final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت ذوب (مهرماه 99) 1399/08/12

دسته بندی :تحلیل بنیادی 2 نوامبر 2020 مدیر سایت 547

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت ذوب
(مهرماه 99) 1399/08/12

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت ذوب

در این مقاله به تحلیل و بررسی آخرین گزارش منتشر شده از شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب با استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام می پردازیم .

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت ذوب

آخرین گزارش شرکت ذوب مندرج در سایت کدال

در این گزارش جزئیات مربوط به تولید و فروش محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان به تفضیل بیان شده است که با نگاه تحلیل بنیادی این گزارش را تحلیل و بررسی می نماییم .

فروش کل ماهیانه شرکت ذوب

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت ذوب

فروش کل ماهیانه شرکت ذوب آهن اصفهان در مهرماه سال 1399 مبلغی بالغ بر 18.545.821 میلیون ریال بوده است
که با رشد 125 درصدی میانگین فروش فصل پاییز (مهرماه) نسبت به فصل تابستان افزایش مناسبی را در میزان فروش ماهیانه این شرکت شاهد هستیم .
ضمنا قابل ذکر است میزان فروش ماهیانه شرکت ذوب در مهرماه 99 از کلیه ماه های سال 98 و 99 فراتر بوده است که در تحلیل بنیادی عملکرد مناسبی به حساب می آید .

فروش کل تجمیعی شرکت ذوب

فروش کل تجمیعی در تحلیل بنیادی شرکت ذوب

مبلغ فروش کل شرکت ذوب در 7 ماهه گذشته از سال 1399 بالغ بر 92.203.885 میلیون ریال بوده است که درصورت ادامه همین روند در ماه های آینده ،
انتظار می رود شرکت ذوب در آبانماه میزان فروش کل خود را از فروش سالیانه 98 فراتر برد .

این موضوع از آنجا درتحلیل بنیادی اهمیت دارد که افزایش میزان فروش ماهیانه ، در نهایت به سودآوری شرکت می انجامد .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت ذوب

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت ذوب

در شرکت ذوب 7 نوع محصول متفاوت تولید می نماید که در این میان محصول (تیرآهن) بیشترین فروش ماهیانه را داشته است
و لذا به عنوان محصول استراتژیک این شرکت محسوب می شود و بررسی و تحلیل بنیادی این شرکت درباره این محصول انجام می گیرد .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب

روند نمودار نرخ فروش محصول استراتژیک در شرکت ذوب آهن اصفهان در طول ماه های سپری شده از سال 99 کاملا صعودی و افزایشی بوده است
و در ماه های فصل تابستان و پاییز این روند شیب بیشتری به خود گرفته و تمامی میانگین های قبلی خود را رد کرده است .

اگر به میانگین و خط روند نرخ فروش محصول استراتژیک در سالهای گذشته فعالیت شرکت ذوب دقت کنید ، خواهید دید که میانگین نرخ فروش
در سالهای گذشته اصلا روند افزایشی خاصی نداشته است و در محدوده خاصی حرکت نموده است .
اینجاست که رشد نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب در مهرماه کاملا نمود پیدا کرده است و رشد آن چشمگیر است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک در مهرماه سال 99 به در مجموع فروش داخلی و صادراتی این شرکت به 74.177 واحد (تن) بوده است .
تعداد فروش محصول استراتژیک در سال 99 روند صعودی نداشته است و پس از اردیبهشت ماه دائما در حال کاهش بوده است .
در مهرماه نیز اما نرخ فروش از میانگین آن در فصل تابستان بیشتر بوده است و به همین خاطر از فیلتر های موجود عبور می نماید .

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت ذوب

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت ذوب آهن اصفهان برخلاف سال 98 در تمامی ماه های سپری شده در سال 1399روند افزایشی و صعودی داشته است
و در حال بهبود میانگین خود در سال 99 می باشد .

البته میزان تولید جزء بررسی های تحلیل بنیادی نیست ولی بررسی این مشخصه در کنار میزان فروش می تواند رونق تولید و فروش محصول استراتژیک در بازار مصرف را به خوبی نشان دهد .
اگر درکنار تولید بالا ، فروش کمی وجود داشته باشد و یا در کنار فروش بالا تولید پایینی وجود داشته باشد باید دانست جایی از کار ایرادی وجود دارد .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت ذوب آهن اصفهان در مهرماه سال 99 به مبلغ 7.346.619 میلیون ریال رسیده است
که در طول سالهای گذشته این شرکت از سال 96 تاکنون بی سابقه بوده است و رشد چشمگیری از خود نشان داده است .

البته رشد میزان فروش محصول استراتژیک به لطف رشد نرخ و میزان فروش این محصول به این رشد بالا رسیده است
ولی در هر صورت مبلغ فروش محصول استراتژیک در عملکرد سال 99 روند کاملا صعودی داشته است .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

وضعیت تحلیل بنیادی شرکت ذوب

وضعیت بنیادی شرکتهای بورسی از طریق بررسی 3 استراتژی زیر به دست می آید که این استراتژی ها در مورد شرکت ذوب به این صورت است :

استراتژی روند سودآوری شرکت ذوب

عدد TTM شرکت ذوب آهن اصفهان در سه ماهه دوم سال 99 به میزان حدود 25 درصد نسبت به سه ماهه قبلی خود رشد داشته است
و ضمنا از دو دوره گذشته نیز فراتر است و روند صعودی دارد . این شرکت در دوره های گذشته موفق شده است عدد
TTM خود را از
منفی به مثبت رسانده و در ادامه به اعداد مطلوبی برساند . عدد
TTM شرکت ذوب در حال حاضر نسبت به دوره های مذکور رشد کمتری داشته است
ولی حداقل شرایط لازم برای عبور از فیلترهای استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی را دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت ذوب

استراتژی کانسلیم به بررسی سود فصلی شرکتهای بورسی می پردازد و با مقایسه مبلغ سود در دوره های سه ماهه (فصلی) در مورد شرکت مورد بررسی بیان می شود .
در تحلیل بنیادی شرکت ذوب سود خالص سه ماهه دوم سال 99 با 101 درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل 3.388.290 میلیون ریال بوده است .
(این عدد با فرمول و محاسبات خاصی بر اساس صورتحساب سود وزیان محاسبه شده و شما این عدد را عینا در هیچ منبعی مشاهده نمی کنید)

عدد سود سه ماهه دوم سال 99 از تمامی فصول گذشته این شرکت بیشتر بوده است و نشان از ایجاد تغییرات مهم در شرکت ذوب آهن اصفهان می باشد .
عملکرد شرکت ذوب از نظر استراتژی کانسلیم نیز مقبول و مناسب است .

استراتژی توان تعدیل شرکت ذوب

این استراتژی به بررسی میزان فروش و مشخصه های آن اختصاص دارد و در این مقاله به تفضیل بررسی و بیان شد .
شرکت ذوب آهن اصفهان از نظر استراتژی توان تعدیل نیز در شرایط مناسب و قابل قبولی است .

نتیجه گیری

بطور کلی شرکت ذوب آهن اصفهان از نظر تحلیل بنیادی شرایط مناسب و قابل قبولی دارد .
آخرین گزارشات منتشر شده این شرکت در بهبود شرایط بنیادی این شرکت نقش بسزایی داشته است
و این شرکت در ماه های اخیر موفق به کسب شرایط بنیادی شده است .

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: