final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت کترام (مهرماه 99) 1399/08/25

دسته بندی :تحلیل بنیادی 15 نوامبر 2020 مدیر سایت 699

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت کترام
(مهرماه 99) 1399/08/25

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت کترام

گزارش عملکرد ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/07/30 شرکت تولیدی کاشی تکسرام با نماد کترام در تاریخ 1399/08/19 در سامانه کدال درج گردیده و به شرح زیر است.

آخرین گزارش شرکت کترام مندرج در سایت کدال

 

در این گزارش آمار و مستندات عملکرد یکماهه مهرماه این شرکت به تفکیک ارائه شده است و از جهت انجام تحلیل بنیادی گزارش مذکور را در این مقاله بررسی نموده ایم.
لازم به ذکر است گزارشات ماهیانه شرکتها، در بخش استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی اثر گذار بوده و مشخصه های استراتژی توان تعدیل با گزارشات ماهیانه در ارتباط است .

فروش کل ماهیانه شرکت کترام

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت کترام

مبلغ فروش ماهیانه شرکت تولیدی کاشی تکسرام در مهرماه سال 1399 بالغ بر 164.329 میلیون ریال بوده است که گرچه به نسبت دوره مشابه سال گذشته دارای 114% رشد می باشد ولی به نسبت ماه های قبلی سال 99 دارای روند صعودی نیست .
این نشان میدهد شرکت کترام در مهرماه فروش بالاتری از ماه های گذشته در سال 99 نداشته است ولی آنچه در تحلیل بنیادی دارای اهمیت است این است که شرکت به نسبت دوره مشابه سال گذشته، دارای میانگین فروش فصلی بهتری باشد که در مورد شرکت کترام اینطور هست.

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت کترام

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت کترام

شرکت کترام محصولات مختلف کاشی و سرامیک را تولید می کند که در این میان محصولی که بیشترین میزان فروش ماهیانه در مهرماه سال 99 را به خود اختصاص داده است، (محصول لعابدار سایز 120*60) است . این محصول به عنوان محصول استراتژیک این شرکت قلمداد شده و بررسی و تحلیل بنیادی برروی آن انجام میپذیرد.

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کترام

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کترام

همانطور که در تصویر مربوط به نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کترام ملاحظه می کنید، این شرکت در طول سال 99 همواره نرخ فروش محصول استراتژیک خود را افزایش داده است و در مهرماه نیز به بالاترین نرخ در طول سالهای گذشته از سال 96 تا حال حاضر رسانده است . با این نمودار شرکت کترام شرایط مناسبی در نرخ فروش محصول استراتژیک دارد .

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت کترام

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت کترام

گرچه نمودار میزان (تعداد) نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کترام در سال 99 صعودی نیست و یا حتی بتوان آن را نزولی نیز فرض نمود، ولی بنا به تعریف میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی که باید به نسبت دوره مشابه سال گذشته برتری داشته باشد، تحلیل نمودار میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت کترام دارای اینچنین برتری در سال 99 و بخصوص در مهرماه بوده است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت کترام

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت کترام

از آنجاییکه بررسی میزان تولید محصولات به خودی خود جزء موارد موحود در تحلیل بنیادی به حساب نمی آید ولی بررسی این آیتم در کنار میزان فروش می تواند دارای بار تحلیلی باشد . افزایش یا کاهش میزان تولید و فروش محصول می تواند نشان از رونق یا رکود بازار مصرف محصول موردنظر باشد .

در بررسی نمودار میزان تولید محصول استراتژیک شرکت کترام آنچه مشخص است این است که میزان تولید در سال 99 صعودی نیست لکن نمی توان آن را نزولی نیز دانست حتی در مهرماه سال 99 از دوره مشابه سال قبل بیشتر و فراتر نیز بوده است . افزایش میزان تولید در کنار افزایش میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک در شرکت کترام را شاید بتوان مورد تحلیلی مناسبی در عملکرد این شرکت دانست .

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت کترام

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت کترام

بررسی مبلغ فروش محصول استراتژیک نیز جزء موارد لازم در تحلیل بنیادی نیست، ولی بررسی این آیتم می تواند میزان تقاضای محصول استراتژیک در بازار مصرف را روشن نماید .طبق این نمودار می توان متوجه شد محصولی مه به عنوان محصول استراتژیک در شرکت قلمداد میشود تا جه اندازه در بازار مصرف تقاضا برای فروش دارد و همینطور می توان متوجه شد که چه درصدی از فروش کل ماهیانه مربوط به محصول استراتژیک بوده است .

در شرکت کترام نمودار مبلغ فروش محصول استراتژیک تا تیر ماه سال 99 روند کاملا صعودی داشتع است ولی این روند در ماه های بعدی تا مهرماه حفظ نشده است، با اینحال در حال حاضر مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت کترام از تمامی ماه ها و سالهای گذشته این شرکت دارای فزونی و برتری است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

وضعیت بنیادی شرکت کترام

وضعیت تحلیل بنیادی شرکتهای بورسی را می توان با بررسی 3 استراتژی زیر روشن نمود . بررسی این 3 استراتژی در کنار هم وضعیت بنیادی شرکت مورد بررسی را شفاف می سازد . هریک از این استراتژی ها باید حداقل شرایط لازم را برای قرار گرفتن در وضعیت بنیادی داشته باشد و اگر یکی از این استراتژی ها ناموفق بوده باشد شرکت مورد بررسی دارای وضعیت بنیادی مطلوبی نیست و به عنوان شرکت دارای بنیاد قلمداد نمی شود.

استراتژی روند سودآوری شرکت کترام

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت کترام

شرکت کترام، در عملکرد سه ماهه چهارم سال 97، عدد TTM در نمودار روند سودآوری خود را به عدد مثبت رسانده است و از آن پس تا حال حاضر که در سه ماهه دوم سال 99 قرار دارد این روند صعودی را حفظ و بهبود بخشیده است . نمودار روند سودآوری شرکت کترام در حال حاضر کاملا صعودی و تمامی شرایط لازم برای عبور از فیلتر استراتژی روند سودآوری را دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت کترام

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت کترام

 

جدول مربوط به استراتژی کانسلیم شرکت کترام نیز در تمامی سه ماهه های سال 98 و 99 ، عملیات این شکرت را منحر به سودسازی نشان داده است و سود سه ماهه آخر فعالیت این شرکت نیز نزدیک به 200 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته در این شرکت رشد نشان می دهد . با این شرایط شرکت کترام در استراتژی کانسلیم نیز شرایط مطلوب و قابل قبولی دارد .

استراتژی توان تعدیل شرکت کترام

آنچه در بخش فروش و مولفه های آن درباره شرکت کترام بررسی شد، مربوطخ به استراتژی توان تعدیل بوده است. در بخش استراتژی توان تعدیل نیز شرکت کترام با توجه به نمودار صعودی در بخش فروش ماهیانه، نرخ فروش، مبلغ فروش محصول استراتژیک عملکرد مناسبی دارد .

 

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید .

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: