final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت غشان  (مهرماه 99) 1399/08/08

دسته بندی :تحلیل بنیادی 29 اکتبر 2020 مدیر سایت 734

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت غشان
(مهرماه 99) 1399/08/08

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت غشان

آخرین گزارش شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان با عنوان گزارش فعالیت ماهانه دوره 1 ماهه منتهی به 1399/07/30 است که این گزارش در تاریخ 1399/08/08 در سامانه کدال درج شده است و حاوی آخرین و جدیدترین اطلاعات داخلی این شرکت می باشد به شرح زیر است :

تحلیل بنیادی آخرین گزارش ماهیانه شرکت غشان

 

آخرین گزارش شرکت غشان مندرج در سایت کدال

 

در این گزارش کلیه فعالیت های یکماهه این شرکت در مهرماه سال 99 شامل اطلاعات تولید و فروش محصولات این شرکت منعکس شده است که با استفاده از این اطلاعات و تجزیه و تحلیل و بررسی آن ها وضعیت بنیادی این شرکت را بررسی می نماییم .
لازم به ذکر است اطلاعات این گزارش در بخش استراتژی توان تعدیل در نرم افزار دایره طلایی سهام منعکس و قابل مشاهد و تحلیل است .

 

فروش کل ماهیانه شرکت غشان

فروش کل ماهیانه در تحلیل بنیادی شرکت غشان

فروش ماهیانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در مهرماه سال 99 عددی بالغ بر 444.046 میلیون ریال بوده است
که در مقایسه با ماه های سپری شده سال 99 روند رو به بالا و صعودی داشته است .

همچنین این مبلغ فروش از سال 1396 تاکنون بی سابقه بوده است و بالاترین میزان فروش ماهیانه در این شرکت بوده است .
پس این شرکت در طول سال 99 و بخصوص مهرماه عملکرد مناسبی در بخش فروش ماهیانه داشته است .

 

فروش ماهیانه تجمیعی شرکت غشان

فروش ماهیانه تجمیعی در تحلیل بنیادی شرکت غشان

این شرکت در سال 1398 فروش تجمیعی بالغ بر 2.859.965 میلیون ریالی داشته است که منجر به سود خالص 157.141 میلیون ریالی در سال مالی 1398 شده است . این شرکت در سال 98 موفق به تقسیم سود 630 ریالی به ازای هر سهم شده است که پیش بینی این شرکت به ازای هرسهم 786 ریال بوده است .

با توجه به رشدی که فروش تجمیعی ماهیانه در سال 1399 از این شرکت می بینیم احتمالا در صورت تداوم روند فعلی فروش صعودی  افزایشی این شرکت منجر به سود خالص سالانه بیشتری نسبت به سال 98 خواهد شد و لذا سود واقعی و تقسیم شده این شرکت در سال 99 احتمالا با رشد همراه خواهد بود .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک شرکت غشان

سهم فروش محصولات و محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت غشان

با توجه به اینکه فعالیت این شرکت درحوزه غذایی و لبنی می باشد لذا بیشترین فروش این شرکت مربوط به (انواع شیر) می باشد که در مهرماه سال 99 بیشترین میزان فروش ماهیانه را نیز داشته است لذا محصول استراتژیک این شرکت همین محصول محسوب می شود .

 

نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت غشان

نرخ فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت غشان

نرخ فروش محصول استراتژیک در شرکت غشان در طول سال 99 روند صعودی داشته است و در تمامی ماه های سپری شده سال 99 فزونی و برتری محسوسی نسبت به ماه قبلی خود داشته است . برخلاف سال مالی 98 که نرخ فروش این محصول از حدود 37 میلیون ریال فراتر نرفته است در سال 99 بصورت ماهانه در میزان نرخ فروش افزایش وجود داشته است .

 

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک شرکت غشان

میزان (تعداد) فروش محصول استراتژیک در تحلیل بنیادی شرکت غشان

در شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان تعداد فروش در سال 99 روند صعودی نداشته است و حتی در ماه های خرداد و تیر و مرداد روند کاهشی نیز داشته است . با این وجود باید دید اولا در ماه های پیش رو تعداد فروش محصول استراتژیک چه تغییری خواهد داشت و ثانیا این تغییر بصورت روند صعودی خواهد بود یا خیر .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

میزان تولید محصول استراتژیک شرکت غشان

میزان تولید محصول استراتژیک در شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در سال 99 روند رو به رشد و افزایشی نداشته است و از یک حد بالایی و پایینی همیشگی فراتر نرفته است . این نمودار با مقایسه با نمودار تشکیل شده در سال 98 نیز برتری خاصی ندارد . تقریبا می توان گفت با همان الگو در حال پیشرفت است .

با این وجود و با توجه به اینکه میزان تولید جزء آیتم های تحلیل بنیادی نمی باشد ولی بررسی آن در کنار افزایش تعداد فروش دید بهتری درباره وضعیت شرکت می دهد . میزان تولید محصول استراتژیک در این شرکت وضعیت قابل توجه و ممتازی ندارد .

 

مبلغ فروش محصول استراتژیک شرکت غشان

با توجه به اینکه تعداد فروش محصول استراتژیک در فصل پاییز در شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان افزایش نیافته است افزایش مبلغ فروش کل محصول استراتژیک این شرکت را باید متاثر از افزایش بالای نرخ فروش این شرکت دانست . همانطور که می دانید مبلغ فروش حاصلضرب تعداد فروش در نرخ فروش است و در شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان مبلغ فروش کل محصول استراتژیک به نسبت دوره مشابه سال گذشته شرایط مناسب و قابل قبولی داشته است .

 

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

وضعیت تحلیل بنیادی شرکت غشان

شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان از نظر وضعیت تحلیل بنیادی در وضعیت مناسبی است زیرا :

وضعیت روند سود آوری این شرکت در وضعیت صعودی است و در دوره آخر وضعیت نمودار روند سودآوری خود را نسبت به دو  دوره قبلی آن بهبود بخشیده است .

وضعیت استراتژی کانسلیم این شرکت نیز با بررسی هایی که از جدول کانسلیم این شرکت استخراج می شود وضعیت مناسبی دارد زیرا سود خالص دوره سه ماهه دوم سال 99 این شرکت رشد نزدیک به 200 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد و همچنین بهترین عملکرد این شرکت در یکسال گذشته بوده است .

و در نهایت وضعیت استراتژی توان تعدیل این شرکت که در این مقاله بررسی شد نیز به جز موضوع میزان فروش در بقیه موارد شرایط مطلوبی دارد و از فیلتر های موجود به خوبی عبور می کند .

 

 

تحلیل بنیادی غشان 1398/10/26

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: