تحلیل بنیادی سهم کاوه

دسته بندی :تحلیل بنیادی 9 ژوئن 2019 مدیر سایت 2092

تحلیل بنیادی سهم کاوه

تحلیل بنیادی سهم کاوه (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش) با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام

تحلیل بنیادی شرکت فولاد کاوه جنوب کیشدانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش
مقدمه:
درباره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش
شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد.
به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مورخ 01/06/1393نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافته است.
شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در تاریخ 29/04/1395 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد.

در مورخ 29/10/1395 شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهران درج گردیده.

در ادامه به تحلیل بنیادی سهام کاوه جنوب کیش می پزدازیم.

استراتژی روند سودآوری TTM

استراتژی روند سودآوری TTM شرکت کاوهشرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از شرکتهای بورسی است که از اواخر سال 1395 روند رو به رشد سودآوری را دارا بوده است. به طوری که این شرکت در سال های 1396 و1397 هیچ دوره نزولی نداشته است. ذکر این نکته لازم است که در روند سودآوری TTMشرکت باید در گزارش دو دوره اخیر خود روند صعودی داشته باشد و گزارش آخر آن بهترین گزارش در چهار دوره آخر باشد. این شرکت دردو دوره آخر خود روند صعودی را دارا بوده است و آخرین گزارش شرکت که چهارمین گزاش بوده روند صعودی داشته ولی بهترین سود را انداشته است. پس همان طورکه مشاهده میکنید این سهم فقط در دو دوره اخیرخود صعودی است. ولی آخرین گزارش در چهار دوره اخیر بهترین گزارش شرکت نیست.

استراتژی کانسلیم

استراتژی کانسلیم شرکت فولاد جنوب کیش کاوهدر استراتژی کانسلیم، شرکت باید در گزارش آخر خود نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل 25درصد رشد داشته باشد و همچنین در گزارش آخر خود بیشترین سود را در چهار دوره اخیر ساخته باشد. همان طور که مشاهده می کنید این شرکت فقط یکی از شرایط و صلاحیت ها را دارد و از لحاظ کانسلیم توانسته 185 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق کند. ولی درآخرین گزاش خود نسبت به ماه قبل رشد خیلی کمتری داشته است. بنابراین سهم کاوه یکی ازشرایط کانسلیم را دارد.

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

استراتژی توان تعدیل

فروش کل ماهیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیشدر استراتژی توان تعدیل ابتدا به فروش کل ماهیانه این شرکت می پردازیم.همان طور که در این جدول مشاهده می کنید این شرکت در آخرین گزارش خود (اردیبهشت)، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر فروش داشته است. و از این لحاظ تایید می شود. حال باید محصول استراتژیک این سهم (کاوه) را مشخص کنیم و بعد از آن به بررسی روند نرخ فروش محصول استراتژیک این شرکت بپردازیم. زیرا درتحلیل بنیادی یک سهم توان تعدیل بیشترین اهمیت را دارد.

محصول استراتژیک

محصول استراتژیک شرکت کاوه جنوب کیشهمان طور که در نمودار بالا مشاهده میکنید، محصول شمش بیلت صادراتی در این شرکت بیشترین درصد تولید را دارا می باشد و بنابراین محصول استراتژیک شرکت، شمش بیلت صادراتی می باشد.تولید این محصول نقش بسیارمهمی درروند سود سازی برای این سهم بنیادی است. در ادامه به بررسی روند نرخ فروش شمش بیلت صادراتی در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش خواهیم پرداخت.

نرخ فروش

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت فولاد جنوب کیش کاوهنرخ فروش شمش بیلت صادراتی درشرکت فولاد کاوه جنوب کیش پس ازروند نزولی که از آذر97 داشته است با یک جهش صعودی درگزارش فروردین98 خود توانسته رشد کند. ولی درگزارش اردیبهشت نرخ فروش روند نزولی پیداکرده است. که ازنظر نرخ فروش درتحلیل بنیادی سهم کاوه مورد تایید قرار نمی گیرد.

نمودار عملکرد حقیقی و حقوقی سهام

عملکرد حقیقی و حقوقی شرکت فولاد کاوه جنوب کیشتغییرسهامداران عمده این شرکت (فولاد کاوه جنوب کیش)هیچ گونه وابستگی به حقیقی یا حقوقی نداشته وسهم روند خود را دارد. یعنی زمانی که حقیقی ها این سهم را می خریدند قیمت سهم تغییری نداشته ویا درزمانی که حقوقی ها سهم را می فروختند قیمت سهم تغییرپیدا نمی کرده است. به جز معدود زمان هایی که عرض وتقاضا باعث روند صعودی یا نزولی این سهم (کاوه) شده است.

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

نمودار تطبیقی قیمت و روند سودآوری:

نمودار عملکرد حقیقی و حقوقی شرکت فولاد جنوب کیش کاوههمان طور که در نمودار تطبیقی قیمت و روند سودآوری TTM این شرکت با نماد کاوه مشاهده می کنید قیمت سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش کاملا به روند سودآوری خود وابسته نیست. یعنی هر زمان که شرکت گزارش خوبی ارائه داده است، قیمت هم همزمان با آن افزایش چشم گیری پیدا نمی کرده است. پس سرمایه گزاری درچنین سهام بنیادی وابستگی بسیارزیادی به گزارش شرکت ندارد. ونمی توان به روند سودآوری این سهم (کاوه) اطمینان کرد. که اگرگزارش خوبی ارائه کند جهش صعودی راتجربه کند.

نمودار قیمت

نمودار قیمت شرکت فولاد کاوه جنوب کیشهمان طور که در نمودار قیمت تعدیل شده این سهم مشاهده میکنید شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در یک روند صعودی بلند مدت قرار دارد. این شرکت از ابتدای دی ماه وازدومین روز کاری بهمن ماه97 یک روند صعودی بسیارعالی داشته است.

نتیجه گیری:

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یک شرکت با توانایی بالا در عرصه فولاد (شمش بیلت صادراتی و داخلی) کشور است.
اگر قصد سرمایه گذاری در این شرکت را دارید باید بدانید این شرکت در روند سودآوری خود درشش ماه گذشته به بالاترین قیمت رسیده است.
ولی ازنظرتحلیل بنیادی فقط سه تیک را از شش تیک (TTM – کانسلیم و توان تعدیل) را می گیرد.

البته باید این موضوع راهم درنظرداشت که درگزارش ماه آینده چه روندی داشته است.
اگرگزارش ارائه شده روبه رشد باشد امکان صعود بیشترازاین هم دوراز تصور نیست. درضمن این تحلیل بنیادی درتاریخ 19/3/1398 انجام گرفته است.
وهرلحظه با ارائه گزارش جدید شرکت قابل تغییر است.

در نرم افزار دایره طلایی سهام می توانید به صورت کامل تحلیل بنیادی این شرکت و تمامی شرکتهای بازار بورس،فرابورس و بازار پایه را مشاهده و بهترین های بازار را در هر زمان ببینید.

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: