final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارشات فصلی و ماهیانه شرکت کساوه

دسته بندی :تحلیل بنیادی 12 دسامبر 2020 مدیر سایت 702

تحلیل بنیادی گزارشات فصلی و ماهیانه شرکت کساوه

تحلیل بنیادی گزارشات فصلی و ماهیانه شرکت کساوه

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

 

تحلیل بنیادی و منابع گردآوری اطلاعات موردنیاز آن بر پایه گزارشات فصلی و ماهیانه

آخرین گزارشات منتشر شده از شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا با نماد کساوه به شرح زیر است .

آخرین گزارشات شرکت کساوه مندرج در سایت کدال

 

الف) آخرین گزارش فصلی منتشر شده از این شرکت با عنوان اطلاعات و صورتهای مالی میان دوره ای دوره 6 ماهه منتهی به 1399/06/31 در تاریخ 1399/07/30 در سامانه کدال درج گردیده و به شرح زیر است .

صورتحساب سودوزیان شرکت کساوه

این گزارش همانطور که در نام آن درج شده است حاوی اطلاعات و صورتهای مالی این شرکت است که از میان تمامی صورتهای مالی منتشر شده این شرکت، صورتحساب سودوزیان به دلیل اهمیت بیشتر و همچنین به دلیل انعکاس سود دوره مورد بررسی بیشتر از بقیه مورد توجه است . لازم به ذکر است این گزارش در استراتژی روند سودآوری و استراتژی کانسلیم تاثیرگذار و قابل بررسی است .

ب) آخرین گزارش ماهیانه شرکت کساوه با عنوان گزارش عملکرد ماهیانه دوره 1 ماهه منتهی به 139/08/30 بصورت اصلاحیه نیز در تاریخ 1399/09/17 در سامانه کدال درج گردیده و به شرح زیر است .

آخرین گزارش ماهیانه شرکت کساوه

این گزارش حاوی اطلاعات تولید و فروش شرکت کساوه است و در قسکت استراتژی توان تعدیل شرکت کساوه بررسی و تحلیل خواهد شد .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

استراتژی های تحلیل بنیادی

استراتژی روند سودآوری شرکت کساوه

استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی شرکت کساوه

این استراتژی از طریق بررسی تغییرات عدد TTM در قالب نموداری که در تصویر مشاهده می کنید درباره وضعیت روند سودآوری شرکت مورد بررسی اظهارنظر می نماید .

آنچه به عنوان نمودار روند سودآوری شرکت کساوه مشخص است این است که روند نمودار سودآوری این شرکت کاملا صعودی و در حال افزایش است و عدد TTM این شرکت در دوره آخر نسبت به دوره قبلی آن بیش از 67% رشد داشته است که این عملکرد از نظر استراتژی روند سودآوری در تحلیل بنیادی، عملکردی قابل قبول و مناسب است .

استراتژی کانسلیم شرکت کساوه

استراتژی کانسلیم در تحلیل بنیادی شرکت کساوه

استراتژی کانسلیم، سود خالص کسب شده در هر دوره سه ماهه را بصورت خالص و منحصربفرد در نظر گرفته و آن را در مقایسه با دوره های قبلی بررسی می نماید . توجه کنید که سود خالص عملیات شرکت که در صورتحساب سودوزیان منعکس و بیان می شود، سودی است که شرکت مورد بررسی در تمامی دوره سه ماهه، شش ماهه، نه ماهه ویا 12 ماهه کسب نموده است و همواره بصورت تجمیعی بیان می شود ولی سود خالص موضوع استراتژی کانسلیم بصورت خالص شده و کسب شده در هر سه ماهه بصورت واحد است .

سود خالص سه ماهه دوم سال 99 شرکت کساوه بالغ بر 629.223 میلیون ریال بوده است که به نسبت دوره مشابه در سال قبل به میزان 384% رشد داشته و افزایش پیدا نموده است . ضمنا این مبلغ سود در عملکرد یکسال گذشته این شرکت رتبه اولین سود عالی را داشته است . به این ترتیب شرکت کساوه در استراتژی کانسلیم تحلیل بنیادی نیز عملکرد مناسبی داشته است .

استراتژی توان تعدیل شرکت کساوه

این استراتژی به بررسی مشخصه های تولید و فروش شرکت مورد بررسی می پردازد که در زیر بیان شده است .

فروش کل ماهیانه شرکت کساوه

فروش کل ماهیانه شرکت کساوه

میزان کل فروش ماهیانه شرکت کساوه  در آبان ماه سال 99 بالغ بر 570.796 میلیون ریال بوده است که به نسبت دوره مشابه در سال قبل دارای رشد چشمگیر ولی نسبت به شهریورماه سالجاری دارای کاهش است . در حالت کلی میزان فروش ماهیانه این شرکت در سال 99 دارای روند صعودی و به نسبت در هر ماه دارای رشد و افزایش است .

فروش کل شرکت کساوه در دوره 8 ماهه سال 99 بالغ بر 3.376.774 میلیون ریال بوده است که به نسبت دوره مشابه در سال قبل رشد قابل توجهی داشته و در 8 ماه ابتدایی در سال 99 نیز میزان فروش بیشتری به نسبت کل فروش خود در سال 98 داشته است .

فروش کل فصلی شرکت کساوه که مورد توجه و بررسی تحلیل بنیادی است نیز در فصل پاییز 99 به نسبت تابستان 99، به میزان 161 درصد افزایش یافته است و از فیلترهای این بخش از تحلیل بنیادی عبور می نماید .

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کساوه

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت کساوه

هر شرکتی ممکن است محصولات مختلفی تولید نماید که دارای درجه اهمیت مختلفی هستند. محصول استراتژیک از نظر تحلیل بنیادی محصولی است که بیشترین میزان فروش ماهیانه را در دوره مورد بررسی به خود اختصاص داده باشد .

در شرکت کساوه محصول (کاشی دیوار) به عنوان محصول استراتژیک محسوب می شود. نرخ فروش این محصول در طول سال 99 همواره درحال افزایش و رشد بوده است . البته در آبان ماه نرخ فروش این محصول کاهش داشته است که بررسی تغییر روند کلی نمودار درصورت کاهش یا افزایش بعدی مشخص می شود .

در حالت کلی و آنچه درباره این قسمت مورد توجه تحلیل بنیادی است این است که مبلغ فروش محصول استراتژیک در فصل مورد بررسی از فصل گذشته در سالجاری بیشتر باشد که درنمودار نرخ فروش شرکت کساوه این برتری مشهود است .

میزان (تعداد) محصول استراتژیک شرکت کساوه

میزان (تعداد) محصول استراتژیک شرکت کساوه

تغییرات میزان فروش محصول استراتژیک بصورت مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته بررسی می شود، به این صورت که میزان افزایش یا کاهش آن به نسبت دوره مشابه در سال قبل ملاک عمل تحلیل بنیادی است .

در شرکت کساوه مطابق با نمودار تشکیل شده در تصویر فوق، میزان فروش در سال 99 تا قبل از آبان ماه دارای روند تقریبا مناسبی بوده است ولی در آبان ماه 99 با کاهش قابل ملاحظه ای روبرو شده و به پایین ترین حد از سال 96 تاکنون رسیده است که با این شرایط باید گفت این شرکت از فیلترهای موردنظر تحلیل بنیادی در این بخش عبور نمی نماید .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

درباره نرم افزار دایره طلایی سهام

تحلیل ها و بررسی های صورت گرفته در این مقاله تحلیلی توسط نرم افزار دایره طلایی سهام انجام گرفته است .

نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی بورس وظیفه شناسایی و معرفی سهام بنیادی را به عهده دارد .

این نرم افزار تنها با چند کلیک بهترین سهام بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد تا در معاملات خود در بازار بورس آنها را بکارگیرید.

با استفاده از این نرم افزار، تحلیل بنیادی که همواره به تحلیل پیچیده و رمان بر معروف بوده است، به عملی آسان و شیرین و سریع تبدیل خواهد شد

که کمک شایانی در انتخاب سهام برای خرید خواهد نمود .

یادگیری و آموزش تحلیل بنیادی را شاید بتوان اولین قدم در آموزش بورس دانست زیرا پایه و اساس انتخاب درست هر سهمی به شمار می رود .

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: