final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت های وب (مهرماه 99) 1399/08/14

دسته بندی :تحلیل بنیادی 4 نوامبر 2020 مدیر سایت 1004

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت های وب
(مهرماه 99) 1399/08/14

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت های وب

آخرین گزارش منتشر شده از شرکت داده گستر عصر نوین با نماد (های وب) تحت عنوان گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/07/30 در سامانه کدال درج گردیده است و به شرح زیر است :

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت های وب

 

آخرین گزارش شرکت های وب مندرج در سایت کدال

 

در این مقاله به تحلیل و بررسی این گزارش و مقایسه آن با دوره های پیشین از نگاه تحلیل بنیادی خواهیم پرداخت .

 

فروش کل ماهیانه شرکت های وب

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت های وب

میزان فروش کل ماهیانه شرکت داده گستر عصر نوین در مهرماه سال 99 بالغ بر 1.556.744 میلیون ریال بوده است که طبق نمودار مقایسه ای آن نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد بیش از 300 درصدی را تشکیل داده است . از طرفی میانگین میزان رشد فصل پاییز سال 99 (درحال حاضر فقط مهرماه) با فصل پاییز سال 98 رشد 237 درصدی را نشان می دهد که از فیلتر های موردنیاز برای این بخش عبور می نماید .

میزان رشد فروش در ماه های سپری شده سال 99 در شرکت های وب البته رشد چشمگیری نسبت به سال 98 داشته است ولی تا مهرماه که در این مقاله تحت بررسی است موفق به ساخت روند صعودی در میزان فروش ماهیانه نشده است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

فروش کل تجمیعی شرکت های وب

تحلیل و بررسی مبلغ فروش کل (تجمیعی) از این نظر در تحلیل بنیادی حائز اهیمت است که ببینیم شرکت از نظر میزان فروش ماهیانه نسبت به سال گذشته خود در میزان  فروش ماهیانه چگونه عمل کرده است . طبق نمودار بالا شرکت های وب در 7 ماهه اول سال 99 بیش از تمام مبلغ فروش در سال 98 فروش ماهیانه داشته است و از این جهت عملکرد سال 99 این شرکت در بخش فروش کل مایهانه موفق تر از سال 98 ارزیابی می شود .

 

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت های وب

شرکت (داده گستر عصر نوین) یکی از شرکتهای خدمات دهی در عرصه اطلاعات  ارتباطات است .
طبق بررسی گزارش منتشر شده این شرکت در سامانه کدال (درآمد حاصل از فروش تحهیزات سمت مشتریان)
بیشترین حجم فروش در مهرماه سال 99 را داشته است و از این جهت محصول استراتژیک این شرکت قلمداد خواهد شد .

 

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت های وب

مبلغ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت های وب

در شرکت های خدماتی مانند شرکت های وب از آنجایی که مبحث فروش در این شرکتها مطرح نیست و درآمد از محل ارائه خدمات دارند لذا بررسی نرخ ومیزان فروش و سایر مشخصه های فروش در این شرکتها موضوعیت ندارد . در این شرکتها میزان درآمد شرکت (مبلغ فروش) به عنوان مبحث تحلیلی در نظر گرفته می شود.

در شرکت داده کستر عصر نوین در مهرماه سال 99 شاهد کاهش میزان فروش (مبلغ ارائه خدمات) در محصول استراتژیک این شرکت هستیم . البته این شرکت در شهریور ماه سالجاری رشد بالایی در میزان فروش محصول استراتژیک خود نسبت به سالهای 99 و ماقبل آن داشته است ولی در مهرماه نتوانسته است این صعود را ادامه داده و به مراتب بالاتر برساند .

در هرصورت آنچه که از بررسی مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت داده گستر عصر نوین به دست می آید این است که این شرکت موفق شده است مبلغ فروش محصول استراتژیک خود را نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افزایش دهد و از فیلتر های موجود عبور می کند .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

وضعیت کلی تحلیل بنیادی شرکت های وب

تحلیل بنیادی در شرکتهای بورسی دارای 3 استراتژی مهم است که هرکدام جداگانه یک بخش از عملکرد شرکت را بررسی و درباره آن اظهارنظر می کند . پس از مشخص شدن نتایج تحلیل هر استراتژی دید کلی نسبت به وضعیت شرکت مورد بررسی را نمایان می کند . این 3 استراتژی عبارتند از :

 

استراتژی روند سودآوری شرکت های وب

بررسی نمودار ساخته شده توسط روند سودآوری شرکت داده گستر عصر نوین در تحلیل بنیادی این شرکت حاکی از آن است که عدد TTM این شرکت در دوره سه ماهه دوم سال 99 رو به افزایش است و روند صعودی دارد و از طرفی نیز میزان شیب رشد این عدد نسبت به دوره قبلی آن حدود 40% است . لذا شرکت های وب از نظر استراتژی روند سودآوری شرایط مناسب و قابل قبولی دارد .

 

استراتژی کانسلیم شرکت های وب

استراتژی کانسلیم از طریق تشکیل جدولی که در تصویر می بینید . سود خالص هر دوره 3 ماهه (فصل) از فعالیت شرکت مورد بررسی را نسبت به دوره مشابه سال قبل و همچنین نسبت به یکساله گذشته شرکت می سنجد .برای عبور شرکت از فیلتر های این استراتژی تحلیل بنیادی لازم است شرکت مورد بررسی در آخرین دوره سه ماهه فعالیت خود بیش از 40% نسبت به دوره مشابه سال قبل سود خالص دوره را افزایش داه باشد و این مبلغ سود اولین یا دومین سود عالی در یکسال گذشته شرکت باشد .

در بررسی شرایط کانسلیم شرکت داده گستر عصر نوین میبینیم این شرکت تمامی شرایط لازم برای عبور از فیلتر استراتژی کانسلیم را دارد .

 

استراتژی توان تعدیل شرکت های وب

استراتژی توان تعدیل به بررسی میزان فروش ماهیانه و کل شرکتها در سال مورد بررسی می پردازد و از طریق پردازش اطلاعات مربوط به فروش ماهیانه و مشخصه های آن نسبت به شرکت مورد بررسی اظهار نظر می نماید .

با توجه به تمامی مشخصه های فروش شرکت های وب که در این مقاله به تفضیل بررسی شد ، این شرکت شرایط لازم برای عبور از فیلتر های استراتژی توان تعدیل را دارد .

در حالت کلی شرکت داده گستر عصر نوین با نماد های وب از نظر تحلیل بنیادی وضعیت مناسبی دارد .

 

در آخر لازم به ذکر است در تهیه این مقاله و تحلیل بنیادی شرکت های وب از رنک افزار دایره طلایی سهام (تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس) استفاده شده است .

 

تحلیل بنیادی های وب 1398/10/11

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: