final-logo-png

نرم افزار دایره طلایی سهام

نرم افزار تحلیل بنیادی سهام

ورود به بورس  پنجره ای تازه به سوی کسب درآمد (بخش دوم)

دسته بندی :مقالات آموزشی 18 نوامبر 2020 مدیر سایت 894

ورود به بورس
پنجره ای تازه به سوی کسب درآمد

ورود به بورس پنجره ای تازه به سوی کسب درآمد

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

 

ورود به بورس پنجره ای تازه به سوی کسب درآمد (بخش دوم)

در بخش اول برخی اطلاعات موردنیاز برای ورود به بورس و شروع فعالیت را بررسی نمودیم .
در این مقاله با فرض اینکه شما کد بورسی خود را دریافت نموده اید موارد آموزشی بعدی را پیگیری می کنیم

چطور پول به حساب بورسی خود واریز یا برداشت کنید

این مورد کاملا بستگی به طراحی سایت کارگزاری که شما آن را انتخاب کرده اید دارد.
شاید بهتر باشد از قبل از ورود به بورس سامانه های کارگزاری های مختلف بورسی را بررسی اجمالی کنید تا بهترین و کامل ترین سامانه را بیابید .
همانطور که قبلا گفته شد، اساس کار سامانه های نرم افزاری با یکدیگر تفاوت چندانی ندارد و فقط نمایش اطلاعات بیشتر و سهولت در استفاده می تواند تعیین کننده باشد .

این مطلب را نیز در ابتدای ورود به بورس بهتر است بدانید سامانه های معاملاتی کارگزاری مفید و آگاه هم بصورت نرم افزاری و هم بصورت سایت و هم بصورت اپلیکیشن موبایلی در اختیار مشتریان است ولی در سایر کارگزاری ها ممکن است فقط یکی از این گزینه ها وجود داشته باشد .

چقدر پول برای ورود به بورس و شروع معاملات لازم است

چندی قبل شما با واریز مبلغ یک میلیون ریال می توانستید معاملات خود در بازار بورس را انجام دهید .
ولی این قانون در اوایل سال 99 تغییر نمود و تمامی معامله گران حقیقی موظف هستند معاملات خود را با مبلغ حداقل پنج میلیون ریال انجام دهند .

شاید این اقدام برای عمق بخشیدن به بازار و تزریق منابع مالی بیشتر در بازار سرمایه ایران اقدام موثری بوده باشد ولی ریسک انجام معاملات تمرینی معامله گران تازه وارد را بالاتر برده است .

 

همواره تمرین و آموزش و مطالعه باید ابزار های مهم و اصلی شما در طول فعالیت در بازار بورس باشد 

 

چطور سهم خوب برای خرید پیدا کنیم

چطور سهم خوب برای خرید و ورود به بورس پیدا کنم

این شاید مهم ترین و اصلی ترین سوال تمام معامله گرانی است که وارد بازار بورس می شوند . به یاد داشته باشید هیچکس بیشتر از شما برای سرمایه تان دلسوز نیست و از دست رفتن یا افزایش سرمایه شما نیز کسی را خوشحال یا ناراحت نمی کند جز خودتان.
باید روشی برای انتخاب سهم پیدا کنید که کاملا آنرا آموخته باشید و به درستی و راحتی بتوانید بارها انجامش دهید .
معامله درست معامله بدون ضرر نیست بلکه معامله ای است که شما تمام مراجل انجام آن را طبق طرح و استراتژی خود به درستی انجام داده باشید .
هر معامله ای می تواند به سود یا ضرر منجر شود، مهم آنست که شما کاملا بدانید چرا سود و یا چرا زیان کرده اید.

انتخاب استراتژی برای معاملات در بورس

در ابتدای ورود به بورس برای انجام معاملات و انتخاب آنچه سهام خوب و ارزشمند نامیده می شود، لازم است شما یک استراتژی معاملاتی برای خود انتخاب و تمامی معاملات خود را با تئوری های استراتژی خود سنجیده و انجام دهید .
همانطور که می دانید تعداد بیشماری اندیکاتور، اسیلاتور، سیستم معاملاتی و استراتژی های گوناگون به شما پیشنهاد خواهد شد .
به یاد داشته باشید هیچگاه پیروی بی چون و چرای کانال های تلگرامی یا سایت های پیش بینی و پیشنهاد سهام که بصورت قارچ گونه و به تعداد بسیار زیادی در فضای اینترنت فعالیت می کنند نباشید .
آنها مطمئنا در بهترین حالت هدفی جز همراه کردن سرمایه های کوچک با سیاست های معاملاتی خود، و در حالت بد نیز بیرون کشیدن سرمایه های کوچک از دست صاحبان آن ندارند .

یک استراتژی موفق برای خرید سهام کدام است

استراتژی بدین معناست که شما سیستمی برای خود به کار گیرید که نقطه دقیق ورود، میزان سیو سود و حد ضرر مطمئن و نهایتا نقطه دقیق خروج را بصورت شفاف و روشن و کاملا قاطعانه به شما نشان دهد . شما نهایتا با یکی از سیتم های معاملاتی باید کار کنید سیستمی که آن را خوب می فهمید و به راحتی می توانید اجرا کنید . سیستمی که در هیجانات و نقاط بحرانی به خوبی از شما حمایت کرده و کاملا راهنمای شما در معاملاتتان باشد .

هرگز این نکته را فراموش نکنید که شما نمی توانید تمامی سود موجود در بازار را به دست بیاورید
و همینطور نمی توانید نقاط سقف و کف را کاملا دقیق پیدا کنید .

یک نمونه از یک استراتژی معاملاتی کامل

برای آنکه مطمئن باشید قبلا از خرید سهم تمامی اطلاعات را بررسی کرده اید، نمودارها  صورتهای مالی را از نظر گذرانده اید، اتفاقات و وقایع مربوط به صنعتی که شرکت موردنظر شما در آن حضور دارد را مطالعه کرده اید، شما نیاز به سیستم کاملی برای تحلیل خواهید داشت . در ذیل انواع تحلیل های مورد نیاز در بورس را برمیشماریم.

تحلیل بنیادی در انتخاب سهام

برای آنکه بدانید تحلیل بنیادی چیست. شاید تعریف آن بیشترین کاربرد را داشته باشد .

تحلیل بنیادی در انتخاب سهام و ورود به بورس

تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال تحلیلی است که در حالت کلی به شما کمک می کند از بین حدود 700 شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران چند شرکت را بیابید و تحت نظر داشته باشید . اگر شما صفحه اول سایت سازمان بورس اوراق بهادار تهران را گشوده باشید خواهید دید تعداد زیادی شرکت در صنایع مختلف و شرکتهایی کوچک و بزرگ و بعضا شرکتهای مادر صنعتی نیز در بورس حضور فعال دارند . ولی آیا چگونه سهام ارزنده و مناسب را پیدا کنیم .

کاربرد تحلیل بنیادی در بورس

اگر صفحه ای از اطلاعات تحلیل بنیادی در یک محله، روزنامه و یا سایت اینترنتی که درباره تحلیل بنیادی صحبت کرده باشد را بگشایید، با دریایی از اطلاعات مالی شرکتها مواجه می شوید که حقیقتا سردرگم گننده و گیج کننده است . چه بسا بسیاری از فعالان بازار سرمایه به همین دلیل سراغ تحلیل بنیادی در بازارهای مالی نمی روند .

یک مثال از لزوم اطلاع از وضعیت بنیادی شرکتها

یک مثال از لزوم اطلاع از وضعیت بنیادی شرکتها

شرکتی با نماد (فسلیر) در بازار بورس ایران فعال بود که اتفاقا تقاضای زیادی برای خرید سهام آن در بین سهامداران آن موجود بود . ولی مسئله پشت پرده ای که درباره این شرکت وجود داشت این بود که این شرکت در حال تولید زیان در تمامی دوره های فعالیت خود بود .

سازمان بورس اوراق بهادار طبق مقررات خود این شرکت را لغو پذیرش نمود (از لیست شرکتهای حاضر در بورس خارج کرد) و سهامداری که مثلا یک میلیارد ریال از این سهم را داشت مجبور بود طبق قوانین بهای اسمی هر سهم (1000 ریال به ازای هر سهم ) را دریافت نماید . در حالی که تحلیل بنیادی این شرکت به خوبی زیان دهی این شرکت را گزارش می کرد و تحلیل گران بنیادی از این موضوع اطلاع کافی داشتند و در این سهم سرمایه گذاری نکرده بودند .

در اینجاست که استفاده از نرم افزار دایره طلایی سهام به عنوان تنها نرم افزار تحلیل بنیادی در بورس، به سادگی و فقط با چند کلیک به معرفی سهام بنیادی می پردازد و بهترین سهام های بورسی از نظر تحلیل بنیادی را در اختیار شما قرار می دهد .تذکر این نکته نیز مهم است که گرچه تحلیل بنیادی شاید مهم ترین کمک در انتخاب سهم در بین تمامی سهام بازار بورس باشد ولی کسب حتی عالی ترین شرایط در تحلیل بنیادی به تنهایی نباید ملاکی برای خرید سهم قرار گیرد .

دانلودنرم افزار دایره طلایی سهام با۴۸ ساعت تست رایگان

تحلیل تکنیکال در انتخاب سهام

تحلیل تکنیکال چیست . تحلیل تکنیکال یا فنی تحلیلی است به بررسی روند ها و الگوها می پردازد. به نوعی تحلیل تکنیکال همان چیزی است که به عنوان یک سیستم معاملاتی باید در اختیار داشته باشید . سیستمی که محل دقیق ورود، خروج، حد ضرر و سیو سود را به روشنی برای شما مشخص کند . تعیین این استراتژی کاملا به آموزش هایی که دیده اید باز می گردد و البته با بحث روحیات شما منطبق است . در این تحلیل شما باید به گونه ای رفتار کنید که هیجانات و سمت و سوی بازار شما را از انجام استراتژی تان باز ندارد و اشتباها کاری را انجام دهید که استراتژی معاملاتی شما برای آن برنامه ریزی نکرده باشد .

عرضه های اولیه بهترین تمرین برای آموختن معامله در بورس

در ابتدا باید بدانید عرضه اولیه چیست؟ هر شرکتی که برای اولین باز سهام خود را در بازار بورس عرضه نماید به اصطلاح عرضه اولیه شده است . عرضه های اولیه معمولا به روش بوک بیلدینگ (تقسیم کل سهام موجود شرکت عرضه اولیه شده به نسبت مساوی بین متقاضیان) انجام می پذیرد که روش عادلانه ای برای تقسیم سهام شرکت عرضه اولیه شده بین تمامی کسانی است که خواهان خرید سهم عرضه اولیه ای این شرکت هستند .

خرید عرضه اولیه به این صورت است که شما درخواست خود را در روز اعلام شده در آگهی عرضه اولیه چه بصورت آفلاین و چه بصورت آنلاین (بسته به امکانات سامانه های کارگزاری) از طریق سامانه های کارگزاری ثبت و ارسال می دارید، پس از پایان مهلت با توجه به قوانین مقدار مساوی از سهام به تمامی متقاضیان تعلق می گیرد .

عرضه اولیه در 99% موارد با درصد مناسبی از سود همراه است و بسته به مبلغ سرمایه ای که برای خرید عرضه اولیه صرف کرده اید میزان سود قابل قبولی به شما اختصاص خواهد یافت . خرید و مشارکت در عرضه اولیه سهام شرکتهای بورسی علاوه بر کسب سود در ابتدای ورود به بورس و پوشش دهی زیان های احتمالی شما تمرین مناسبی برای پی بردن به چگونگی انجام معاملات و خرید و فروش سهام خواهد بود .

 

 

نویسنده امیرحسین قربان زاده

موفق و پیروز باشید

 

 

 

 

مطالب زیر را حتما بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: