نمودارهای تطبیقی انطباق مولفه های مختلف در تحلیل یک سهم در بورس

دسته بندی :آموزش نرم افزار 2 دسامبر 2020 مدیر سایت 1256

نمودارهای تطبیقی
انطباق مولفه های مختلف در تحلیل یک سهم در بورس

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

نمودارهای تطبیقی بورسی

مقدمه

در این مقاله سعی بر این است تا نمودارهای تطبیقی را در مورد سهم فملی درنظر گرفته و اثر این تطبیق را در تحلیل بنیادی این سهم بررسی نماییم .
این تحلیل به شما کمک خواهد کرد تا انطباق نمودارهای تطبیقی مختلف در مقایسه با نمودار قیمت سهم را بررسی نمایید و در نتیجه این تحلیل دید نسبتا مناسبی برای تصمیم گیری درباره آینده قیمت سهم خواهد بود .

به وسیله این نوع از تحلیل متوجه خواهید شد که مثلا در هنگام حرکت نمودار P/E، قیمت سهم چه واکنشی نشان داده است و یا میزان سودآوری شرکت موردنظر چه تاثیری بر نمودار قیمت سهم آن شرکت داشته است .

نمودارهای تطبیقی در نرم افزار دایره طلایی سهام در دسترس شماست، ضمن اینکه سایر بخشهای تحلیلی این نرم افزار نیز در انجام سایر بخش های تحلیلی به کمک شما خواهد آمد .

 

بخش نمودارهای تطبیقی در نرم افزار دایره طلایی سهام

بخش نمودارهای تطبیقی در نرم افزار دایره طلایی سهام

درنرم افزار دایره طلایی سهام، این امکان منحصر بفرد برای شما بوجود آمده است که  نمودارهای مختلف تحلیلی سهم خود را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید . برای دستیابی به این بخش نرم افزار پس از انتخاب سهم موردنظر،وارد بخش نمودارهای تطبیقی که درتصویر بالا مشخص شده است می شوید .

تطبیق روند سودآوری با قیمت سهم

تطبیق روند سودآوری با قیمت سهم در نمودارهای تطبیقی

در این بخش از نرم افزار ابتدا بصورت پیش فرض نمودارهای (قیمت تعدیل شده سهم) و نمودار (سودآوری (TTM)) به شما نمایش داده می شود . میزان تطبیق این دو نمودار باعث می شود میزان تاثیر تغییرات سود شرکت بر روی قیمت سهم را بخوبی دریابید و ببینید هنگامی که شرکت گزارش دوره ای خود را با سود یا زیان منتشر می کند، چه تغییری بر روی قیمت این سهم رخ می دهد . این نکته را در نظر داشته باشید که دو نمودار گفته شده در طولانی مدت باید در مورد انطباق آن ها تصمیم گیری کرد و البته باید توجه داشته باشید، نقطه پایانی این دو نمودارهیچگاه بر یکدیگر منطبق نیست . می توانید بگویید چرا اینگونه است ؟

انتخاب سایر نمودارهای تطبیقی

انتخاب سایر نمودارهای تطبیقی

شما می توانید از طریق منوی سمت راست و با فعال و یا غیر فعال کردن هریک از نمودارها به  دلخواه خود، میزان انطباق نمودار های ظاهر شده در تصویر نهایی را بررسی و تحلیل نمایید . مثلا می توانید نمودار تغییرات قیمت سهم مورد نظر خود را با نمودار P/E آن نماد بررسی و در تصمیم گیری های خود در تحلیل بنیادی درنظر بگیرید .

کاربردی ترین نمودارهای تطبیقی

یکی از نکاتی که در تحلیل بنیادی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید این است که هنگامی اقدام به خرید سهمی کنید که نمودار شاخص کل، نمودار شاخص صنعت و نمودار قیمت سهم صعودی باشد .
رعایت این نکته نیز حائز اهمیت است که نمودار قیمتی یک سهم خاص با نمودار صنعت و یا نمودار شاخص کل چگونه ارتباطی باهم دارند . همواره این نکته را در نظر بگیرید که هنگامی که سهمی در حال رشد قیمتی است نمودار شاخص کل و نمودار شاخص صنعت آن سهم چقدر با این رشد قیمتی هم سو و هم جهت هستند و یا چه واکنشی به این رشد قیمتی نشان می دهند .

تمامی این نکات را می توانید در بخش نمودارهای تطبیقی نرم افزار دایره طلایی سهام مشاهده، بررسی و تحلیل نموده و دید باز و بهتری نسبت به سهم مورد بررسی خود داشته باشید .

 

دانلود نرم افزار دایره طلایی سهام با 48 ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس آنها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پرسود باشید

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: