final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهانه شرکت فروس (آبانماه 99) 1399/09/02

دسته بندی :تحلیل بنیادی 22 نوامبر 2020 مدیر سایت 1078

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهانه شرکت فروس
(آبانماه 99) 1399/09/02

شرکت فروسیلیس ایران با نماد فروس

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهانه شرکت فروس

گزارش عملکرد ماهیانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/08/30 شرکت فروسیلیس ایران با نماد فروس در سامانه کدال درج و شامل اطلاعات تولید و فروش این شرکت در طول آبانماه سال 99 به شرح زیر است.

گزارش عملکرد ماهیانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/08/30 شرکت فروس

 

آخرین گزارش شرکت فروس مندرج در سامانه کدال

در این مقاله گزارش مذکور را با نگاه تحلیل بنیادی بررسی می نماییم .

 

تحلیل فروش کل ماهیانه و آیتم های آن
استراتژی توان تعدیل شرکت فروس

فروش کل ماهیانه شرکت فروس

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت فروس

مبلغ فروش کل ماهیانه شرکت فروس در آبانماه سال 99 ، با رشد 294 درصدی نسبت به ماه گذشته خود به مبلغ 570.523 میلیون ریال رسیده است که علاوه بر کسب شرایط لازم برای عبور از فیلترهای این بخش عملکرد بسیار مناسبی نسبت به تمامی سالهای گذشته خود داشته است .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

 

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت فروس

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت فروس

شرکت فروسیلیس ایران به تولید 3 نوع محصول مختلف در آبانماه سال 99 اقدام نموده است که در این میان محصول (فروسیلیسیم) درصد فروش بیشتری نسبت به محصولات دیگر این شرکت داشته است و از این نظر به عنوان محصول استراتژیک این شرکت قلمداد و بررسی خواهد شد .

 

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فروس

نرخ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت فروس

در شرکت فروس نرخ فروش محصول فروسیلیسیم در کل سال 99 رو به افزایش و فزونی داشته است و در تمامی ماه های سپری شده از سال 99 به نسبت ماه قبل رشد داشته است که نهایتا در آبانماه نیز به بیشترین حد خود از سال 96 تاکنون رسیده است .لذا میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک این شرکت در فصل پاییز از فصل گذشته آن بیشتر بوده است و شرایط قابل قبو.لی از این نظر کسب کرده است .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت فروس

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت فروس

مجموع تعداد محصول فروش رفته شرکت فروس در آبانماه سال 99 در قسمت فروش داخلی و فروش صادراتی به میزان 2155 تن بوده است که گرچه دارای روند صعودی  در سال 99 نیست ولی از میانگین مشابه در سال گذشته بیشتر بوده است و از این لحاظ میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک این شرکت در وبضعیت مناسبی ارزیابی می گردد .

 

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فروس

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فروس

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت فروس در آبانماه سال 99، به میزان 2003 تن بوده است  که مانند تعداد فروش این محصول دارای روند صعودی در سال 99 نیست ولی در کل از میانگین خود در مدت مشابه سال 98 بیشتر بوده است و لذا دارای عمکلرد قابل قبولی است .

بررسی میزان تولید و فروش یک شرکت در کنارهم یک آیتم تحلیل بنیادی است و یک دید مناسب از موفقیت شرکت در تولید و فروش محصول استراتژیک خود را به تحلیل گر می دهد. اگر جنانچه یکی از این دو آیتم تحلیل رو به نزول و کاهش داشت باید تاثیر آن را در دیگر آیتم های مهم تحلیل بنیادی جستجو و بررسی نمود .

 

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فروس

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت فروس

مبلغ فروش محصول استراتژیک در شرکت فروس در طول سال 99 کاملا صعودی و در حال افزایش است  و از این نظر تحلیل بنیادی شرایط بسیار مناسبی دارد . مبلغ فروش محصول استراتژیک در آبانماه سال 99، بالغ بر 476.641 میلیون ریال از فروش ماهیانه این شرکت بوده که به فروش محصول استراتژیک اختصاص داشته است و درصد بالایی از میزان کل فروش بوده است .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

بررسی وضعیت تحلیل بنیادی شرکت فروس

به جز استراتژی توان تعدیل که در بالا بررسی شد، دو استراتژی دیگر برای بررسی وضعیت تحلیل بنیادی شرکتهای بورسی به کار گرفته می شود که هریک بصورت جداگانه وضعیت شرکت مورد بررسی را ارزیابی و درباره آن اظهار نظر میکند که عبارتند از :

استراتژی روند سودآوری شرکت فروس

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت فروس

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی از طریق بررسی و ارزیابی نمودار عدد TTM  درشرکت مورد بررسی تحلیل می گردد . بررسی روند حرکتی نمودار روند سودآوری و صعود و نزول آن اساس تحلیل در استراتژی روند سودآوری است .

در شرکت فروس همانطور که از تصویر استراتژی روند سودآوری بر می آید، این شرکت دارای روند صعودی در نمودار عدد TTM  خود است و در عین حال در آخرین دوره از دوره های قبلی خود بیشتر و فراتر بوده است و لذا از این نظر دارای شرایط بسیار مناسبی در بخش استراتژی روند سودآوری است.

استراتژی کانسلیم شرکت فروس

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت فروس

استراتژی کانسلیم تحلیل بنیادی برای بررسی میزان سود خالص دوره های 3 ماهه (فصلی) شرکتهای بورسی، از طریق تهیه جدول مقایسه ای، سود خالص مذکور را با دوره های مشابه در سال قبل و همینطور سود خالص در دوره فصلی را در یکسال گذشته فعالیت شرکت منتهی به سه ماهه در حال بررسی مقایسه و بررسی می نماید و برتری و یمزان رشد سود خالص هر دوره سه ماهه از نظر این استراتژی دارای اهیمت است .

در شرکت فروس طبق جدول استراتژی کانسلیم، سود سه ماهه دوم سال 99 این شرکت از دوره مشابه سال 98 به میزان 273 درصد افزایش داشته است و در ضمن این میزان سود رتبه اول بالاترین میزان سود در یکسال گذشته این شرکت است و لذا از این نظر هم این شرکت دارای شرایط مناسب و قابل قبولی است .

وضعیت کلی تحلیل بنیادی شرکت فروس

با توجه به موارد تحلیلی در شرکت فروس که در بالا انجام گردید این نتیجه به دست می آید که این شرکت از نظر استراتژی روند سودآوری، استراتژی کانسلیم و استراتژی توان تعدیل در شرایط مناسب و قابل قبولی است و در زمره شرکتهای دارای وضعیت تحلیل بنیادی مطلوب دسته بندی می شود .

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام اولین و تنها نرم افزار شناسایی ومعرفی سهام بنیادی است که با جند کلیک می توانید بهترین شرکتهای بنیادی بازار بورس را به راحتی پیدا کنید.

این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که آیتم های تحلیل بنیادی را در قالب نمودار های گرافیکی و ساده و روان به شما نمایش می دهد تا تحلیل بهتر و مفید تری داشته باشید.

در این نرم افزار که نرم افزار تحلیل بنیادی و شناسایی سهام بنیادی است شما را کاملا از تحلیل های طولانی و پیچیده بی نیاز نموده و تحلیل بنیادی به عملی ساده تبدیل می نماید .

 

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: