final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی سنیر (سیمان سفید نی ریز) 1399/10/28

دسته بندی :تحلیل بنیادی 17 ژانویه 2021 مدیر سایت 1270

 

تحلیل بنیادی شرکت سیمان سفید نی ریز
با بررسی اطلاعات آخرین گزارشات منتشر شده شرکت

تحلیل بنیادی شرکت سیمان سفید نی ریز

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی شرکت سنیر

آخرین گزارشات منتشر شده از شرکت سیمان نی ریز به شرح زیر بوده است .

صفحه گزارشات و اطلاعات شرکت سیمان سفید نی ریز در سامانه کدال

آخرین گزارش فصلی شرکت سنیر

آخرین گزارش فصلی شرکت سنیر

صورتحساب سود و زیان شرکت سیمان نی ریز به عنوان مهم ترین بخش از گزارش فصلی این شرکت با عنوان اطلاعات و صورتهای مالی میان دوره ای دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31، سود خالص دوره 6 ماهه مذکور را منعکس و بیان کرده است .
برای انجام تحلیل بنیادی لازم است این مبلغ سود را در قالب استراتژی روند سودآوری و استراتژی کانسلیم بررسی نموده و درباره تغییرات آن نسبت به دوره های قبلی اظهارنظر کنیم .

آخرین گزارش ماهیانه شرکت سنیر

آخرین گزارش ماهیانه شرکت سنیر

گزارش فعالیت تولید و فروش شرکت سیمان نی ریز در آذرماه سال 99، تحت عنوان گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/09/30 در سامانه کدال منتشر شده است . این گزارش بنا به اطلاعاتی که در خود جای داده است در قالب استراتژی توان تعدیل بررسی می شود .

استراتژی های تحلیل بنیادی

با توجه به اطلاعات به دست آمده از گزارشات فصلی و ماهیانه شرکت سیمان نی ریز می توان استراتژی های 3 گانه تحلیل بنیادی را به شرح زیر در مورد سهم این شرکت در بازار بورس بررسی نمود .

استراتژی روند سودآوری (TTM) شرکت سنیر

استراتژی روند سودآوری (TTM) در تحلیل بنیادی شرکت سنیر

نمودار روند سودآوری یا نمودار عدد TTM در شرکت سیمان نی ریز با رشد مناسبی در حال صعود و افزایش بوده است و در تمامی  دوره های گذشته با نسبت مناسبی رشد نموده و افزایش یافته است و در دوره آخر نیز با رشد 48 درصدی به نقطه قابل قبولی رسیده است .
با این شرایط شرکت سیمان نی ریز از نظر استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرایط قابل قبولی دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت سنیر

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت سنیر

سود خالص دوره 3 ماهه دوم سال 99 شرکت سیمان نی ریز به مبلغ 108.318 میلیون ریال (محاسبه شده با فرمول استراتژی کانسلیم و متفاوت از سود خالص در صورتحساب سود وزیان) بوده است که در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل به میزان 175 درصد رشد کرده است .
این مبلغ سود در یکسال گذشته فعالیت این شرکت رتبه اولین میزان سود عالی را داشته است .
بدین ترتیب این شرکت در استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرایط مناسبی دارد .

استراتژی توان تعدیل شرکت سنیر

این استراتژی به بررسی مبحث فروش و قسمت های مختلف آن به شرح زیر می پردازد .

مبلغ کل فروش ماهیانه شرکت سنیر

مبلغ کل فروش ماهیانه شرکت سنیر

فروش کل ماهیانه شرکت سیمان نی ریز در فصل پاییز سال 99 نسبت به دوره مشابه در سال قبل به میزان 259 درصد رشد داشته است که بیشترین میزان رشد این میانگین بواسطه فروش عالی این شرکت در آذر ماه سال 99 بوده است که این میزان فروش در آدر ماه در سالهای گذشته فعالیت این شرکت از سال 96 بی سابقه بوده است

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت سنیر

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت سنیر

شرکت سیمان نی ریز در آذر ماه سال 99 محصولات مختلفی را به میزان متفاوت تولید نموده و به فروش رسانده است که در این میان محصول (سیمان سفید صادراتی ) بیشترین میزان فروش را داشته است و به همین دلیل محصول استراتژیک شرکت سیمان نی ریز محسوب می شود و بررسی های بعدی در استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی بر روی این محصول انجام خواهد شد .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت سنیر

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت سنیر

نمودار نرخ فروش محصول استراتژیک در شرکت سیمان نی ریز در سال 99 علاوه بر رشد مناسب در طول سال سال نسبت به سالهای گذشته نیز رشد مناسبی داشته است .
این نمودار در سال 99 و بخصوص در فصل پاییز که مورد توجه تحلیل بنیادی است با رشد قابل قبولی همراه بوده است .

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت سنیر

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت سنیر

نمودار میزان فروش محصول استراتژیک در شرکت سیمان نی ریز نیز با شیب ملایمی در حال صعود و رشد در دوره های گذشته از سال 99 بوده است . این صعود در فصل پاییز سال 99 تکمیل و به بالاترین رشد خود در سال 99 نسبت به دوره مشابه در سال 98 رسیده است و فیلترهای تحلیل بنیادی در این بخش را به خوبی به دست آورده است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

نتیجه گیری و بیان وضعیت کلی تحلیل بنیادی شرکت سنیر

با توجه به بررسی های انجام شده بر روی اطلاعات آخرین گزارشات منتشر شده شرکت سیمان نی ریز که توسط استراتژی های 3 گانه تحلیل بنیادی از طریق نرم افزار دایره طلایی سهام صورت گرفته است باید گفت این شرکت تمامی شرایط لازم برای وضعیت مطلوب بنیادی را دار بوده و از تمامی فیلترهای تحلیل بنیادی به خوبی عبور نموده است .
این شرکت همچنین در سایر بخشهای تحلیل بنیادی که از طریق نرم افزار دایره طلایی سهام قابل انجام است شامل بررسی عملکرد سهامداران حقیقی و حقوقی و همچنین بررسی نمودار های تطبیق قیمت سهم با شاخص کل، شاخص هم وزن، شاخص صنعت نیز شرایط قابل قبلی را داراست .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

1399/10/28

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: