولات حرارتی و برودتی است که از میان محصولات تولیدی این شرکت محصول (انواع بخاری گازی) بیشترین میزان فروش ماهیانه را داشته است و به عنوان محصول استراتژیک این شرکت قلمداد شده و مبنای تحلیل بنیادی قرار می گیرد .

 

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت لابسا

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت لابسا

در بررسی نرخ فروش محصولات شرکت آبسال باید به این نکته توجه کنید که این شرکت دارای دوبخش فروش داخلی و فروش صادراتی است . از طرفی نیز این شرکت مبلغی را به عنوان مبالغ برگشت از فروش خود در گزارش ماهانه خود منتشر نموده است . لذا برای رسیدن به نرخ واحدی به عنوان نرخ فروش محصولات لازم است از نرخ فروش داخلی و نرخ فروش صادراتی با کسر نمودن مبلغ برگشت از فروش ، میانگین وزنی گرفته شود و این نرخ به دست آمده مبنای اظهار نظر درباره رشد یا نزول نرخ فروش محصول استراتژیک در شرکت آبسال قرار گیرد .

همانطور که در تصویر نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت آبسال مشاهده می کنید این شرکت نرخ فروش خود را در مهر ماه 99 به بالاترین میزان از سال 96 تاکنون رسانده است و با شیب صعودی مطلوبی نیز در خال ادامه این روند می باشد . لذا شرکت آبسال در بررسی و تحلیل نرخ فروش عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت لابسا

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت لابسا

افزایش یا کاهش تعداد فروش محصول استراتژیک به تنهایی موضوع تحلیلی به حساب نمی آید ولی اگر این آیتم را در کنار افزایش یا کاهش نرخ فروش محصول استراتژیک بررسی نماییم بسیار کاربردی تر خواهد بود .افزایش نرخ و تعداد فروش هر محصولی سورآوری قابل توجهی را نصیب شرکت مورد بررسی خواهد نمود ، از طرفی نیز افزایش نرخ فروش حتی در صورت کاهش یا عدم رشد تعدادی فروش باز هم شاید باعث سودآوری باشد ولی شرکتی نرخ و تعداد فروش آن بصورت همزمان در حال کاهش است را نمی توان در شرایط مطلوبی دید .

در شرکت آبسال با توجه به اطلاعات منتشر شده در گزارش مهرماه این شرکت ، مشخص است که این شرکت در دوره مورد بررسی نسبت به دوره مشابه سال قبل و همینطور ماه های سپری شده سال 99 افزایش تعداد فروش داشته است ولی این شرکت در سالهای گذشته خود عملکرد مطلوب تری را نیز تحربه کرده بوده است .

 

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت لابسا

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت لابسا

بررسی میزان تولید شرکتها به تنهایی از آیتم های تحلیل بنیادی به حساب نمی آید ولی از کنار هم قرار دادن میزان تولید و فروش هریک از محصولات شرکت می توان این نکته را دریافت که این شرکت به چه میزان در امر فروش محصولات تولیدی خود موفق است .
شرکتی که نتواند محصولات تولیدی خود را بفروشد بطور حتم دست به افزایش میزان تولید آن نیز نخواهد زد و بالعکس .البته این نکته را درنظر داشته باشید که ممکن است شرکتی یک گروه از محصولات خود را تولید ولی برنامه ای برای فروش گسترده آن نداشته باشد و یا بنا به سیاست های فروش خود کالای مورد نظر را در انبارهای خود نگهداری می نماید .

در شرکت آبسال نیز طبق آنچه از نمودارهای آن استنباط می گردد این شرکت همه ساله در ماه های سرد سال محصولات حرارتی و گرم کننده و در سال های گرم احتمالا انواع کولر را تولید و عرضه می نماید .
نمودار میزان تولید این شرکت نیز فعلا با توجه به نوع محصول مورد بررسی و تقاضای آن در بازار مصرف صعودی و در حال رشد می باشد و این شرکت در سال 99 نسبت به سالهای 97 و 98 در موضوع تولید بهتر و فراتر عمل می نماید .

 

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت لابسا

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت لابسا

با توجه به اینکه شرکت آبسال موفق به افزایش نرخ و تعداد فروش محصول استراتژیک خود در مهرماه سال 99 شده است لذا طبیعی است که میزان فروش ریالی این شرکت در مهرماه سالجاری نیز بهترین عملکرد این شرکت از سال 96 تا کنون بوده باشد .همانطور که نمودار میزان فروش محصول استراتژیک شرکت آبسال نیز نشان می دهد این شرکت میزان فروش خود را به میزان قابل توجه و بسیار مطلوبی بالا برده است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

وضعیت بنیادی شرکت لابسا

وضعیت بنیادی هر شرکتی از تحلیل 3 استراتژی روند سودآوری ، استراتژی کانسلیم و استراتژی توان تعدیل شرکتها بررسی می شود . میزان مطلوبیت هریک از این استراتژی ها و کنار هم قرار دادن نتایج تحلیلی آن وضعیت بنیادی شرکت مورد بررسی را آشکار می نماید . در ذیل هریک از استراتژی ها را به اختصار و جداگانه بیان نموده ایم

استراتژی روند سودآوری شرکت لابسا

این شرکت نمودار روند سودآوری (TTM) خود را در آخرین سه ماهه فعالیت خود با رشد صعودی همراه نموده است و میزان شیب رشد آخرین دوره آن نیز بیش از 40% بوده است . لذا وضعیت روند سودآوری این شرکت وضعیت مناسبی دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت لابسا

سود خالص سه ماهه دوم سال 99 بصورت خالص محاسبه شده و در جدول کانسلیم این شرکت جایگذاری می شود . بررسی تحلیلی جدول کانسلیم این شرکت نشان می دهد این شرکت سود هالص عملیات خود در سه ماهه دوم سال 99 را به میزان بیش از 500 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داده و میزان سود خالص سه ماهه دوم سال 99 این شرکت بهترین مبلغ سود در یکسال گذشته این شرکت بوده است و بنابراین شرکت آبسال در استراتژی کانسلیم وضعیت مناسبی دارد .

استراتژی توان تعدیل شرکت لابسا

این استراتژی که در مربوط به فروش ماهیانه و آیتم های مختلف آن است که در این مقاله نیز به تفضیل بررسی گردید نیز در وبضعیت مناسبی است .

لازم به ذکراست استراتژی روند سودآوری و استراتژی کانسلیم با استفاده از اطلاعات گزارشات فصلی شرکتها و استراتژی توان تعدیل با گزارشات ماهیانه شرکتها تکمیل و بررسی می گردد .

در حالت کلی شرکت آبسال در تحلیل بنیادی وضعیت مناسب و قابل قبولی دارد .

 

تحلیل بنیادی سهم لابسا

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: