final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آریا (شرکت پلیمر آریا ساسول) 1399/10/27

دسته بندی :تحلیل بنیادی 16 ژانویه 2021 مدیر سایت 2371

تحلیل بنیادی شرکت پلیمر آریا ساسول
با بررسی آخرین گزارشات منتشر شده آن در سامانه کدال

تحلیل بنیادی شرکت پلیمر آریا ساسول

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

تحلیل بنیادی و بررسی آخرین گزارشات شرکت

صفحه گزارشات و اطلاعات شرکت پلیمر آریا ساسول در سامانه کدال

با بررسی آخرین گزارشات منتشر شده از شرکت های بورسی که در سامانه کدال منتشر و در اختیار عموم قرار می گیرد، اطلاعات مهم و اساسی برای انجام تحلیل بنیادی به دست می آِد که مبنای انجام کار در تحلیل بنیادی یا فاندامنتال است .
این گزارشات به صورت دوره ای و با فواصل منظم منتشر می شود و از طریق استراتژی های 3 گانه تحلیل بنیادی بررسی می شوند .

آخرین گزارش فصلی شرکت آریا

آخرین گزارش فصلی شرکت آریا

این گزارش با عنوان اطلاعات و صورتهای مالی دوره ای دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 در سامانه مدال منتشر شده است .
از میان اطلاعات و صورتهای مالی منتشر شده در این گزارش صورتحساب سود و زیان به دلیل مبلغ سود دوره مذکور از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است و در تحلیل بنیادی نیز مورد توجه قرار می گیرد .
مبلغ سود خالص گزارش شده در این صورتحساب در استراتژی روند سودآوری و استراتژی کانسلیم بررسی می شود .

آخرین گزارش ماهیانه شرکت آریا

آخرین گزارش ماهیانه شرکت آریا

این گزارش نیز با عنوان گزارش عملکرد ماهانه دوره  ماهه منتهی به 1399/09/30 در سامانه کدال درج گردیده و حاوی اطلاعات ماهیانه تولید و فروش شرکت پلیمر آریا ساس.ل در دوره مذکور است .
این گزارش به دلیل اطلاعاتی که در آن منعکس می شود در استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی بررسی می شود .

استراتژی های تحلیل بنیادی

با استفاده از اطلاعاتی که از آخرین گزارشات شرکت پلیمر آریا ساسول به دست آمده است می توان استراتژی های تحلیل بنیادی را به شرح زیر درباره سهم آریا بررسی و درباره وضعیت تحلیل بنیادی این شرکت اظهارنظر نمود .

استراتژی روند سودآوری (TTM) شرکت آریا

استراتژی روند سودآوری (TTM) در تحلیل بنیادی شرکت آریا

همانطور که نمودار عدد TTM در تصویر بالا نشان می دهد، روند سودآوری شرکت پلیمر آریا ساسول کاملا مثبت، صعودی و در حال افزایش است .این نمودار در دوره آخر با شیب مناسبی همراه شده است که حاکی از افزایش یکباره مبلغ سود این شرکت در دوره آخر است . با اینحال سهم آریا در استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرایط مناسبی دارد .

استراتژی کانسلیم شرکت آریا

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت آریا

افزایش مبلغ سود خالص دوره های 3 ماهه (فصلی) شرکت پلیمر آریا ساسول از سال 98 تا کنون با رشد پله ای همراه بوده است و در هر دوره افزایش یافته و در دوره سه ماهه منتهی به 1399/06/31 به مبلغ 26.666.153 میلیون ریال رسیده است .
میزان رشد و افزایش سود خالص این شرکت در دوره آخر به نسبت دوره مشابه در سال قبل به میزان بیش از 200 درصد رشد داشته است و همینطور مبلغ سود در دوره مذکور رتبه اولین سود ریالی عالی در یکسال گذشته فعالیت این شرکت بوده است .
با این شرایط، سهم آریا از نظر استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی نیز در شرایط مناسبی است .

استراتژی توان تعدیل شرکت آریا

این استراتژی خود به 3 بخش زیر تقسیم می شود که هریک بخشی از موضوع فروش شرکت را مورد بررسی قرار می دهد که به شرح زیر است .

فروش کل ماهیانه شرکت آریا

فروش کل ماهیانه شرکت آریا

میزان فروش ماهیانه شرکت پلیمر آریا ساسول در سال 99 در هر ماه به مراتب نسبت به ماه گذشته بیشتر شده است و همین نشان از شرایط مناسب این شرکت در فروش ماهیانه محصولات خود است .
میزان افزایش میانگین فروش فصلی این شرکت در سال 99 نسبت به دوره مشابه سال گذشته که مورد توجه این بخش از استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی است به میزان 188 درصد بوده است .

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت آریا

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت آریا

طبق اطلاعات به دست آمده از گزارش ماهیانه آذر ماه شرکت پلیمر آریا ساسول، محصول (پلی اتیلن سبک) بیشترین میزان فروش ماهیانه را داشته است و به همین دلیل به عنوان محصول استراتژیک این شرکت محسوب شده و مورد بررسی قرار می گیرد .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت آریا

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت آریا

نرخ فروش محصول استراتژیگ در شرکت پلیمر آریا ساسول در سال 99 و در تمامی ماه های سپری شده سال در حال افزایش و رشد بوده است و در به میزان مناسبی نسبت به سال گذشته نیز رشد افزایش پیدا کرده است .
بررسی بصری این نمودار بدون نیاز به بررسی عددی، خود گویای وضعیت مناسب این شرکت در این بخش از استراتژی توان تعدیل در تحلیل بنیادی است .

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت آریا

میزان فروش محصول استراتژیک شرکت آریا

بررسی نمودار میزان فروش محصول استراتژیک در سهم آریا گرچه روند صعودی و افزایشی در سال 99 را نسبت به سال 98 نشان نمی دهد ولی با اینحال میانگین میزان فروش محصول استراتژیک در فصل پاییز سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است و شرایط قابل قبولی برای این شرکت در این بخش است .

سایر بخشهای تحلیلی در نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزای دایره طلایی سهام، بخش متنوع تحلیلی دیگری نظیر بررسی نمودارهای تطبیقی و بررسی و تطبیق عملکرد سهامداران حقیقی و حقوقی در سهم شرکتهای بورسی را تحلیل و بررسی می نماید که انجام این بخش از تحلیل ها نیز هم اطلاعات بیشتری از وضعیت تحلیل بنیادی شرکت مورد بررسی به شما می دهد و هم اینکه از نظر فنی و تحلیلی کاملا منحصر بفرد است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

نتیجه گیری و وضعیت کلی تحلیل بنیادی شرکت آریا

با توجه به نتیجه جمیع تحلیل های انجام شده درباره اطلاعات آخرین گزارشات منتشر شده و بررسی استراتژی های تحلیل بنیادی از شرکت پلیمر آریا ساسول که در این مقاله انجام شد، باید گفت این شرکت از نظر وضعیت تحلیل بنیادی درشرایط بسیار مناسب و قابل قبولی است و تمامی شرایط لازم برای عبور از فیلترهای هفت گانه تحلیل بنیادی را داراست .

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

1399/10/27

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: